Zasady ustawiania początku kąta wtrysku Ursusa C-330,
[ Pobierz całość w formacie PDF ] .-;~ __ SZKLANA RURKA Nt- __ IGElITOWA RURKA SPĘCZONA RURKA Rys. 8.24. Komplet narzędzi do czyszczenia wtryskiwaczy II-'łiio:- WTRYSKOWA NAKRĘTKA RURKI Jeżeli przy prawidłowo działających wtryskiwa- czach występują nadal niedomagania silnika, na- leży sprawdzić działanie pompy wtryskowej. Sto- pień zużycia zespołu tłoczącego pompy wtrysko- wej można sprawdzić w uproszczony sposób nie zdejmując pompy z silnika. Należy w tym celu od- łączyć przewód wtryskowy' od pompy i zamiast niego założyć manometr o skali do co najmniej 300 kG/cm 2, łącząc go z pompą możliwie krótkim przewodem. Dźwignię regulatora ustawia się na pełne podawanie, bez włączonego wzbogacacza, Następnie zdejmuje się boczną pokrywę pompy i śrubokrętem podłożonym pod popychacz wyko- nuje się kilka ruchów w celu odpowietrzenia prze- wodu manometru, po czym kilkoma ruchami tłocz- ka wytwarza się ciśnienie około 300 kG/cmz. W szczelnej pompie ciśnienie to nie powinno szybko spadać. Jeżeli zaobserwuje się szybki spadek ciś- nienia, oznacza to, że nieszczelny jest zawór pom- py. Jeżeli natomiast w czasie pompowania nie moż- na osiągnąć ciśnienia 300 kG/cm 2, oznacza to, że zespół tłoczący jest nieszczelny i należy go wy- mienić. Naprawy te może wykonać tylko wyspec- jalizowany warsztat mający odpowiednie przyrzą- dy do regulacji pompy po naprawie. Pompę, która powoduje nierównomierny bieg silnika lub w któ- rej występują stuki itp., należy również oddać do naprawy ~~~~-+ __ WTR YSKOWEJ Rys. 8.25. Rurka kapilarna do określania początku wtrysku ZNAK NA OBUDOWIE KOŁA ZAMA- CHOWEGO ~--..... .. -.......,: II,I,-.lr-,,,, ZNAKI NA KOLE ••••••••. -HIr-ł--- ZAMACHOWYM Rys. 8.26. Znaki do ustawiania kąta początku wtrysku w silniku ciSJgnika Ursus (-355 w odpowiednio wyposażonym warsz- spęczoną końcówką oraz z rurki termometru i ka- wałka igelitu. Ważne jest, aby rurka miała jak naj- mniejszy przekrój. Dźwignię paliwa ustawia się na maksymalne podawanie, odpowietrza układ i na- stępnie kilkakrotnie obraca wałem korbowym, do momentu aż paliwo zacznie wypływać rurką ka- ptlarnę. Następnie tak ustawia się silnik, aby w pier- wszym cylindrze był suw sprężania (obydwa za- wory zamknięte) i powoli obracając wałem obser- wuje się moment, gdy paliwo w kapilarze zacznie się podnosić. Można to łatwo zauważyć, gdyż w rurce zawsze znajdują się drobne pęcherzyki po- wietrza.' Moment zaobserwowanego początku tło- czenia paliwa powinien się zgadzać z odpowiednim znakiem na kole zamachowym. W ciągniku Ursus C-330 zamiast znaku jest specjalny kołek znajdu- jący się z prawej strony obudowy koła zamacho- wego. Kołek ten można wsunąć w otwór wywier- cony w kole zamachowym tylko wtedy, gdy począ- tek wtrysku jest właściwy. tacie. Każdą pompę, niezależnie od jakości pracy silni- ka, należy po okresie 600-1000 godzin pracy od- . dać do kontroli, przeglądu zapobiegawczego· i re- gulacji. Przy montażu nowej lub naprawionej pompy wtryskowej na silniku należy ustawić kąt początku wtrysku. Właściwy kąt początku wtrysku paliwa i sposób wykonywania jego pomiaru podany jest zawsze w instrukcji obsługi silnika. Wielkość tego kąta wynosi np. dla Ursusa C-335 - 30° przed GZP, a dla Ursusa C-355 - 18° przed GZP. Przystępując do ustawienia kąta wtrysku należy włączyć od- prężnik lub odkręcić wtryskiwacze, aby uzyskać możność swobodnego obracania wałem korbowym silnika. Zamiast rurki pierwszego cylindra na koń- cówkę pompy wtryskowej zakłada się rurkę kapi- larną (rys. 8.25). Rurkę taką można wykonać we własnym zakresie z kawałka rurki wtryskowej ze 67 J W ctagnikach Ursus C-355 tłok w pierwszym cy- lindrze silnika znajduje się 18° przed GZP wtedy, gdy środkowa kreska wykonana na kole