Zadania1
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zadania1, PJWSTK, 1 semestr, c++
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Laboratoria 1 (PRG 1)
23-24.10.2010
Zadanie 1.
Za pomocą jednego polecenia wydrukuj na ekranie ciąg znaków, który będzie wyglądał
następująco:
{__}
(*_*)
/|----|\
Zadanie 2.
Ze standardowego wejścia wczytaj trzy liczby całkowite. Wypisz wczytane liczby na ekran.
Zadanie 3.
Napisz program, w którym użytkownik poda trzy liczby zmiennoprzecinkowe. Oblicz sumę,
iloczyn oraz średnia arytmetyczną tych trzech liczb. Wydrukuj wyniki na standardowe wyjście (w
sposób przejrzysty opisz wyniki).
Zadanie 4.
Napisz schemat blokowy dla algorytmu obliczającego pole odcinka kołowego o zadanym
promieniu
R
oraz kącie rozwarcia

st
. Napisz program implementujący ten algorytm. Promień
R
oraz kąt

st
(w stopniach) należy wczytać z klawiatury. Wzór, który należy zastosować, to:
2


st
P
=
R
2
180

sin

st
.
UWAGA: Argumenty w funkcjach trygonometrycznych muszą być podane w radianach, dlatego też
wczytany kąt w stopniach należy przeliczyć na radiany według wzoru:

rad
=

st
180
.
Zadanie 5.
Napisz schemat blokowy dla algorytmu obliczającego |x|. Napisz program implementujący ten
algorytm. Liczba x ma być wczytywana z klawiatury.
Zadanie 6.
Napisz schemat blokowy algorytmu znajdującego większą z dwóch liczb. Napisz program
implementujący ten algorytm. Dane wejściowe mają być wczytywana z klawiatury.
Zadanie 7.
Napisz schemat blokowy algorytmu rozwiązującego układ dwóch równań z dwoma niewiadomymi
ax + by = e,
cx + dy = f
za pomocą wzoru Cramera. Współczynniki w równaniach należy wczytać z klawiatury. Wyniki
należy wypisać w następującej postaci:
Rozwiązanie układu równań:
Laboratoria 1 (PRG 1)
23-24.10.2010
x = ----.---
y = ----.---
Znak „
-
” oznacza miejsce na jedną cyfrę. Jeśli nie jest możliwe zastosowanie wzorów Cramera, na
ekranie powinien zostać wypisany komunikat:
Nie można rozwiązać tego układy równań metodą Cramera.
Zadanie 8.
Napisz schemat blokowy algorytmu znajdującego najmniejszą spośród trzech liczb. Napisz program
implementujący ten algorytm. Dane wejściowe mają być wczytywana z klawiatury.
Zadanie 9.
Napisz schemat blokowy algorytmu, który określi wzajemne położenie prostej
y = ax + b
i okręgu
x
2

y
2
=
r
2
gdzie:
a
– współczynnik kierunkowy prostej,
b
– współczynnik przesunięcia prostej,
r
– promień okręgu.
Napisz program implementujący ten algorytm. Dane wejściowe (
a, b, r
) mają być wczytywana z
klawiatury. Wynikiem wykonania programu powinien być jeden z trzech tekstów:
a)
prosta przecina okrąg w dwóch punktach,
b)
prosta jest styczna do okręgu,
c)
prosta nie ma punktów wspólnych z okręgiem,
oraz współrzędne punktów przecięcia. Wyniki podać w następującym formacie:
Prosta przecina okrąg w dwóch punktach:
x1 = ------.-- y1 = ------.--
x2 = ------.-- y2 = ------.--
Znak „
-
” oznacza miejsce na jedną cyfrę.
UWAGA: Dany układ dwóch równań należy przekształcić do postaci równania kwadratowego
względem zmiennej x. Następnie należy rozwiązać równanie kwadratowe. Wzajemne położenie
prostej i okręgu będzie zależało od wartości . W przypadku =0 prosta i okrąg są styczne. W
przypadku 0 prosta i okrąg przecinają się w dwóch punktach. Jeżeli 0 , prosta i okrąg nie
posiadają punktów wspólnych.
Zadanie 10.
Jesteś jednym z organizatorów loterii. Działa ona w ten sposób, że uczestnik wybiera liczbę od 0 do
100 i w zależności od tego jaką liczbę podał, taką otrzymuje nagrodę. W tej loterii każdy wygrywa.
Nagrody są przyznawane w następujący sposób:
liczby od 0-23 – pluszowy miś,
liczby od 24 do 42 – myszka do komputera,
liczby od 43 do 58 – słuchawki,
liczby od 59 do 72 – mikrofon,
liczba 73 – laptop,
liczby od 74 do 100 wycieraczka do butów.
 Laboratoria 1 (PRG 1)
23-24.10.2010
Napisz schemat blokowy algorytmu, który będzie określał, którą nagrodę wygrał uczestnik. Napisz
program implementujący ten algorytm (wykorzystaj funkcję
if
). Dane wejściowe mają być
wczytywane z klawiatury (jedna liczba całkowita). Program powinien mieć zabezpieczenie przed
wprowadzaniem przez użytkownika liczby spoza zakresu.
Zadanie 10.
Napisz schemat blokowy algorytmu, który będzie sczytywał liczbę naturalną
n
z klawiatury, a
następnie będzie wypisywał na ekran
n
znaków „@”. Zaimplementuj ten algorytm (zastosuj pętlę
while
).
Zadanie 11.
Napisz schemat blokowy algorytmu, który liczy sumę kwadratów liczb od 1 do
n
. Zaimplementuj
ten algorytm (zastosuj pętlę
while
).
Zadanie 12.
Napisz schemat blokowy algorytmu, który wyznacza i wyświetla wszystkie dzielniki liczby
całkowitej n. Zaimplementuj ten algorytm (zastosuj pętlę
while
). W celu określenia, czy liczba
b
jest dzielnikiem liczby
a
, wykorzystaj operację modulo (reszta z dzielenia)
%
. Jeżeli wynikiem
operacji modulo
a % b
jest
0
, to liczba
b
jest dzielnikiem liczby
a
.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZadanie z Zarządzania Transportem Miejskim i Regionalnym, PG, PG sem. II mgr, Zarządzanie transportem miejskim i regionalnym, GrulkowskiZadania wypracowań - Historia Sztuki(1), Historia sztukiZadania Algebra, AlgebraZadania-Gothic I, Gothic Izadanie7a, MAMA, Praca dyplomowa, Nowy folder, Nowy folderZadania-teoria-sprezystosci-1, Studia, IMIR- MIBM, V rok, Teoria sprezystosciZadania (zestawy I-VI), Download Gry & Pomoce Naukowe, WIP (mgr) pomoce naukowe, KIDMUZadania z mechaniki 1, Politechnika, MechanikaZadania chemia, studia, ChemiaZadania zaliczenie organizacja-wych. przedsz., pedagogika ogólna, Organizacja wychowania przedszkolnego ( Marta Kotarba-Kańczugowska)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • licowka.xlx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com