Zasady ustawiania początku kąta ...
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zasady ustawiania początku kąta wtrysku Ursusa C-330,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.-;~ __ SZKLANA RURKA
Nt- __
IGElITOWA
RURKA
SPĘCZONA RURKA
Rys. 8.24. Komplet narzędzi do czyszczenia wtryskiwaczy
II-'łiio:-
WTRYSKOWA
NAKRĘTKA RURKI
Jeżeli przy prawidłowo działających wtryskiwa-
czach występują nadal niedomagania silnika, na-
leży sprawdzić działanie pompy wtryskowej. Sto-
pień zużycia zespołu tłoczącego pompy wtrysko-
wej można sprawdzić w uproszczony sposób nie
zdejmując pompy z silnika. Należy w tym celu od-
łączyć przewód wtryskowy' od pompy i zamiast
niego założyć manometr o skali do co najmniej
300 kG/cm
2,
łącząc go z pompą możliwie krótkim
przewodem. Dźwignię regulatora ustawia się na
pełne podawanie, bez włączonego
wzbogacacza,
Następnie zdejmuje się boczną pokrywę pompy
i śrubokrętem podłożonym pod popychacz wyko-
nuje się kilka ruchów w celu odpowietrzenia prze-
wodu manometru, po czym kilkoma ruchami tłocz-
ka wytwarza się ciśnienie około 300 kG/cmz. W
szczelnej pompie ciśnienie to nie powinno szybko
spadać. Jeżeli zaobserwuje się szybki spadek ciś-
nienia, oznacza to, że nieszczelny jest zawór pom-
py. Jeżeli natomiast
w
czasie pompowania nie moż-
na osiągnąć ciśnienia 300 kG/cm
2,
oznacza to, że
zespół tłoczący jest nieszczelny i należy go wy-
mienić. Naprawy te może wykonać tylko wyspec-
jalizowany warsztat mający odpowiednie przyrzą-
dy do regulacji pompy po naprawie. Pompę, która
powoduje nierównomierny bieg silnika lub w któ-
rej występują stuki itp., należy również oddać do
naprawy
~~~~-+
__
WTR YSKOWEJ
Rys. 8.25. Rurka kapilarna
do określania
początku wtrysku
ZNAK
NA OBUDOWIE
KOŁA ZAMA-
CHOWEGO
~--.....
..
-.......,:
II,I,-.lr-,,,,
ZNAKI NA KOLE
••••••••.
-HIr-ł---
ZAMACHOWYM
Rys. 8.26. Znaki do ustawiania
kąta początku wtrysku w silniku
ciSJgnika Ursus (-355
w odpowiednio
wyposażonym
warsz-
spęczoną końcówką oraz z rurki termometru i ka-
wałka igelitu. Ważne jest, aby rurka miała jak naj-
mniejszy przekrój. Dźwignię paliwa ustawia się na
maksymalne podawanie, odpowietrza układ i na-
stępnie kilkakrotnie obraca wałem korbowym, do
momentu aż paliwo zacznie wypływać rurką ka-
ptlarnę.
Następnie tak ustawia się silnik, aby w pier-
wszym cylindrze był suw sprężania (obydwa za-
wory zamknięte) i powoli obracając wałem obser-
wuje się moment, gdy paliwo w kapilarze zacznie
się podnosić. Można to łatwo zauważyć, gdyż w
rurce zawsze znajdują się drobne pęcherzyki po-
wietrza.' Moment zaobserwowanego początku tło-
czenia paliwa powinien się zgadzać z odpowiednim
znakiem na kole zamachowym. W ciągniku Ursus
C-330 zamiast znaku jest specjalny kołek znajdu-
jący się z prawej strony obudowy koła zamacho-
wego. Kołek ten można wsunąć w otwór wywier-
cony w kole zamachowym tylko wtedy, gdy począ-
tek wtrysku jest właściwy.
tacie.
Każdą pompę, niezależnie od jakości pracy silni-
ka, należy po okresie 600-1000 godzin pracy od-
. dać do kontroli, przeglądu zapobiegawczego·
i
re-
gulacji.
Przy montażu nowej lub naprawionej pompy
wtryskowej na silniku należy ustawić kąt początku
wtrysku. Właściwy kąt początku wtrysku paliwa
i sposób wykonywania jego pomiaru podany jest
zawsze w instrukcji obsługi silnika. Wielkość tego
kąta wynosi np. dla Ursusa C-335 - 30° przed
GZP,
a dla Ursusa C-355 - 18° przed
GZP.
Przystępując
do ustawienia kąta wtrysku należy włączyć od-
prężnik lub odkręcić wtryskiwacze, aby uzyskać
możność swobodnego obracania wałem korbowym
silnika. Zamiast rurki pierwszego cylindra na koń-
cówkę pompy wtryskowej zakłada się rurkę kapi-
larną (rys. 8.25). Rurkę taką można wykonać we
własnym zakresie z kawałka rurki wtryskowej ze
67
J
W ctagnikach Ursus C-355 tłok w pierwszym cy-
lindrze silnika znajduje się 18° przed
GZP
wtedy,
gdy środkowa kreska wykonana na kole zamacho-
wym pokrywa się z kreskę wytłoczonę pod wiecz-
kiem z boku skrzyni przekładniowej (rys. 8.26).
