Zaginione Miasta - instrukcja, Instrukcje do gier planszowych
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ZAGINIONE MIASTA FASCYNUJACA WYPRAWA DLA 2 GRACZY OD 10 LAT Rozgrywka Dobieranie karty , • zaczyna starszy gracz, potem gracze po kolei rozgrywajà swoje tury • w ka˝dej turze gracz aktywny musi wy∏o˝yç jednà kart´ ze swojej r´ki, a potem musi dobraç kart´ Po wy∏o˝eniu karty gracz musi dobraç kart´ albo z jednego z pi´ciu stosów kart wyrzuconych (jeÊli sà ju˝ na nich karty), albo z zakrytego stosu. Graczowi nie wolno dobraç tej samej karty, którà w∏aÊnie wyrzuci∏. Dobranie karty koƒczy tur´ gracza. Wyk∏adanie karty Gracz mo˝e wybraç mi´dzy jednà z dwóch akcji: Koniec gry i wyniki Wyprawa! • przygotuj o∏ówek i kartk´ papieru do zapisywania wyników 1 • Gra koƒczy si´ natychmiast po tym, jak gracz dobierze ostatnià kart´ z zakry- tego stosu. Wolno jest roz∏o˝yç zakryty stos, aby gracze widzieli nadchodzàcy koniec. • W tym momencie liczone sà kolumny obu graczy. WartoÊci kart ekspedycji sà sumowane, po czym za ka˝dà ekspedycje odejmowany jest koszt startowy 20 punktów. Koszty ekspedycji nie dotyczà tych ekspedycji, których gracz nie zdà˝y∏ zaczàç. • Je˝eli na poczàtku kolumny jest jedna, dwie lub trzy karty zak∏adu, wynik z niej jest mno˝ony przez odpowiednio dwa, trzy lub cztery. Kolumna mo˝e przynieÊç wynik dodatni lub ujemny! • Za ka˝dà kolumn´ z oÊmioma lub wi´cej kartami (liczàc w∏àcznie z kartami zak∏adu) gracz dostaje premi´ 20 punktów. •Wyniki zostajà spisane, po czym karty sà tasowane ponownie i rozdane. Gracz z wi´kszà iloÊcià punk- tów rozpoczyna gr´. Gracze za pomocà swoich kart budujà trasy ekspedycji, które prowadzà ich do odleg∏ych i tajemniczych zakàtków Êwiata: Himalaje, Lasy Równikowe, Pustynia, Wulkaniczny Làd i dno Morza. Kto odwa˝y si´ obstawiç wyniki swojej ekspedycji? Gracz z najwi´kszà iloÊcià punktów po trzech grach zostaje zwyci´zcà. 1) Dodawanie karty do kolumny Cel gry Gracz mo˝e rozpoczàç nowà kolumn´ lub dodaç kart´ do ju˝ istniejàcej. W tym celu gracz wyk∏ada kart´ (zawartoÊcià do góry) po swojej stronie planszy pod odpowiednim polem ekspedycji. Nowe karty mogà byç dodane tylko do dolnej cz´Êci kolumny. Dodana karta musi mieç wy˝szy numer ni˝ karta znajdujàca si´ poprzednio na koƒcu kolumny. Karty muszà byç tak umieszczane, ˝eby obaj gracze mogli odczy- taç liczby na nich si´ znajdujàce. Celem obu graczy jest wy∏o˝enie tras ekspedycji, które przyniosà im du˝o punktów s∏awy po odj´ciu kosztów startowych. Trasa ekspedycji to kolumna kart ekspedycji we wzrastajàcym porzàdku. Na poczàtku ekspedycji gracze mogà wy∏o˝yç karty zak∏adów, które powodujà zwielokrotnienie wyników ekspedycji. Wszystkie karty ekspedycji muszà mieç ten sam kolor. Wynik ekspedycji jest liczony pod koniec gry. Uwaga: zasady sà bardzo proste, ale wygraç jest trudniej ni˝ ci si´ wydaje. Materia∏y do gry • 1 plansza do gry • 60 kart do gry: – 45 kart ekspedycji (z wartoÊciami 2-10 w pi´ciu kolorach) – 15 kart zak∏adów (3 z ka˝dego koloru) Gracz 1 Karty zak∏adów mogà byç k∏adzione tylko na poczàtek kolumny. Po umieszczeniu w kolumnie pierwszej karty ekspedycji (z wartoÊcià liczbowà na sobie) nie wolno ju˝ dodawaç kart