zajecia ula
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

zajecia ula, Terapia pedagogiczna, Programy rózne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy
UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r.
RAMOWY PROGRAM TERAPII
PEDAGOGICZNEJ
Realizowany w ramach projektu :
” Każdy ma szansę na sukces”
Dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej nr 6 w Szczecinku
Termin realizacji:
15.02.2010 – 11.06.2010
Opracowanie:
mgr Urszula Kukulska
Biuro projektu:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku
ul. Kopernika 18
78-400 Szczecinek
Tel./fax. 094 37 427 06
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy
UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r.
Dla każdego nauczyciela czy terapeuty sprawą oczywistą jest, że
nauka szkolna opiera się głównie na spostrzeżeniach wzrokowych,
słuchowych oraz doświadczeniach kinestetyczno-ruchowych. Aby
dziecko mogło sprostać wymaganiom edukacyjnym, powinno
harmonijnie rozwijać się w zakresie funkcji poznawczych biorących
udział w procesie uczenia się. Ważne jest współgranie spostrzegania,
orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, wzrokowo-ruchowej.
Musi tez prawidłowo funkcjonować pamięć, aby dziecko mogło
dokonywać operacji w pamięci i doskonalić umiejętność rozumowania
operacyjnego. Niekorygowane zaburzenia tych funkcji powodują
nasilenie się specyficznych trudności w uczeniu się.
Nauczyciel rozpoczynający pracę terapeutyczną z dziećmi,
powinien najpierw zapoznać się z opinią z poradni psychologiczno-
pedagogicznej, opinią nauczyciela wychowawcy oraz przeprowadzić
diagnozę wstępną. Pozwoli to właściwie zaplanować rodzaje ćwiczeń
dla poszczególnych uczniów.
CEL GŁÓWNY:
Celem głównym planu działań terapeutycznych jest stworzenie
sprzyjających warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka( na
miarę jego możliwości) ,poprzez eliminowanie zaburzonych funkcji
rozwojowych.
Biuro projektu:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku
ul. Kopernika 18
78-400 Szczecinek
Tel./fax. 094 37 427 06
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy
UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r.
Cele szczegółowe:
1. Usprawnianie zaburzonych procesów psycho- motorycznych,
istotnych w prawidłowym opanowaniu umiejętności czytania i
pisania.
2. Oddziaływanie psychoterapeutyczne ogólnie uspokajające, a
równocześnie aktywizujące do nauki.
3. Możliwie pełna indywidualizacja pracy z każdym uczniem.
4. Stawianie zadań dostosowanych do możliwości ucznia i
zapewnienie warunków do poprawnego wykonywania ćwiczeń.
5. Dostosowanie czasu trwania poszczególnych ćwiczeń do
wydolności ucznia.
METODY PRACY:

metody aktywne, oparte na działaniu

metody oparte na obserwacji

metody oparte na słowie

metody pamięciowe i oparte na powtórzeniach
Biuro projektu:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku
ul. Kopernika 18
78-400 Szczecinek
Tel./fax. 094 37 427 06
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy
UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r.
Zadania szczegółowe:
1. Ćwiczenia wzbogacające słownictwo i wiedzę ogólną oraz
myślenie słowno-pojęciowe
·
grupowanie przedmiotów wg podanego kryterium(wzoru,
funkcji, kształtu)
·
wyszukiwanie i wskazywanie wśród szeregu przedmiotów
elementu pasującego
·
ćwiczenia w myśleniu przez analogię (kończenie układu z
figur geometrycznych)
·
ćwiczenia we wnioskowaniu ze stanu rzeczy
przedstawionego na obrazku
·
określanie niedorzeczności
·
wyszukiwanie błędów i braków na obrazkach
·
podawanie słów o tym samym znaczeniu
·
rozwiązywanie zagadek, rebusów, opowiadanie treści
historyjek obrazkowych
·
ćwiczenia twórczego myślenia
2. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową
ćwiczenia na materiale geometrycznym
·
tworzenie różnych układów figur geometrycznych
Biuro projektu:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku
ul. Kopernika 18
78-400 Szczecinek
Tel./fax. 094 37 427 06
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych
świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy
UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r.
·
dobieranie figur geometrycznych o różnych kolorach,
kształtach, wielkości i grubości
·
scalanie figur geometrycznych
·
rysowanie lub budowanie szlaczków z elementów figur
geometrycznych
ćwiczenia na materiale ilustrowanym
·
układanie obrazków z części
·
różnicowanie obrazków, identyfikowanie ,porównywanie,
dobieranie parami, wyszukiwanie różnic, wyszukiwanie
błędów.
ćwiczenia usprawniające pamięć wzrokową
·
układanie z pamięci wzorów
rysowanie uprzednio demonstrowanych przedmiotów
·
·
analiza prostych ilustracji i wyliczanie jak największej
ilości przedmiotów znajdujących się na obrazku
·
układanie zdań z rozsypani wyrazowej
·
pisanie z pamieci
·
spostrzeganiu zmian w układzie przedmiotów
·
układanie historyjek obrazkowych
3. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej
·
malowanie i rysowanie dużych form kolistych, falistych
·
rzucanie piłką do celu
·
przewlekanie sznurków przez otworki
Biuro projektu:
Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku
ul. Kopernika 18
78-400 Szczecinek
Tel./fax. 094 37 427 06
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZaginiona historia starozytnych Ameryk, HISTORIA i różne historie, 20. Historia AmerykiZack i Miri kręcą porno ... Zack and Miri Make a Porno (2008), rożneZajecia 4, Edukacja, Bazy Danych, Bazy Danych listingi i inneZajecia 1, Edukacja, Bazy Danych, Bazy Danych listingi i inneZabili Mi Żółwia historia, Muzyka Dyskografia, Różne, Zabili Mi Żółwia, Zabili Mi Żółwia [1999] Mordercy ŻółwiówZagrożone gatunki zwierząt na świecie. Czerwona Księga Zwierząt [ilustr], Misz masz, Różne misz - maszZajecia laboratoryjne nr 6, Politechnika Poznańska, Mechatronika, Semestr 01, Wprowadzenie do mechatroniki - laboratoriaZajecia V - Konflikty polityczne, Psychologia politycznaZarys Embriologii wraz z elementami biologii rozwoju. Kozłowska K. AMG 2005, MEDYCYNA, Biologia medyczna z embriologią, RóżneZajecia VII - Media w polityce, Psychologia polityczna
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amadi.opx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com