Jeżeli podawanie paliwa rozpoczęło się wcześ-
niej niż wskazuję znaki, oznacza to, że kąt począt-
ku wtrysku jest za duży; tłoczenie paliwa rozpo-
częte po minięciu znaków wskazuje, że wtrysk pa-
liwa jest opóźniony. W celu opóźnienia wtrysku
przy kołnierzowym mocowaniu pompy należy obró-
cić pompę w podłużnych otworach w kierunku
zgodnym z kierunkiem obrotów wału napędowego;
w kierunku przeciwnym obraca się pompę, aby
zwiększyć
kąt
wtrysku (w silniku
cięgnika
Ursus
C-330 podłużne otwory służące
Kierowca, który ma odpowiednie przyrządy, mo-
że sprawdzać, czyścić i wymieniać rozpylacze oraz
regulować ciśnienie wtrysku i ustawiać kąt począt-
ku wtrysku paliwa.
Kierowcy nie wolno naruszać regulacji pompy
wtryskowej i regulatora oraz bez odpowiednich
przyrządów kontrolnych regulować wtryskiwaczy.
8.7. Układy zasilania
silników gaźnikowych
do regulacji
kęta
Niskoprężne silniki gaźnikowe pracują na mie-
szance powietrza i lekkiego paliwa. Mieszanka pa-
liwowo-powietrzna zostaje zassana do cylindra
i po sprężeniu zapala się od iskry elektrycznej.
Dobra i ekonomiczna praca silnika zależy od skła-
du mieszanki, który
wtrysku
wykonane

na kole
napędzającym
powinien być prawie
stały
pompę}.
Na zakończenie należy raz jeszcze przypomnieć
prawa
i
obowiązki kierowcy przy obsłudze układu
paliwowego. Kierowca powinien:
dbać o czystość nalewanego paliwa,
- kontrolować szczelność połączeń,
- uzupełniać olej w regulatorze i pompie,
- czyścić okresowo filtry paliwowe i wymie-
niaćwkłady filtrujące,
- oddawać w przewidzianym terminie pompę
i wtryskiwacze do warsztatu naprawczego w celu
ich regulacji,
-
w całym zakresie pracy silnika.
Do całkowitego spalenia 1 kg benzyny potrzeba
przeciętnie 15 kg, tj. około 12 m
3
powietrza. Mie-
szankę nazywamy ubogą, jeżeli na 1 kG benzyny
przypada więcej niż 15 kG powietrza. Jeżeli nato-
miast powietrza jest mniej, to mieszankę nazywa
się bogatą. W mieszance bogatej paliwo spala się
niecałkowicie.
Urządzenie, które przygotowuje mieszankę pali-
wowo-powietrzną o _właściwym składzie oraz re-
guluje ilość mieszanki zasysanej do cylindrów sil-
nika, a więc jego mee - nazywamy gaźnikiem.
Najprostszy, tzw. elementarny gaźnik (rys. 8.27)
składa się z komory pływakowej z pływakiem, dy-
dbać o bezwzględną
czystość
podczas ob-
sługi.
DOPŁYWł
PALIWA
,..
4
POWIETRZA
~ Z FILTRA
o
o
o
o
ZAWÓR
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
o
GARDZIEL
Pl YW AK
--F.;;;';If---
ROZPYLACZ
KOMORA
PŁYWAKOWA
---t=Ooo,;::::;o,.'
DYSZA
""':::-1~_PRZEPUSTNICA
°0°
DO
o
SILNIKA
o
o
~
Rys. 8.27. Schemat gaźnika elementarnego
68
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZasady ogólne postępowania administracyjnego, Postępowanie Administracyjne, Postępowanie administracyjne(2)Zasady sporządzania i oblicznia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynkółw, świadectwa energetyczne - charakterystyka energetyczna budynkuZasady gospodarowania finansami publicznymi 10, finanse publiczne, finanse publiczneZasady administracji sieci, Informatyka, Sieci komputerowe, Sieci Komputerowe(1)Zasady mówienia - 5 zasad mówienia po angielsku, AngielskiZasady - prace licencjackie-1-1, prace licencjackie - wymogiZasady ruchu lotniczego, Lotnictwo, Nakolannik, Szybowce, Prawo lotnicze - SzybowceZasady ustalania hodu podatkowego na podstawie ksiąg rachunkowych(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńZasady posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, bhp, Instrukcje BHP, Instrukcje bhp(2)Zasady medycyny ratunkowej, ratownicto 2012 2013, ratownictwo medyczne, Ratownictwo Medyczne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katafel.pev.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com