Zasady Huny - Pigułka, TABLET Formats, TXT
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zasady Huny - Pigu�ka(Dzia� Huna)IKE - �wiat jest taki, jaki my�lisz, �e jest.Ale �eby cokolwiek robi� musimy wiedzie� jaki on jest. Kluczem do wszelkiej zmiany jest obserwacja i uznawanie fakt�w, zauwa�anie tego, co jest, oraz umiej�tno�� dokonywania rozr�nie� w tym co obserwujemy, np. okre�lanie, co jest zdarzeniem (wra�enia zmys�owe), a co nasz� interpretacj� tego� zdarzenia (emocje, my�li).Siedem zasad huny, teoria trzech ja�ni powsta�y z obserwacji �wiata i ludzkiego dzia�ania, z samoobserwacji i analizy. Zauwa�, ze �wiadomo��, nie jest ca�o�ci� istoty, istnieje jeszcze w tobie jaka� "reszta"."Ca�o��" - "�wiadomo��" = nie�wiadomo��. ta nie�wiadoma reszta to Ni�sze i Wy�sze Ja w g��wnym modelu huny.Ni�sze Ja zwi�zane z cia�em, jest sk�adnic� pami�ci, przechowuje ono wzory wszystkich twoich reakcji. Czy je znasz? Kluczem do poznania jest samoobserwacja i analiza, dodatkowym narz�dziem jakie daje huna jest "telepatyczna" komunikacja z Ni�szym Ja i innymi aspektami nas samych. Czy rozmawiasz z nim? Dialog wewn�trzny, �wiadomie prowadzony, jest po cz�ci taka rozmow�. Dlaczego po cz�ci? Bo w zasadzie obejmuje cal� nie�wiadomo��: pod�wiadomo�� i nad�wiadomo��. Dopiero koncentracja uwagi i zaufanie do siebie, powoduj� wyb�r kana�u dyskusji.No dobrze, ale o czym rozmawia� z pod�wiadomo�ci�? Ano o tym co w niej siedzi, po prostu trzeba analizowa� wydarzenia i informacje z naszej pami�ci (nie wszystko na raz oczywi�cie), albowiem Ku zazwyczaj wychowywali inni ludzie, a nie my sami i tak na prawd� nie wiemy "ki diabe� w nas siedzi".No i tu jest kwestia priorytetowa w badaniu siebie, bo aby bada� potrzebne jest nam poczucie bezpiecze�stwa w tym badaniu, zaufanie do tego "diabla", a wr�cz polubienie go bez przesadnego poddawania si� mu. I tu wkraczamy w dziedzin� Wy�szego Ja, albowiem skoro jeste�my od niego nieoddzieleni i ono jest gotowe nam pomaga�, to niemamy czego si� ba� (o tym trzeba Ku przekona�!). Co wi�cej Kane - Wy�sze Ja - jest z za�o�enia wszystkowiedz�ce, a zatem o ile dzia�amy w celu zharmonizowania siebie to powinni�my by� ca�kowicie szczerzy ze sob�, a docelowo [:)] i z innymi istotami. Prawda, mo�e by� wzgl�dna, ale samook�amywanie si� jest jednym ze �r�de� wewn�trznego konfliktu.Nasze zdolno�ci do wmawiania czego� sobie mo�emy wykorzysta� �wiadomie tworz�c sobie za�o�enia, zgodnie z kt�rymi chcemy �y� i �wiczy� odpowiadaj�ce im postawy w procesie zwanym autosugesti�.Wracamy do obserwacji, aby rzeczywi�cie przekona� nasza pod�wiadomo��, ze chcemy zna� prawd� (pomimo czasami chwilowego b�lu jaki ona powoduje) powinni�my pokaza� Ku, �e rzeczywi�cie tego chcemy, czyli nauczy� si� praktykowa� samoobserwacj� i pozytywne podej�cie do do�wiadczanych zdarze�, nawet kiedy one s� niemile.I tu mamy nieocenionego pomocnika - relaks. �wiadome rozlu�nianie si�, z pocz�tku w normalnych, a p�niej w stresuj�cych sytuacjach, pomaga nam zachowa� "pozytywna samoobserwacj�", kt�ra pozwala w ko�cu otworzy� si� na nowe do�wiadczenia i now� percepcj�.Co do tego, w jaki spos�b nasze my�lenie tworzy �wiat, to sp�jrzmy na to z 4 perspektyw, sposob�w postrzegania:1.