zak∏adu. 2 2) Rzucenie karty Przygotowanie do gry Je˝eli gracz nie chce lub nie mo˝e dodaç karty do kolumny, musi rzuciç jednà z kart (zawartoÊcià do góry) na odpowiednie pole ekspedycji. Podczas gry zostanie w ten sposób stworzone pi´ç stosów kart wyrzuconych, jeden dla ka˝dego koloru. Tylko górna karta ka˝dego z tych stosów powinna byç widoczna. • po∏ó˝ plansz´ do gry z pi´cioma polami ekspedycji pomi´dzy graczami • przetasuj karty i rozdaj ka˝demu gra- czowi po osiem. Po∏ó˝ reszt´ grzbietem do góry na stos obok planszy •Po trzech grach, gracz z najwi´kszà iloÊcià ∏àcznych punktów zostaje zwyci´zcà. Gracz 2 2 3 Uwagi do bia∏ej kolumny: Karta zak∏adu dubluje wynik kolumny. Poniewa˝ poza nià nie ma tam ˝adnych kart, wi´c podwojeniu ulega tylko koszt startowy ekspedycji. Podpowiedê: Ten przyk∏ad pokazuje, ˝e nie warto rozpoczynaç ekspedycji, jeÊli nie ma pewnoÊci, ˝e uzyska si´ z niej pozytywny rezultat. Karty zak∏adu powinny byç zagrywane tylko wtedy, jeÊli masz dostatecznie du˝o kart tego koloru na r´ku i wystarczajàco czasu, ˝eby dograç je do kolumny. REINER KNIZIA Przyk∏ad liczenia rezultatu: Gracz zbudowa∏ nast´pujàce kolumny: ZAGINIONE MIASTA O autorze: Reiner Kniza, urodzony w roku 1957, mieszka obecnie w Windsor w Wielkiej Brytanii. Jest doktorem matematyki i opracowa∏ wiele ró˝nych gier. Jego najwi´ksze sukcesy to Niemiecka Nagroda Gier w 1993 i 1998 roku i kilka nominacji do nagrody Gry Roku. Autor specjalizuje si´ w grach o prostych zasadach, pozostawiajàcych graczom du˝e pole manewru. Przyk∏adem jest chocia˝by jego najbardziej popu- larna gra „Durch die Wueste” (Przez Pustyni´), wydana przez firm´ Kosmos. INSTRUKCJA Gracz zdoby∏ 18 punktów 45-10-40+3+20 (Premia) =18 Redaktionelle Bearbeitung: TM-Spiele Illustration: Grafik Studio Krüger: Claus Stephan Grafik: Thilo Rick/Anke Pohl Foto : Dirk Hoffmann Suma 23 0 0 15 35 Autor und Verlag danken den vielen Testspielern und Regellesern. Der Autor dankt besonders Dave Farquhar, Ross Inglis, Kevin Jacklin, Lieselotte Knizia, Elke Knop und Chris Lawson. Koszt -20 Brak kosztów! -20 -20 -20 Wynik poÊredni 3 pkt. 0 pkt. -20 pkt. -5 pkt. 15 pkt. Art.-Nr: 681210 Zak∏ad x2 x2 x3 © 1999 KOSMOS Verlag Pfizerstr. 5-7 D-70184 Stuttgart Wynik koƒcowy 3 pkt. 0 pkt. -40 pkt. -10 pkt. 45 pkt. Premia: 20 pkt ALLE RECHTE VORBEHALTEN MADE IN GERMANY 4
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZaginiona historia starozytnych Ameryk, HISTORIA i różne historie, 20. Historia AmerykiZaginiony skarb Wielkiego Kanionu - Lost Treasure of the Grand Canyon [2008] DVDRip, ● NapisyZaginiony skarb templariuszy - Steven Sora, 1, A tu dużo nowych ebookówZaginione światy Mu, Atlantyda, Lemuria, Mu, starożytne cywilizacjeZaginiony legion - Rudyard Kipling, E-książkiZaginiony grobowiec Jezusa 1, sprawdzianyZaginiona historia starożytnych Ameryk, (1)Zabytki Przeszłości miasta Bełza, Kresy Wschodnie - UkrainaZabrze - plan miasta, MapyZałącznik 6 Formularz oceny egzaminu praktycznego, Materiały dla Instruktorów nauki jazdy, uk driving, kodeks drogowy ang, kodeks drogowy ang
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pldotykserca.keep.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|