Zasady udzielania pomocy publicznej, Dokumenty
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zasady udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Warszawa, 9 czerwca 2008 r. SPIS TRE Ś CI Słownik terminologiczny............................................................................................................2 1. Wst ę p .....................................................................................................................................6 2. Rodzaje pomocy publicznej udzielanej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ..................................................................................................................................8 2.1 Pomoc publiczna na zatrudnienie....................................................................................8 2.1.1 Pomoc na tworzenie nowych miejsc pracy……………………………………….9 2.1.2 Pomoc na rekrutację pracowników znajdujących się w szczególnie niekorzystnej sytuacji………………………………………………………………………….10 2.1.3 Pomoc na pokrycie dodatkowych kosztów zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych……………………………………………………………….11 2.2 Pomoc publiczna na szkolenia.......................................................................................12 2.3 Pomoc publiczna na usługi doradcze.............................................................................14 2.4 Pomoc de minimis ..........................................................................................................16 3. Zasady udzielania pomocy publicznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ................................................................................................................................17 3.1 Priorytet I Zatrudnienie i integracja społeczna..............................................................17 3.2 Priorytet II Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących......................................................................20 3.3 Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty................................................................23 3.4 Priorytet IV Szkolnictwo wyŜsze i nauka......................................................................23 3.5 Priorytet V Dobre rządzenie..........................................................................................23 3.6 Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich.........................................................24 3.7 Priorytet VII Promocja integracji społecznej.................................................................30 3.8 Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki..................................................................32 3.9 Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach....................................35 4. Wyliczenie pomocy publicznej na etapie przygotowania wniosku o dofinansowanie projektu ................................................................................................................................35 5. Obowi ą zki podmiotów sprawozdaj ą cych z udzielonej pomocy publicznej oraz podmiotów kontroluj ą cych prawidłowo ść udzielania pomocy publicznej w ramach PO KL ................................................................................................................................41 6. Najcz ęś ciej zadawane pytania ............................................................................................42 2 Słownik terminologiczny Cross-financing Mechanizm wprowadzony w art. 34 ust. 2 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiaj ą cego przepisy ogólne dotycz ą ce Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójno ś ci i uchylaj ą ce rozporz ą dzenie (WE) nr 1260/1999 , który pozwala na elastyczne finansowanie w ramach jednego funduszu operacji objętej zakresem pomocy innego funduszu do 10% wszystkich wydatków kwalifikowanych stanowiących budŜet projektu. Doradztwo Usługa udzielona beneficjentowi pomocy publicznej, której celem jest rozwiązanie lub przedstawienie propozycji rozwiązania konkretnego problemu oraz opracowanie i/lub wdroŜenie rozwiązań zaproponowanych przez osobę lub podmiot udzielający usługi doradczej. Ekwiwalent dotacji Kwota pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy lub podmiot ubiegający się o pomoc, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, bez uwzględnienia opodatkowania podatkiem dochodowym, wyraŜoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania pomocy publicznej udzielanej w ró Ŝ nych formach (Dz. U. z 2004 r. Nr 194, poz.1983). brutto (EDB) Ekwiwalent dotacji netto (EDN) Kwota pomocy, którą otrzymałby beneficjent pomocy lub podmiot ubiegający się o pomoc, gdyby uzyskał pomoc w formie dotacji, uwzględniającą opodatkowanie podatkiem dochodowym, wyraŜoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania pomocy publicznej udzielanej w ró Ŝ nych formach (Dz. U. z 2004 r. Nr 194, poz.1983). Intensywno ść pomocy Stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą. Kumulacja pomocy Udzielanie z róŜnych źródeł pomocy publicznej przeznaczonej na pokrycie tych samych wydatków kwalifikowanych w ramach realizacji tego samego projektu. publicznej Mikro, Małe i Ś rednie Przedsi ę biorstwa (MSP) Mikroprzedsiębiorstwo jest to przedsiębiorstwo, które w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: · zatrudniało średniorocznie mniej niŜ 10 pracowników oraz · osiągnęło roczny obrót netto ze sprzedaŜy towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 2 milionów euro. Małe przedsiębiorstwo jest to przedsiębiorstwo, które w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: · zatrudniało średniorocznie mniej niŜ 50 pracowników oraz · osiągnęło roczny obrót netto ze sprzedaŜy towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 10 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie 3 brutto przekroczyły równowartości w złotych 10 milionów euro. Średnie przedsiębiorstwo jest to przedsiębiorstwo, które w co najmniej jednym z dwóch ostatnich lat obrotowych: · zatrudniało średniorocznie mniej niŜ 250 pracowników oraz osiągnęło roczny obrót netto ze sprzedaŜy towarów, wyrobów i usług oraz operacji finansowych nieprzekraczający równowartości w złotych 50 milionów euro, lub sumy aktywów jego bilansu sporządzonego na koniec jednego z tych lat nie przekroczyły równowartości w złotych 43 milionów euro. Ponadto, za mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwo uwaŜa się przedsiębiorstwo, które spełnia pozostałe kryteria, o których mowa w Załączniku I do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 364/2004 z dnia 25 lutego 2004 r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 i rozszerzające jego zakres w celu włączenia pomocy dla badan i rozwoju (Dz. U L 063 z dnia 28.02.2004 r.), w tym zwłaszcza kryterium niezaleŜności (art. 3 ust. 2 i 3 Załącznika nr I). Podmiot w trudnej sytuacji ekonomicznej Przedsiębiorca spełniający kryteria określone w pkt 9-11 Komunikatu Komisji w sprawie wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagroŜonych przedsiębiorstw lub znajdującego się w okresie restrukturyzacji przeprowadzanej z wykorzystaniem pomocy publicznej. Pomoc publiczna Wszelka pomoc przyznana przez Państwo członkowskie lub przy uŜyciu zasobów państwowych w jakiejkolwiek formie, która zakłóca lub grozi zakłóceniem konkurencji poprzez sprzyjanie niektórym przedsiębiorstwom lub produkcji niektórych towarów oraz wpływająca tym samym na wymianę handlową między Państwami Członkowskimi. Pracownik znajduj ą cy si ę w szczególnie niekorzystnej sytuacji Osoba doświadczająca szczególnych trudności związanych z wejściem na rynek pracy, spełniająca co najmniej jedno z kryteriów określonych w art. 2 lit. f Rozporządzenia Komisji (WE) nr 2204/2002 z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 TWE w odniesieniu do pomocy pa ń stwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE Nr L 337 z dnia 13.12.2002, z późn. zm.) Pracownik w gorszym poło Ŝ eniu Pracownik, który w dniu zawarcia umowy szkoleniowej spełnia co najmniej jedno z kryteriów określonych w art. 2 lit. g Rozporządzenia Komisji (WE) nr 68/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 TWE do pomocy szkoleniowej (Dz. Urz. WE L 10 z dnia 13.01.2001, z późn. zm.) Program pomocowy Akt normatywny (ustawa, rozporządzenie lub uchwała) określający przeznaczenie, warunki i formy przyznania wsparcia beneficjentowi pomocy publicznej oraz wskazujący organy udzielające pomocy publicznej, czas trwania programu i jego beneficjentów. Subsydiowanie zatrudnienia Pomoc publiczna udzielana zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2204/2002 z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 TWE w odniesieniu do pomocy pa ń stwa w zakresie zatrudnienia (Dz. Urz. WE Nr L 337 z dnia 13.12.2002, z późn. zm.) i obejmująca tworzenie nowych miejsc pracy, rekrutację pracowników znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji, w tym pracowników niepełnosprawnych, a takŜe pokrycie dodatkowych kosztów zatrudnienia pracowników niepełnosprawnych. Szkolenie ogólne Szkolenie teoretyczne lub praktyczne, prowadzące do zdobycia przez pracownika kwalifikacji, które będzie mógł on wykorzystać zarówno na 4 · obecnym stanowisku pracy u danego beneficjenta pomocy, jak równieŜ na przyszłych stanowiskach pracy oraz na innych polach działalności zawodowej. Szkolenie specjalistyczne Szkolenie teoretyczne lub praktyczne, prowadzące do zdobycia przez pracownika kwalifikacji zasadniczo i bezpośrednio przydatnych na obecnym lub przyszłym stanowisku pracy u danego beneficjenta pomocy oraz bezpośrednio powiązanych ze specyfiką prowadzonej przez niego działalności, których nie będzie mógł on wykorzystać lub teŜ będzie mógł wykorzystać w ograniczonym stopniu w innych przedsiębiorstwach lub na innych polach działalności zawodowej. Wzrost netto liczby pracowników Suma aktualnego stanu zatrudnienia wraz z nowo utworzonymi miejscami pracy, przewyŜszająca średnią wartość zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy, albo stan zatrudnienia z dnia składania wniosku o pomoc, o ile jest on wyŜszy od średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy . 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZasady ogólne postępowania administracyjnego, Postępowanie Administracyjne, Postępowanie administracyjne(2)Zasady sporządzania i oblicznia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynkółw, świadectwa energetyczne - charakterystyka energetyczna budynkuZasady administracji sieci, Informatyka, Sieci komputerowe, Sieci Komputerowe(1)Zasady mówienia - 5 zasad mówienia po angielsku, AngielskiZasady - prace licencjackie-1-1, prace licencjackie - wymogiZasady ruchu lotniczego, Lotnictwo, Nakolannik, Szybowce, Prawo lotnicze - SzybowceZasady ustalania hodu podatkowego na podstawie ksiąg rachunkowych(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńZasady posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, bhp, Instrukcje BHP, Instrukcje bhp(2)Zasady medycyny ratunkowej, ratownicto 2012 2013, ratownictwo medyczne, Ratownictwo MedyczneZasady badań pedagogicznych - T. Pilch, Pedagogika, Metodologia badań
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzjiwho.xlx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|