Zal. Nr 3 Raport programy kor - eduk
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zal. Nr 3 Raport programy kor - eduk,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Załącznik Nr 3
RAPORTY Z PROWADZONYCH
W 2007 ROKU
PROGRAMÓW KOREKCYJNO – EDUKACYJNYCH DLA SPRAWCÓW PRZEMOCY
W RODZINIE
1
Lp.
Województwo
Liczba osób oraz płe
ć
osób poddanych
programom korekcyjno-edukacyjnych w 2007
roku
Formy
prowadzonych
programów
korekcyjno –
edukacyjnych
Sposób realizacji
programów
korekcyjno -
edukacyjnych
Czas trwania
programów
korekcyjno-
edukacyjnych
Efekt
prowadzenia
programów
korekcyjno-
edukacyjnych
Sposób i czas
monitorowania
efektów programów
korekcyjno-
edukacyjnych
wobec osób, które
zako
ń
czyły
program
Osoby
uczestnicz
ą
ce
w programach
korekcyjno-
edukacyjnych
ze wzgl
ę
du na
fakt skazania
za czyny
zwi
ą
zane ze
stosowaniem
przemocy w
rodzinie,
odbywaj
ą
cych
kar
ę
pozbawienia
wolno
ś
ci albo,
wobec których
s
ą
d
warunkowo
zawiesił
wykonywanie
kary
Osoby
stosuj
ą
ce
przemoc w
rodzinie,
które
uczestnicz
ą
w
terapii
uzale
Ŝ
nienia
od alkoholu
lub
narkotyków i
uczestnicz
ą
w
programach
korekcyjno –
edukacy -
jnych, które
stanowi
ą
uzupełnienie
terapii
Osoby, które
w wyniku
innych
okoliczno
ś
ci
zgłosiły si
ę
do
uczestnictwa w
programach
korekcyjno –
edukacyjnych
dla sprawców
przemocy w
rodzinie
1.
Dolnośląskie
- 1 męŜczyzna
- 0
- 15 męŜczyzn
- 14 kobiet
- indywidualne
spotkania
terapeutyczne,
- konsultacje i
poradnictwo
psychologiczne,
- praca z rodziną w
środowisku
- indywidualne
spotkania
terapeutyczne
(analiza sytuacji
klienta, określenie
problemów, celów
spotkań,
kształtowanie
powyŜej 6 miesięcy-
terapia 12 osób na
indywidualnych
spotkaniach
terapeutycznych (
godzinne spotkania
raz w tygodniu),
- w dwóch
- zmiany w
zachowaniu
sprawców, którzy
uczestniczyli w
programie
powyŜej 6
miesięcy.
-
- spośród 30
monitorowanych
osób w roku 2007 w
jednym przypadku
sprawca przebywał z
osobami wobec,
których stosowana
była przemoc.
Wrocław
2
zamieszkania we
współpracy z policją
w oparciu o procedurę
Niebieskiej Karty.
umiejętności
rozpoznawania
emocji i uczenie
sposobów ich
kontroli,
- praca w
środowisku
(diagnoza sytuacji
rodziny, planu
pomocy,
monitorowanie
sytuacji).
przypadkach-
regularne
tygodniowe
spotkania w ciągu
całego roku (nadal
kontynuowane).
Monitorowanie
rodziny prowadzone
było w sposób ciągły
przez cały rok.
Wałbrzych
- 2 męŜczyzn
- 3 męŜczyzn
- 33 męŜczyzn
- 12 kobiet
- spotkania
indywidualne,
- diagnoza
psychologiczna
sprawców przy uŜyciu
narzędzi
psychologicznych w
postaci testów,
wywiadu, obserwacji,
- konsultacje
psychologiczne,
- praca z rodziną
sprawcy przemocy w
środowisku.
- indywidualne
spotkania
terapeutyczne
skoncentrowane „na
rozwiązywaniu
problemu”(formuło
wanie celów,
wywiad
zorientowany na
budowaniu wizji
przyszłości,
strategie
utrzymywania i
zwiększania
postępów).
- zajęcia odbywały
się regularnie raz w
tygodniu – w
soboty. Czas
uczestnictwa w
programie
dostosowany był do
indywidualnych
postępów klienta i
trwał od miesiąca do
6 miesięcy.
- w wyniku
prowadzonego
monitoringu
stwierdzono 58%
skuteczności
działań w
stosunku do
sprawców
uczestniczących w
oddziaływaniach
korekcyjno-
edukacyjnych.
- nie udało się
stworzyć „grupy”
- monitorowanie
dokonywane było
trzema sposobami:
a) poprzez rejestrację
zmian zachodzących
w zachowaniu
sprawcy dokonywaną
przez niego samego,
b) dzięki
informacjom
uzyskanym od ofiar
przemocy lub
środowiska
społecznego
sprawców,
c) poprzez kontakt z
pracownikami
instytucji
stykającymi się z
problemami.