�wiat fizyczny - wszystko jest oddzielone - mo�e i wydarzenia s� niezale�ne od ciebie, ale od ciebie zale�y stosunek do tych wydarze� i jak si� w nich zachowasz.2. �wiat subiektywny - wszystko jest po��czone - wydarzenia s� przyci�gane przez twoja energi�, a ona zale�y od twojego my�lenia.3. �wiat symboliczny - wszystko jest symboliczne, rzeczywisto�� jest snem - jednym z wielu dost�pnych zreszt� - wydarzenia, zachowania twoje i innych ludzi s� bezpo�rednim odbiciem Twoich my�li.4. �wiat holistyczny - wszystko jest jedno�ci� - zdarzenia i �wiat to twoje my�li, czy raczej my�li "wewn�trznego Ja", kt�re jest zwi�zane ze �wiadomo�ci� wszystkich istot.KALA - Nie ma granic.Wszystkie granice s� iluzj�. Nie chodzi o to, �e s� nierealne - o tym, �e s� mo�esz si� przekona� np. dotykaj�c �ciany. Za�o�enie to tyczy si� zwi�zku granic z naszym postrzeganiem - rzeczy s�, jakie s�. �cis�e ich rozdzielenie jest iluzj� - tworem wewn�trz nas samych.Iluzja ta mo�e by� po�yteczna, kiedy jest wykorzystywana �wiadomie, Dzi�ki tej iluzji mamy np. spokojn� przysta� dla naszego umys�u - cia�o Nie jest to oczywi�cie jedyna przysta�, bo wszystkie cz�ci naszego Ja maja w�asne "bezpieczne miejsca" przejawiaj�ce si� w dzia�aniach, uczuciach, przekonaniach i wyobra�eniach. Wynika to z tego, �e zar�wno nasza "osobowo��", nasze JA i r�ne (w zale�no�ci od zdefiniowania) osobowo�ci, �yj� na prawach iluzji odr�bno�ci, a takie wycinki Jedno�ci, cho� mog� by� bardzo rozleg�e, maj� w ramach tych iluzji granice funkcjonalno�ci. Po prostu nie ma sposobu zachowania czy przekona�, kt�re by�yby "do wszystkiego", skuteczne we wszystkich �yciowych sytuacjach.Skuteczno�� jest miar� prawdy, a zatem te "odr�bne" fragmenty nas nie s� prawdziwe, a raczej nie do ko�ca prawdziwe, to nasza w�asna aktywno�� obserwowana przez nas samych.A zatem w poszukiwaniu skuteczno�ci lub sensu �ycia (prawdy o �yciu) powinna towarzyszy� nam - albo jest warunkiem - integracja naszego wn�trza (przekona� naszych i podosobowo�ci, pozbywanie si� iluzji separacji wewn�trznych) oraz pozbycie si� iluzji oddzielno�ci naszego wn�trza od �wiata zewn�trznego. Mowa o pozbyciu si� w sensie uzyskania zdolno�ci dostrzegania i �wiadomego wykorzystywania tych po��cze� po��czenia dla naszych potrzeb.Pami�taj, zmiana przekona� i postrzegania (IKE) jest narz�dziem, ALOHA - szcz�cie wyznacza kierunek do kt�rego d��ymy, A skuteczno�� (PONO) naszych dzia�a� w �wiecie wewn�trznym i zewn�trznym jest weryfikatorem. �wiadomo�� "odseparowana" jako iluzja, jest pewn� form� postrzegania �wiata, a postrzeganie mo�emy zmieni� w spos�b natychmiastowy, przenosz�c nasz� uwag� na inne sposoby do�wiadczania (np. r�nica miedzy skupieniem na patrzeniu a s�uchaniu). Problem polega na tym, �eby nasze przekonania (nawyki) przesta�y nas wytr�ca� z tej formy postrzegania, a umo�liwia�y zgodne z naszymi potrzebami prze��czanie si� pomi�dzy r�nymi formami tej percepcji ("�wiadomo�� szama�ska").Z coraz mniejszych granic w �wiadomo�ci wywodzi si� zreszt� koncepcja czterech �wiat�w, ale przyjrzyjmy si� jeszcze wnioskom, jakie mo�emy wyci�gn�� z zasady KALA w odniesieniu do "czterech �wiat�w":1.�wiat fizyczny - wszystko jest oddzielone - nie ma granic tego co mo�esz osi�gn��.2. �wiat subiektywny - wszystko jest po��czone - mamy nieograniczone zasoby energii do dyspozycji.3. �wiat symboliczny - wszystko jest symboliczne - z lud�mi mamy relacje takie jak z samymi sob� i r�nymi wewn�trznymi postaciami (np. wewn�trznymi obrazami tych ludzi), st�d konieczno�� wybaczania i rozwijania pozytywnego nastawienia, jako elementu wchodzenia w kontakt z samym sob�.4. �wiat holistyczny - wszystko jest jedno�ci� - granice czasem si� przydaj�, dzi�ki nim mo�emy do�wiadcza�Praktyk� mocno zwi�zan� z zasad� Kala jest wybaczanie (uwalnianie). Wybaczanie oznacza, �e nie utrzymujemy w sobie napi�� zwi�zanych z czym� (osob�, tematem, problemem). Wybaczaj�c relaksujemy cia�o, po to by nasza energia przep�ywa�a swobodnie i harmonizujemy relacj� z dan� osob� (uzdrawiaj�c po��czenia "sieci aka", czy u�ywaj�c �wiat�a "La`a kea"), symbolicznie mo�emy drugiej osobie co� podarowa� w wizji np.owoc, kwiat lub inny