zamacho- wym pokrywa się z kreskę wytłoczonę pod wiecz- kiem z boku skrzyni przekładniowej (rys. 8.26). Jeżeli podawanie paliwa rozpoczęło się wcześ- niej niż wskazuję znaki, oznacza to, że kąt począt- ku wtrysku jest za duży; tłoczenie paliwa rozpo- częte po minięciu znaków wskazuje, że wtrysk pa- liwa jest opóźniony. W celu opóźnienia wtrysku przy kołnierzowym mocowaniu pompy należy obró- cić pompę w podłużnych otworach w kierunku zgodnym z kierunkiem obrotów wału napędowego; w kierunku przeciwnym obraca się pompę, aby zwiększyć kąt wtrysku (w silniku cięgnika Ursus C-330 podłużne otwory służące Kierowca, który ma odpowiednie przyrządy, mo- że sprawdzać, czyścić i wymieniać rozpylacze oraz regulować ciśnienie wtrysku i ustawiać kąt począt- ku wtrysku paliwa. Kierowcy nie wolno naruszać regulacji pompy wtryskowej i regulatora oraz bez odpowiednich przyrządów kontrolnych regulować wtryskiwaczy. 8.7. Układy zasilania silników gaźnikowych do regulacji kęta Niskoprężne silniki gaźnikowe pracują na mie- szance powietrza i lekkiego paliwa. Mieszanka pa- liwowo-powietrzna zostaje zassana do cylindra i po sprężeniu zapala się od iskry elektrycznej. Dobra i ekonomiczna praca silnika zależy od skła- du mieszanki, który wtrysku wykonane są na kole napędzającym powinien być prawie stały pompę}. Na zakończenie należy raz jeszcze przypomnieć prawa i obowiązki kierowcy przy obsłudze układu paliwowego. Kierowca powinien: dbać o czystość nalewanego paliwa, - kontrolować szczelność połączeń, - uzupełniać olej w regulatorze i pompie, - czyścić okresowo filtry paliwowe i wymie- niaćwkłady filtrujące, - oddawać w przewidzianym terminie pompę i wtryskiwacze do warsztatu naprawczego w celu ich regulacji, - w całym zakresie pracy silnika. Do całkowitego spalenia 1 kg benzyny potrzeba przeciętnie 15 kg, tj. około 12 m 3 powietrza. Mie- szankę nazywamy ubogą, jeżeli na 1 kG benzyny przypada więcej niż 15 kG powietrza. Jeżeli nato- miast powietrza jest mniej, to mieszankę nazywa się bogatą. W mieszance bogatej paliwo spala się niecałkowicie. Urządzenie, które przygotowuje mieszankę pali- wowo-powietrzną o _właściwym składzie oraz re- guluje ilość mieszanki zasysanej do cylindrów sil- nika, a więc jego mee - nazywamy gaźnikiem. Najprostszy, tzw. elementarny gaźnik (rys. 8.27) składa się z komory pływakowej z pływakiem, dy- dbać o bezwzględną czystość podczas ob- sługi. DOPŁYWł PALIWA ,.. 4 POWIETRZA ~ Z FILTRA o o o o ZAWÓR o o o o o o o o o o o o o o GARDZIEL Pl YW AK --F.;;;';If--- ROZPYLACZ KOMORA PŁYWAKOWA ---t=Ooo,;::::;o,.' DYSZA ""':::-1~_PRZEPUSTNICA °0° DO o SILNIKA o o ~ Rys. 8.27. Schemat gaźnika elementarnego 68
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZasady ogólne postępowania administracyjnego, Postępowanie Administracyjne, Postępowanie administracyjne(2)Zasady sporządzania i oblicznia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynkółw, świadectwa energetyczne - charakterystyka energetyczna budynkuZasady gospodarowania finansami publicznymi 10, finanse publiczne, finanse publiczneZasady administracji sieci, Informatyka, Sieci komputerowe, Sieci Komputerowe(1)Zasady mówienia - 5 zasad mówienia po angielsku, AngielskiZasady - prace licencjackie-1-1, prace licencjackie - wymogiZasady ruchu lotniczego, Lotnictwo, Nakolannik, Szybowce, Prawo lotnicze - SzybowceZasady ustalania hodu podatkowego na podstawie ksiąg rachunkowych(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńZasady posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym, bhp, Instrukcje BHP, Instrukcje bhp(2)Zasady medycyny ratunkowej, ratownicto 2012 2013, ratownictwo medyczne, Ratownictwo Medyczne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkatafel.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|