Załącznik 2 - Przepisy ruchu ...
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Załącznik 2 - Przepisy ruchu lotniczego, LOTNICTWO, ICAO
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MIĘDZYNARODOWE NORMY
Załącznik 2
do Konwencji o międzynarodowym
lotnictwie cywilnym
Przepisy ruchu lotniczego
Niniejsze wydanie obejmuje wszystkie zmiany przyjęte
przez Radę przed dniem 10 marca 2008 r. i z dniem 20 listopada 2008 r.
zastępuje ono wszystkie poprzednie wydania Załącznika 2.
Informacje w sprawie stosowania norm ujęto w przedmowie.
Wydanie dziesiąte
Lipiec 2005
r.
ORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO LOTNICTWA CYWILNEGO (ICAO)
ZMIANY
Zawiadomienia o wprowadzaniu poprawek regularnie podawane są w
Dzienniku
ICAO
i w comiesięcznym uzupełnieniu do
Katalogu
wydawnictw
i
środków
audiowizualnych
ICAO
, które zaleca się wykorzystywać w celach informacyjnych.
Poniżej umieszczono tabelę do rejestracji zmian i poprawek.
REJESTRACJA ZMIAN I POPRAWEK
ZMIANY
POPRAWKI
Data, od kiedy
obowiązuje
Data
wprowadzenia
Kto
wprowadził
Data
wydania
Data
wprowadzenia
Kto
wprowadził
Nr
Nr
1-38
Wprowadzone do niniejszego wydania
39
23/11/2006
23/11/2006
ICAO
40
22/11/2007
22/11/2007
ICAO
41
20/11/2008
20/11/2008
ICAO
42
19/11/2009
19/11/2009
ICAO
(ii)
SPIS TREŚCI
2.
Sygnały stosowane w przypadku
przechwytywania.................... APP 1-2
3.
Sygnały wzrokowe stosowane do
ostrzegania nieupoważnionego statku
powietrznego, lecącego w strefie
ograniczonej, zakazanej lub
niebezpiecznej albo wlatującego do
takich stref ......................... APP 1-3
PRZEDMOWA ..............................
(v)
ROZDZIAŁ 1.
Definicje .................... 1-1
ROZDZIAŁ 2.
Stosowanie przepisów
ruchu lotniczego ............................. 2-1
2.1.
Terytorialne stosowanie przepisów ruchu
lotniczego ............................... 2-1
2.2.
Stosowanie się do przepisów ruchu
lotniczego ............................... 2-1
2.3.
Odpowiedzialność za stosowanie się do
przepisów ruchu lotniczego ................ 2-1
2.4.
Uprawnienia dowódcy statku powietrznego
4.
Sygnały dla ruchu lotniskowego....... APP 1-3
5.
Sygnały manewrowania.............. APP 1-5
6.
Standardowe ręczne sygnały
niebezpieczeństwa………………..APP 1-19
DODATEK 2.
Przechwytywanie cywilnych
statków powietrznych........................ APP 2-1
1.
Zasady do stosowania przez Państwa . . APP 2-1
2.
Postępowanie przechwytywanego statku
powietrznego ....................... APP 2-1
3.
Łączność radiowa podczas
przechwytywania.................... APP 2-2
2-1
2.5.
Ryzyko użycia środków psychoaktywnych
2-1
ROZDZIAŁ 3.
Przepisy ogólne .............. 3-1
3.1.
Zabezpieczenie osób i mienia .............. 3-1
3.2.
Zapobieganie kolizjom.................... 3-2
3.3.
Plany lotów.............................. 3-5
3.4.
Sygnały................................. 3-7
3.5.
Czas.................................... 3-7
3.6.
Służba kontroli ruchu lotniczego ........... 3-7
3.7.
Bezprawna ingerencja..................... 3-10
3.8.
Przechwytywanie statków powietrznych .... 3-10
3.9.
Minima widzialności i odległości od chmur
w VMC................................. 3-11
DODATEK 3.
Tabele poziomów przelotu.... APP 3-1
DODATEK 4.
Balony wolne bezzałogowe . . . APP 4-1
1.
Klasyfikacja balonów wolnych
bezzałogowych...................... APP 4-1
2.
