Zal. Nr 3 Raport programy kor - eduk,
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Załącznik Nr 3 RAPORTY Z PROWADZONYCH W 2007 ROKU PROGRAMÓW KOREKCYJNO – EDUKACYJNYCH DLA SPRAWCÓW PRZEMOCY W RODZINIE 1 Lp. Województwo Liczba osób oraz płe ć osób poddanych programom korekcyjno-edukacyjnych w 2007 roku Formy prowadzonych programów korekcyjno – edukacyjnych Sposób realizacji programów korekcyjno - edukacyjnych Czas trwania programów korekcyjno- edukacyjnych Efekt prowadzenia programów korekcyjno- edukacyjnych Sposób i czas monitorowania efektów programów korekcyjno- edukacyjnych wobec osób, które zako ń czyły program Osoby uczestnicz ą ce w programach korekcyjno- edukacyjnych ze wzgl ę du na fakt skazania za czyny zwi ą zane ze stosowaniem przemocy w rodzinie, odbywaj ą cych kar ę pozbawienia wolno ś ci albo, wobec których s ą d warunkowo zawiesił wykonywanie kary Osoby stosuj ą ce przemoc w rodzinie, które uczestnicz ą w terapii uzale Ŝ nienia od alkoholu lub narkotyków i uczestnicz ą w programach korekcyjno – edukacy - jnych, które stanowi ą uzupełnienie terapii Osoby, które w wyniku innych okoliczno ś ci zgłosiły si ę do uczestnictwa w programach korekcyjno – edukacyjnych dla sprawców przemocy w rodzinie 1. Dolnośląskie - 1 męŜczyzna - 0 - 15 męŜczyzn - 14 kobiet - indywidualne spotkania terapeutyczne, - konsultacje i poradnictwo psychologiczne, - praca z rodziną w środowisku - indywidualne spotkania terapeutyczne (analiza sytuacji klienta, określenie problemów, celów spotkań, kształtowanie powyŜej 6 miesięcy- terapia 12 osób na indywidualnych spotkaniach terapeutycznych ( godzinne spotkania raz w tygodniu), - w dwóch - zmiany w zachowaniu sprawców, którzy uczestniczyli w programie powyŜej 6 miesięcy. - - spośród 30 monitorowanych osób w roku 2007 w jednym przypadku sprawca przebywał z osobami wobec, których stosowana była przemoc. Wrocław 2 zamieszkania we współpracy z policją w oparciu o procedurę Niebieskiej Karty. umiejętności rozpoznawania emocji i uczenie sposobów ich kontroli, - praca w środowisku (diagnoza sytuacji rodziny, planu pomocy, monitorowanie sytuacji). przypadkach- regularne tygodniowe spotkania w ciągu całego roku (nadal kontynuowane). Monitorowanie rodziny prowadzone było w sposób ciągły przez cały rok. Wałbrzych - 2 męŜczyzn - 3 męŜczyzn - 33 męŜczyzn - 12 kobiet - spotkania indywidualne, - diagnoza psychologiczna sprawców przy uŜyciu narzędzi psychologicznych w postaci testów, wywiadu, obserwacji, - konsultacje psychologiczne, - praca z rodziną sprawcy przemocy w środowisku. - indywidualne spotkania terapeutyczne skoncentrowane „na rozwiązywaniu problemu”(formuło wanie celów, wywiad zorientowany na budowaniu wizji przyszłości, strategie utrzymywania i zwiększania postępów). - zajęcia odbywały się regularnie raz w tygodniu – w soboty. Czas uczestnictwa w programie dostosowany był do indywidualnych postępów klienta i trwał od miesiąca do 6 miesięcy. - w wyniku prowadzonego monitoringu stwierdzono 58% skuteczności działań w stosunku do sprawców uczestniczących w oddziaływaniach korekcyjno- edukacyjnych. - nie udało się stworzyć „grupy” - monitorowanie dokonywane było trzema sposobami: a) poprzez rejestrację zmian zachodzących w zachowaniu sprawcy dokonywaną przez niego samego, b) dzięki informacjom uzyskanym od ofiar przemocy lub środowiska społecznego sprawców, c) poprzez kontakt z pracownikami instytucji stykającymi się z problemami. 