zad5
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

zad5, Informatyka, java
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
laboratorium: zadanie 5
termin: 18 listopada 2009 r.
kurs programowania w Javie
abstrakcyjne drzewa składni dla programów
Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego
Paweł Rzechonek
Zadanie 1.
Zdefiniuj publiczny interfejs
Obliczalny
, który b¦dzie reprezentow¢ obiekty, które umiej¡ policzy¢ wyra-
»enie całkowitoliczbowe metod¡
oblicz()
. Metoda ta ma zwraca¢ warto±¢ typu
Integer
.
Zdefiniuj te» publiczny interfejs
Wykonywalny
, który b¦dzie reprezentow¢ obiekty, które umiej¡ wykona¢
ci¡g oblicze« metod¡
wykonaj()
. Metoda ta nie powinna zwraca¢ »adnej warto±ci.
Zaprojektuj i zdefiniuj własn¡ hierarchi¦ wyj¡tków potrzebn¡ do realizacji poni»szych zada«. Na szczycie
tej hierarchii powinna si¦ znale¹¢ publiczna klasa
Wyjatek
dziedzicz¡ca po
Exception
.
Zadanie 2.
Zdefiniuj publiczn¡ i abstrakcyjn¡ klas¦ bazow¡
Wyrazenie
reprezentuj¡c¡ drzewo oblicze« dla całkowito-
liczbowego wyra»enia arytmetycznego. Klasa ta powinna implementowa¢ intefejs
Obliczalny
bez definiowania
metody
oblicz()
.
Nast¦pnie zdefiniuj cał¡ hierarchi¦ klas dziedzicz¡cych po klasie
Wyrazenie
, które b¦d¡ reprezentowały:
liczb¦ całkowit¡, zmienn¡ (zmienne maj¡ by¢ pami¦tane w kolekcji
HashMap<String,Integer>
zadeklarowanej
jako pole statyczne w klasie
Zmienna
), operacje arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mno»enie, dzielenie,
modulo i jednoargumentow¡ zmian¦ znaku) oraz porównania (równe, ró»ne, mniejsze, wi¦ksze, mniejsze–
równe i wi¦ksze–równe). Obliczenie porównania ma zwraca¢ warto±¢ 1 albo 0, w zale»no±ci od tego czy
warunek jest prawdziwy czy fałszywy. Przy obliczaniu dzielenia lub modulo trzeba zgłosi¢ wyj¡tkek, gdy
dzielnik ma warto±¢ 0 (zdefiniuj własn¡ klas¦ wyj¡tku). Konstruktory wymienionych klas powinny sprawdza¢,
czy ich argumenty s¡ ró»ne od
null
, a je±li nie s¡ to maj¡ zgłosi¢ odpowiedni wyj¡tek (zdefiniowany przez
programist¦). W klasach dziedzicz¡cych po
Wyrazenie
zdefiniuj metod¦
oblicz()
.
Napisz krótki program testowy, sprawdzaj¡cy działanie obiektów tych klas. Niech twój program obliczy i
wypisze warto±¢ nast¦puj¡cych wyra»e« (ustaw zmienn¡
x
na warto±¢

1a amienn¡
y
na warto±¢2):
3+5
7*11+25/y
(3*11-1)/(7+5)
((x+1)*x)/2!=0
(2*x+1)%(x+1)<1==0
-(3*x*x+4*y*y)
z+x+y
Zadanie 3.
Zdefiniuj publiczn¡ i abstrakcyjn¡ klas¦ bazow¡
Instrukcja
reprezentuj¡c¡ drzewo oblicze« w programie.
Klasa ta powinna implementowa¢ intefejs
Wykonywalny
bez definiowania metody
wykonaj()
.
Nast¦pnie zdefiniuj klasy dziedzicz¡ce po klasie
Instrukcja
, które b¦d¡ reprezentowały: instrukcj¦ blo-
kow¡, deklaracj¦ zmiennej (zmienne zapami¦tuj w kolekcji
HashMap<String,Double>
i inicjalizuj warto±ci¡
0), instrukcj¦ przypisania warto±ci wyra»enia do zmiennej, instrukcje warunkowe (takie jak instrukcje
if
oraz
if-else
w j¦zyku C), instrukcje p¦tli (takie jak instrukcje
while
i
do-while
w j¦zyku C), instrukcj¦ czytania
ze standardowego wej±cia oraz instrukcj¦ pisania na standardowe wyj±cie. Warunek w instrukcji warunkowej
lub w p¦tli jest wyra»eniem (warunek jest prawdziwy tylko wtedy gdy warto±¢ wyra»enia jest ró»na od 0). In-
strukcja blokowa powinna by¢ inicjalizowana dowoln¡ liczb¡ instrukcji wewn¦trznych (konstruktor ze zmienn¡
liczb¡ argumentów); pozatym instrukcja ta ma spami¦tywa¢ jakie zmienne zostały utworzone w tym bloku i
na ko«cu ma je usun¡¢ (nie wolno tworzy¢ zmiennych o takich samych nazwach). Konstruktory wymienionych
1
klas powinny sprawdza¢, czy ich argumenty s¡ ró»ne od
null
, a je±li nie s¡ to maj¡ zgłosi¢ odpowiedni wyj¡tek.
W klasach dziedzicz¡cych po
Instrukcja
zdefiniuj metod¦
wykonaj()
.
Napisz krótki program testowy, sprawdzaj¡cy działanie obiektów tych klas. Niech twój program sprawdzi,
czy wczytana liczba jest pierwsza. Program ten mo»e działa¢ według nast¦puj¡cego schematu:
var n;
read n;
if (n<2) write 0;
else
{
var p;
var wyn;
p = 2;
while (p*p<=n)
{
if (n%p==0)
{
wyn = p;
p = n;
}
p = p+1;
}
if (wyn>0) write 0;
else write 1;
}
Uwaga 1.
Wszystkie wyj¡tki, interfejsy i klasy (oprócz klas z programami testowymi) umie±¢ w pakiecie
obliczenia
.
Uwaga 2.
W ka»dej klasie z pakietu
obliczenia
zdefiniuj metod¦
toString()
, która b¦dzie potrafiła zrekonstruowa¢
tekstow¡ posta¢ wyra»enia czy programu.
Uwaga 3.
Umie±¢ w swoim programie co najmniej jedn¡ asercj¦.
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZasady administracji sieci, Informatyka, Sieci komputerowe, Sieci Komputerowe(1)Zadania 7b, Studia, Stopień 2 Semestr I, Statystyczne systemy informatyczne w AD, Rrrrrr, R Artur, Zadania 7bZadania 10, Studia, Stopień 2 Semestr I, Statystyczne systemy informatyczne w AD, Rrrrrr, R Artur, Zadania 10Zadania 2, Studia, Stopień 2 Semestr I, Statystyczne systemy informatyczne w AD, R moje prace, Wykłady i zadania, 2. Statystyki opisowe w R, ZrobioneZaliczenie2007-ga-gc, ►► UMK TORUŃ - wydziały w Toruniu, ► WYDZIAŁ Matematyczno-Informatyczny (WMiI - Wydział Magii i Iluzji), Bazy danychZaawansowane programowanie w systemie Linux, Informatyka, LinuxZadanie 3, Podstawy obsługi komputera, Podstawy informatykiZadanie 8, Podstawy obsługi komputera, Podstawy informatykiZadania z laborki 1, Studia PŚK informatyka, Semestr 4, projekt sk, Sieci komputerowe, Zadania z LaboratoriówZarzadzanie zespolem IT, WSB Poznań, Zarządzanie Projektem Informatycznym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jausten.xlx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com