Ogólne przepisy operacyjne .......... APP 4-1
3.
Ograniczenia operacyjne i wymagania
dotyczące wyposażenia .............. APP 4-1
ROZDZIAŁ 4.
Przepisy wykonywania
lotów z widocznością ......................... 4-1
4.
Przerwanie lotu ..................... APP 4-3
5.
Zawiadomienie o locie............... APP 4-3
6.
Rejestracja pozycji i meldunki ........ APP 4-4
ROZDZIAŁ 5.
Przepisy wykonywania lotów
według wskazań przyrządów................... 5-1
5.1.
Przepisy dotyczące wszystkich lotów IFR . . .
ZAŁĄCZNIK A.
Przechwytywanie cywilnych
statków powietrznych...................... ATT A-1
5-1
5.2.
Przepisy dotyczące wykonywania lotów IFR
w przestrzeni powietrznej kontrolowanej....
5-1
5.3.
Przepisy dotyczące wykonywania lotów IFR
poza przestrzenią powietrzną kontrolowaną
ZAŁĄCZNIK B.
Bezprawna ingerencja...... ATT B-1
5-1
DODATEK 1.
Sygnały .................. APP 1-1
Zestawienie porównawcze haseł i skrótów wybranych
z Załącznika 2 ............................ ATT C-1
1.
Sygnały niebezpieczeństwa i naglące APP 1-1
ZAŁĄCZNIK 2
(iii)
19/11/09
PRZEDMOWA
Tło historyczne
Poprawkę l do omawianego Załącznika w listopadzie
1951 r., ustaliła, że Załącznik 2 stanowi
Przepisy
dotyczące lotu i manewrów statków powietrznych
, w
rozumieniu Artykułu 12 Konwencji. W związku z tym,
przepisy odnoszą się do lotów nad morzem pełnym
bez wyjątku.
Dział przepisów ruchu lotniczego i kontroli ruchu
lotniczego (RAC), na swojej 1 sesji w październiku
1945 r., opracował zalecenia w sprawie Norm,
Zalecanych Metod Postępowania i Procedur do
Przepisów ruchu lotniczego. Zalecenia, po
rozpatrzeniu przez ówczesny Komitet Żeglugi
Powietrznej, zostały zatwierdzone przez
Radę w dniu
25 lutego 1946 r. i opublikowane jako
„Zalecenia w
sprawie Norm, Zalecanych Metod Postępowania i
Procedur - Przepisy ruchu lotniczego”
w części I
dokumentu Doc 2010, wydanego w lutym 1946 r.
15 listopada 1972 r., przyjmując Poprawkę 14 do
Załącznika 2, dotyczącą sprawowania władzy nad
statkami powietrznymi wykonującymi loty nad
morzem pełnym, Rada podkreśliła, że celem tej
Poprawki było jedynie polepszenie bezpieczeństwa
lotu i należyte zapewnienie służb ruchu lotniczego nad
morzem pełnym. Poprawka ta, w żadnym przypadku,
nie narusza praw jurysdykcji państw nad
zarejestrowanymi w nich statkami powietrznymi lub
odpowiedzialności Umawiających się Państw,
wynikającej z Artykułu 12 Konwencji, za wdrożenie
przepisów ruchu lotniczego.
Na 2 sesji, od grudnia 1946 r. do stycznia 1947 r.,
Dział RAC, po ponownym rozpatrzeniu dokumentu
Doc 2010, zaproponował normy i zalecane metody i
zasady postępowania do Przepisów ruchu lotniczego.
Zostały one przyjęte przez Radę, w dniu 15 kwietnia
1948 r., jako normy i zalecane metody i zasady
postępowania do Przepisów ruchu lotniczego, na
podstawie Artykułu 37 Konwencji o
międzynarodowym lotnictwie cywilnym (Chicago
1944 r.) i określone jako Załącznik 2 do Konwencji,
pod tytułem
„Międzynarodowe Normy i Zalecane
Metody i Zasady Postępowania – Przepisy ruchu
lotniczego”
, weszły w życie 15 września 1948 r.