3 2. Kujawsko - Pomorskie - 1 męŜczyzna - 0 - 12 męŜczyzn - 1 kobieta - sesje indywidualne. - realizowano sesje indywidualne , prowadzący skupili się na omówieniu w części edukacyjnej szeroko pojętej wiedzy na temat zjawiska przemocy, natomiast w części korekcyjnej umiejętności niestosowania przemocy, treningu umiejętności społecznych i asertywności oraz nauce korzystania ze wsparcia społecznego. - odbyło się 12 spotkań, jedno tygodniowych. - z powodu braku zakazu sądowego zobowiązującego sprawców przemocy w rodzinie do uczestnictwa w oddziaływaniach korekcyjno – edukacyjnych, udział osób w programie był nieregularny. Nie udało się stworzyć „grupy” regularnie uczestniczących w zajęciach. Poprzez kontakt Sekcji Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa Specjalistycznego przy MOPR z partnerkami uczestników programu stwierdzono, Ŝe na skutek podjętych oddziaływań moŜna mówić o częściowej redukcji zachowań przemocowych. - monitorowanie efektów programu korekcyjno – edukacyjnego dla sprawców zdecydowanie utrudnione. Włocławek 4 Świeć - 0 - 0 - 6 męŜczyzn - 1 kobieta - sesje indywidualne, - sesje grupowe. - w wyniki sesji indywidualnych przygotowano listę osób zakwalifikowanych do programu, które uŜywają siły, przyznają się do tego, mają świadomość, Ŝe potrzebują pomocy, - zajęcia grupowe polegały na oddziaływaniu edukacyjnym, które zostało poparte praktycznymi ćwiczeniami, - na spotkaniach przeanalizowano 8 bloków tematycznych ( na kaŜdy blok przeznaczono 3 spotkania): rozpoznania emocji, sterownia złością, doświadczenie empatii, komunikowanie się, rozwiązywanie konfliktów, rozpoznanie mechanizmów obronnych pozwalających na niestosowanie przemocy, radzenie sobie ze stresem, - program został zrealizowany od maja do listopada 2007 roku sesje indywidualne, podpisanie kontraktów nastąpiło w czerwcu, natomiast pierwsze sesje grupowe rozpoczęły się w lipcu, - zajęcia grupowe odbywały się początkowo raz w tygodniu, w miesiącu wrześniu zwiększono częstotliwość spotkań do dwóch w tygodniu. - ze wszystkimi blokami tematycznymi zapoznały się 3 osoby, - podczas ostatnich zajęć dyrektor PCPR w Świeciu złoŜył wizytę uczestnikom programu, - według osób kończących program korekcyjno- edukacyjny dla sprawców przemocy wywarł pozytywny wpływ na ich Ŝycie, dzięki uczestnictwu w zajęciach zmienili swe postępowanie, nie uŜywają przemocy, a najwaŜniejsze uświadomili sobie, Ŝe ich wcześniejsze zachowania były nieprawidłowe i negatywne, - męŜczyźni uznali Ŝe program korekcyjno – edukacyjny godzien jest - prowadzący program powiadomili partnerki, ofiary sprawców przemocy o rozpoczęciu przez nich programu, jak równieŜ w trakcie edukacji o postępach jakie robił sprawca. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZalacznik-nr-8 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-5 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-7 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zajecia laboratoryjne nr 6, Politechnika Poznańska, Mechatronika, Semestr 01, Wprowadzenie do mechatroniki - laboratoriaZałącznik-Nr-1-do-Zaproszenia-druk-Oferta, Przegrane 2012, Rok 2012, poczta 06.11 Warszawa tablica pamiątkowaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZajęcia nr 2 BIOPALIWA. Ćwiczenie 2.2. EKS1A400034 j, Politechnika Białostocka - Ekoenergetyka, semestr IV, Biopaliwa, Laboratorium, Instrukcjezajecia nr 4Realizacja SGR w Niemczech w latach 1948-1966, Uczelnia Łazarskiego, Społeczna Gospodarka rynkowa i Transformacje w Europie Środkowo-WschodniejZarządzenie pracodawcy nr ... o powołaniu komisji bhp, teczka specjalisty ds. BHPZalacznik-nr-2---Wniosek-o-stypendium-socjalne, Politechnika Białostocka, stypendia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrodi314.opx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|