zajecia ula, Terapia pedagogiczna, Programy rózne
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r. RAMOWY PROGRAM TERAPII PEDAGOGICZNEJ Realizowany w ramach projektu : ” Każdy ma szansę na sukces” Dla uczniów klas I-III Szkoły Podstawowej nr 6 w Szczecinku Termin realizacji: 15.02.2010 – 11.06.2010 Opracowanie: mgr Urszula Kukulska Biuro projektu: Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku ul. Kopernika 18 78-400 Szczecinek Tel./fax. 094 37 427 06 Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r. Dla każdego nauczyciela czy terapeuty sprawą oczywistą jest, że nauka szkolna opiera się głównie na spostrzeżeniach wzrokowych, słuchowych oraz doświadczeniach kinestetyczno-ruchowych. Aby dziecko mogło sprostać wymaganiom edukacyjnym, powinno harmonijnie rozwijać się w zakresie funkcji poznawczych biorących udział w procesie uczenia się. Ważne jest współgranie spostrzegania, orientacji przestrzennej, percepcji wzrokowej, wzrokowo-ruchowej. Musi tez prawidłowo funkcjonować pamięć, aby dziecko mogło dokonywać operacji w pamięci i doskonalić umiejętność rozumowania operacyjnego. Niekorygowane zaburzenia tych funkcji powodują nasilenie się specyficznych trudności w uczeniu się. Nauczyciel rozpoczynający pracę terapeutyczną z dziećmi, powinien najpierw zapoznać się z opinią z poradni psychologiczno- pedagogicznej, opinią nauczyciela wychowawcy oraz przeprowadzić diagnozę wstępną. Pozwoli to właściwie zaplanować rodzaje ćwiczeń dla poszczególnych uczniów. CEL GŁÓWNY: Celem głównym planu działań terapeutycznych jest stworzenie sprzyjających warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka( na miarę jego możliwości) ,poprzez eliminowanie zaburzonych funkcji rozwojowych. Biuro projektu: Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku ul. Kopernika 18 78-400 Szczecinek Tel./fax. 094 37 427 06 Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r. Cele szczegółowe: 1. Usprawnianie zaburzonych procesów psycho- motorycznych, istotnych w prawidłowym opanowaniu umiejętności czytania i pisania. 2. Oddziaływanie psychoterapeutyczne ogólnie uspokajające, a równocześnie aktywizujące do nauki. 3. Możliwie pełna indywidualizacja pracy z każdym uczniem. 4. Stawianie zadań dostosowanych do możliwości ucznia i zapewnienie warunków do poprawnego wykonywania ćwiczeń. 5. Dostosowanie czasu trwania poszczególnych ćwiczeń do wydolności ucznia. METODY PRACY: metody aktywne, oparte na działaniu metody oparte na obserwacji metody oparte na słowie metody pamięciowe i oparte na powtórzeniach Biuro projektu: Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku ul. Kopernika 18 78-400 Szczecinek Tel./fax. 094 37 427 06 Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r. Zadania szczegółowe: 1. Ćwiczenia wzbogacające słownictwo i wiedzę ogólną oraz myślenie słowno-pojęciowe · grupowanie przedmiotów wg podanego kryterium(wzoru, funkcji, kształtu) · wyszukiwanie i wskazywanie wśród szeregu przedmiotów elementu pasującego · ćwiczenia w myśleniu przez analogię (kończenie układu z figur geometrycznych) · ćwiczenia we wnioskowaniu ze stanu rzeczy przedstawionego na obrazku · określanie niedorzeczności · wyszukiwanie błędów i braków na obrazkach · podawanie słów o tym samym znaczeniu · rozwiązywanie zagadek, rebusów, opowiadanie treści historyjek obrazkowych · ćwiczenia twórczego myślenia 2. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową ćwiczenia na materiale geometrycznym · tworzenie różnych układów figur geometrycznych Biuro projektu: Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku ul. Kopernika 18 78-400 Szczecinek Tel./fax. 094 37 427 06 Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach umowy UDA-PO KL.09.05.00-32-272/08-00 zawartej dnia 27 listopada 2009 r. · dobieranie figur geometrycznych o różnych kolorach, kształtach, wielkości i grubości · scalanie figur geometrycznych · rysowanie lub budowanie szlaczków z elementów figur geometrycznych ćwiczenia na materiale ilustrowanym · układanie obrazków z części · różnicowanie obrazków, identyfikowanie ,porównywanie, dobieranie parami, wyszukiwanie różnic, wyszukiwanie błędów. ćwiczenia usprawniające pamięć wzrokową · układanie z pamięci wzorów rysowanie uprzednio demonstrowanych przedmiotów · · analiza prostych ilustracji i wyliczanie jak największej ilości przedmiotów znajdujących się na obrazku · układanie zdań z rozsypani wyrazowej · pisanie z pamieci · spostrzeganiu zmian w układzie przedmiotów · układanie historyjek obrazkowych 3. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej · malowanie i rysowanie dużych form kolistych, falistych · rzucanie piłką do celu · przewlekanie sznurków przez otworki Biuro projektu: Szkoła Podstawowa nr 6 w Szczecinku ul. Kopernika 18 78-400 Szczecinek Tel./fax. 094 37 427 06
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZaginiona historia starozytnych Ameryk, HISTORIA i różne historie, 20. Historia AmerykiZack i Miri kręcą porno ... Zack and Miri Make a Porno (2008), rożneZajecia 4, Edukacja, Bazy Danych, Bazy Danych listingi i inneZajecia 1, Edukacja, Bazy Danych, Bazy Danych listingi i inneZabili Mi Żółwia historia, Muzyka Dyskografia, Różne, Zabili Mi Żółwia, Zabili Mi Żółwia [1999] Mordercy ŻółwiówZagrożone gatunki zwierząt na świecie. Czerwona Księga Zwierząt [ilustr], Misz masz, Różne misz - maszZajecia laboratoryjne nr 6, Politechnika Poznańska, Mechatronika, Semestr 01, Wprowadzenie do mechatroniki - laboratoriaZajecia V - Konflikty polityczne, Psychologia politycznaZarys Embriologii wraz z elementami biologii rozwoju. Kozłowska K. AMG 2005, MEDYCYNA, Biologia medyczna z embriologią, RóżneZajecia VII - Media w polityce, Psychologia polityczna
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plamadi.opx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|