Działania podejmowane przez Umawiające się
Państwa
Powiadomienia o występujących różnicach
. Uwagę
zainteresowanych Państw kieruje się na zobowiązanie
nałożone Artykułem 38 Konwencji, na mocy którego
od Umawiających się Państw wymaga się
poinformowania Organizacji o wszelkich różnicach
występujących między ich krajowymi przepisami,
metodami postępowania a międzynarodowymi
normami podanymi w niniejszym Załączniku, jak
również wszelkich wprowadzanych do nich zmianach.
Umawiające się Państwa proszone są o rozszerzenie
takiego powiadomienia o wszelkie różnice w
zaleconych metodach i zasadach postępowania,
zawartych w niniejszym Załączniku i o wszelkich do
niego zmianach, szczególnie w sytuacji, gdy jest to
istotne dla bezpieczeństwa żeglugi powietrznej.
Ponadto, od Umawiających się Państw wymaga się
informowania na bieżąco i bez opóźnienia o wszelkich
różnicach, które mogą występować, bądź też o
wyeliminowaniu wszelkich różnic, które wcześniej
zostały zgłoszone. Wniosek dotyczący zgłaszania
różnic zostanie wysłany do Umawiających się Państw
niezwłocznie po przyjęciu każdej poprawki do
niniejszego Załącznika.
27 listopada 1951 r. Rada przyjęła całkowicie nowy
tekst tego Załącznika, który nie zawiera już
zaleconych metod i zasad postępowania. Normy
poprawionego Załącznika 2 (Poprawka l) weszły w
życie 1 kwietnia 1952 r. i mają zastosowanie od 1
sierpnia 1952 r.
Tabela A przedstawia kolejne zmiany wraz z listą
głównych zagadnień, których dotyczą oraz daty, kiedy
zmiany zostały przyjęte przez Radę, kiedy wchodzą w
życie i od kiedy mają zastosowanie.
Zastosowanie
Normy zawarte w niniejszym dokumencie, wraz z
normami i zaleconymi metodami i zasadami
postępowania Załącznika 11 ICAO, regulują
stosowanie przepisów zawartych w dokumentach
„Procedury służb żeglugi powietrznej – Zarządzanie
ruchem lotniczym”
(PANS-ATM, Doc 4444) i
„Regionalne procedury uzupełniające
” - Przepisy
ruchu lotniczego i służb ruchu lotniczego, zawarte w
Doc 7030. Ostatni dokument zawiera procedury
pomocnicze do stosowania regionalnego.
Zwraca się uwagę Państw na postanowienia
Załącznika 15 ICAO dotyczące publikowania różnic
istniejących między ich krajowymi przepisami i
metodami postępowania a odpowiednimi normami i
zalecanymi metodami i zasadami postępowania
Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego,
przez służbę informacji lotniczej, dodatkowo poza
obowiązkiem Państw, wynikającym z Artykułu 38
Loty nad morzem pełnym
. Należy zwrócić uwagę, że
Rada, przyjmując Załącznik 2 w kwietniu 1948 r. i
ZAŁĄCZNIK 2
(v)
24/11/05
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZalacznik-nr-8 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-5 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3Zalacznik-nr-7 12-08-2011, uprawnienia, uprawnienia, materialy, materialy z kursu cz 3, materialy z kursu cz 3ZAŁĄCZNIK 1 - Projekt rampy przechyłkowej na krzywej przejściowej – część obliczeniowa, Projekty, hala TRB, DROGI, POJEKT - DROGI, POJEKT - DROGI, OstateczneZałącznik 6 Formularz oceny egzaminu praktycznego, Materiały dla Instruktorów nauki jazdy, uk driving, kodeks drogowy ang, kodeks drogowy angZałącznik 5 ratownik medyczny 08.11.2007, Ratownicto Medyczne, LegislacjaZałącznik-Nr-1-do-Zaproszenia-druk-Oferta, Przegrane 2012, Rok 2012, poczta 06.11 Warszawa tablica pamiątkowaZalacznik.do.35-2011, Bhp, Bhp stolarz ,pracownik biurowy, konflikty w pracy i inne praceZałšcznik do uchwały - Program zapobiegania przestępczo-ci cz.I, WSPOL, WSPOL ochrona osób mienia obiektówZalacznik-nr-2---Wniosek-o-stypendium-socjalne, Politechnika Białostocka, stypendia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kranzfafka.pev.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com