symbol wdzi�czno�ci. Je�li chodzi o osoby, kt�re nas mocno skrzywdzi�y i nie mo�emy sobie nawet wyobrazi� mo�liwo�ci wybaczenia im, pracujemy z Wy�szym Ja tej osoby, dzi�kuj�c mu za ci�k� i niewdzi�czn� rol� uczestnika tej gry (w kata i ofiar�). W tej koncepcji z poziomu symbolicznego ka�de wydarzenie jest wynikiem dzia�ania pewnej naszej energii (co nie oznacza naszej winy), st�d zaanga�owanie innych os�b w nieprzyjemne role.Wdzi�czno�� jest wynikiem uznania �wiata za pe�en sensu; niezale�nie od tego, jak ci�kie by�yby nasze prze�ycia, mo�emy wynie�� z nich co� pozytywnego (cho� czasem jest to "tylko" wra�liwo�� na innych w podobnych sytuacjach). W przypadku pracy z problemem, komunikujemy si� z t� energia w nas samych, kt�ra by�a zaanga�owana w problem czy spraw�, r�wnie� wyra�amy jej wdzi�czno��, mo�emy te� od razu poprosi� j�, aby przejawia�a si� w bardziej pozytywny spos�b ("wynegocjowa�" sposoby tego przejawiania).I wreszcie wybaczanie oznacza uzyskanie zdolno�ci pozostawania w kontakcie - nie odrzucania swojej przesz�o�ci i traktowania siebie i innych z sympati� i wsp�czuciem. Czasem mo�na to uzyska� uto�samiaj�c si� z drug� osob� w celu zrozumienia, jakim postrzeganiem i �wiadomo�ci� si� kierowa�a w sytuacji, kt�r� postrzegamy jako konfliktow�, czasem za� pomaga u�wiadomienie sobie czym i jak kierowali�my si� w danej sytuacji my sami.MAKIA - energia pod��a za uwag�.A uwaga za energi�. Kiedy zaczynamy obserwowa� nasz� uwag�, obserwuj�c siebie okazuje si�, �e zaprz�tni�ta jest ona ca�ym mn�stwem ci�g�w skojarzeniowych, my�li i emocji, niezwi�zanych z chwil� obecn�, ani z tym co uwa�amy za cele i warto�ci. Mo�emy zauwa�y� jak te my�li i uczucia oraz nasze reakcje tworz� zestawy podosobowo�ci, dobijaj�ce si� do naszej �wiadomo�ci, walcz�ce o energie uwagi, od kt�rych zale�y ich �ycie. Lekarstwem na to zamieszanie mo�e by� �wiadome u�ycie uwagi, �rednie Ja musi zacz�� wykorzystywa� swoje zdolno�ci.Mo�emy stwierdzi� ze s� trzy scenariusze �wiadomego u�ycia uwagi, prowadz�ce do integracji naszego ja:1.Pog��biaj�ce si� skupienie - czyli umys� skupiony jest na pojedynczym wra�eniu, grupie wra�e�, nie dopuszczamy do �wiadomo�ci niczego innego. Ten scenariusz i nast�pny pozwalaj� wprowadzi� i rozwin�� po��dane jako�ci w naszym umy�le i �yciu. Element na kt�rym si� koncentrujemy powoli nabiera znaczenia, energii w naszej �wiadomo�ci i powoli przyci�ga uwag� naszych podosobowo�ci, odbieraj�c im energie i dostrajaj�c je do przedmiotu naszej koncentracji.2. Lu�ne skupienie uwagi zawieszonej na celu - czyli umys� rej...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZasady ogólne postępowania administracyjnego, Postępowanie Administracyjne, Postępowanie administracyjne(2)Zasady sporządzania i oblicznia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynkółw, świadectwa energetyczne - charakterystyka energetyczna budynkuZasady gospodarowania finansami publicznymi 10, finanse publiczne, finanse publiczneZasady administracji sieci, Informatyka, Sieci komputerowe, Sieci Komputerowe(1)Zasady mówienia - 5 zasad mówienia po angielsku, AngielskiZasady - prace licencjackie-1-1, prace licencjackie - wymogiZasady ruchu lotniczego, Lotnictwo, Nakolannik, Szybowce, Prawo lotnicze - SzybowceZasady ustalania hodu podatkowego na podstawie ksiąg rachunkowych(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńZasady posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, bhp, Instrukcje BHP, Instrukcje bhp(2)Zasady medycyny ratunkowej, ratownicto 2012 2013, ratownictwo medyczne, Ratownictwo Medyczne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkatafel.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|