3
2.
Kujawsko -
Pomorskie
- 1 męŜczyzna
- 0
- 12 męŜczyzn
- 1 kobieta
- sesje indywidualne.
- realizowano sesje
indywidualne ,
prowadzący skupili
się na omówieniu w
części edukacyjnej
szeroko pojętej
wiedzy na temat
zjawiska przemocy,
natomiast w części
korekcyjnej
umiejętności
niestosowania
przemocy, treningu
umiejętności
społecznych i
asertywności oraz
nauce korzystania
ze wsparcia
społecznego.
- odbyło się 12
spotkań, jedno
tygodniowych.
- z powodu braku
zakazu sądowego
zobowiązującego
sprawców
przemocy w
rodzinie do
uczestnictwa w
oddziaływaniach
korekcyjno –
edukacyjnych,
udział osób w
programie był
nieregularny. Nie
udało się stworzyć
„grupy” regularnie
uczestniczących w
zajęciach. Poprzez
kontakt Sekcji
Interwencji
Kryzysowej i
Poradnictwa
Specjalistycznego
przy MOPR z
partnerkami
uczestników
programu
stwierdzono, Ŝe na
skutek podjętych
oddziaływań
moŜna mówić o
częściowej
redukcji zachowań
przemocowych.
- monitorowanie
efektów programu
korekcyjno –
edukacyjnego dla
sprawców
zdecydowanie
utrudnione.
Włocławek
4
Świeć
- 0
- 0
- 6 męŜczyzn
- 1 kobieta
- sesje indywidualne,
- sesje grupowe.
- w wyniki sesji
indywidualnych
przygotowano listę
osób
zakwalifikowanych
do programu, które
uŜywają siły,
przyznają się do
tego, mają
świadomość, Ŝe
potrzebują pomocy,
- zajęcia grupowe
polegały na
oddziaływaniu
edukacyjnym, które
zostało poparte
praktycznymi
ćwiczeniami,
- na spotkaniach
przeanalizowano 8
bloków
tematycznych ( na
kaŜdy blok
przeznaczono 3
spotkania):
rozpoznania emocji,
sterownia złością,
doświadczenie
empatii,
komunikowanie się,
rozwiązywanie
konfliktów,
rozpoznanie
mechanizmów
obronnych
pozwalających na
niestosowanie
przemocy, radzenie
sobie ze stresem,
- program został
zrealizowany od
maja do listopada
2007 roku sesje
indywidualne,
podpisanie
kontraktów nastąpiło
w czerwcu,
natomiast pierwsze
sesje grupowe
rozpoczęły się w
lipcu,
- zajęcia grupowe
odbywały się
początkowo raz w
tygodniu, w
miesiącu wrześniu
zwiększono
częstotliwość
spotkań do dwóch w
tygodniu.
- ze wszystkimi
blokami
tematycznymi
zapoznały się 3
osoby,
- podczas
ostatnich zajęć
dyrektor PCPR w
Świeciu złoŜył
wizytę
uczestnikom
programu,
- według osób
kończących
program
korekcyjno-
edukacyjny dla
sprawców
przemocy wywarł
pozytywny wpływ
na ich Ŝycie,
dzięki
uczestnictwu w
zajęciach zmienili
swe postępowanie,
nie uŜywają
przemocy, a
najwaŜniejsze
uświadomili sobie,
Ŝe ich
wcześniejsze
zachowania były
nieprawidłowe i
negatywne,
- męŜczyźni uznali
Ŝe program
korekcyjno –
edukacyjny
godzien jest
- prowadzący
program powiadomili
partnerki, ofiary
sprawców przemocy
o rozpoczęciu przez
nich programu, jak
równieŜ w trakcie
edukacji o postępach
jakie robił sprawca.
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZalacznik-nr-8 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-5 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-7 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zajecia laboratoryjne nr 6, Politechnika Poznańska, Mechatronika, Semestr 01, Wprowadzenie do mechatroniki - laboratoriaZałącznik-Nr-1-do-Zaproszenia-druk-Oferta, Przegrane 2012, Rok 2012, poczta 06.11 Warszawa tablica pamiątkowaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZajęcia nr 2 BIOPALIWA. Ćwiczenie 2.2. EKS1A400034 j, Politechnika Białostocka - Ekoenergetyka, semestr IV, Biopaliwa, Laboratorium, Instrukcjezajecia nr 4Realizacja SGR w Niemczech w latach 1948-1966, Uczelnia Łazarskiego, Społeczna Gospodarka rynkowa i Transformacje w Europie Środkowo-WschodniejZarządzenie pracodawcy nr ... o powołaniu komisji bhp, teczka specjalisty ds. BHPZalacznik-nr-2---Wniosek-o-stypendium-socjalne, Politechnika Białostocka, stypendia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rodi314.opx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com