Zajęcia 3
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zajęcia 3, WSFiZ - Psychologia, VI semestr, Psychologia Różnic Indywidualnych - ćwiczenia
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Test Matryc Ravena w wersji kolorowej, standardowej i dla zaawansowanych.Analiza porównawczaTesty Matryc Ravena jako przykład testów grupowych z wyborem odpowiedzi-test matryc mierzy edukcyjne zdolności intelektualne, czego nie należy utożsamiać zszerszym pojęciem inteligencji (rozumianej jako inteligencja ogólna, czynnik „g”); wpewnym sensie uprawnione jest traktowanie wyniku testu Ravena jako miaryinteligencji płynnej; Raven zalecał uzupełnienie testu matryc testem zdolnościwerbalnych;trzy wersje: Kolorowa (TMK), Standard (TMS) i dla Zaawansowanych (TMZ);--wersja Kolorowa: normy dla dzieci (4 - 10 lat) oraz osób o obniżonej sprawnościintelektualnej;wersja Standard ma trzy formy: Klasyczna (TMS-K), Równoległa (TMS-R) iPlus (TMS-Plus). Klasyczna i Równoległa są nieco łatwiejsze, Plus jest niecotrudniejsza, ale wszystkie są przeznaczone do badania populacji „przeciętnej”(Plus jest wersją najnowszą);normy: dla TMS-K – dla dzieci (5;11-15;11), dorosłych (powyżej 16r.ż.); TMS-R – dla żołnierzy; TMS-Plus – dla uczniów szkół średnich, dla dorosłych (21-79lat), dla żołnierzy;ewentualnie można przeliczać wyniki form TMS-K i TMS-R na wyniki TMS-Plus (i odwrotnie), lub do wersji TMS-R korzystać z norm wersji TMS-K;TMZ – normy dla uczniów (12;6-19;5); najbardziej odpowiedni dla uczniówliceów (dla młodszych za trudny, dla szkół zawodowych – za trudny i niejasnatrafność) oraz normy dla „dobrych studentów”;dla dzieci (od 9 r.ż.) lub osób starszych zalecana jest forma TMS-K;dla młodzieży – forma TMS-Plus, dla zdolniejszych forma TMZ;dla dorosłych forma TMS-Plus lub TMS-K czy TMS-R, ale forma Plus jestodbierana subiektywnie jako trudniejsza i bardziej męcząca (jest wykonywanaznacznie dłużej);-------Konstrukcja i właściwości TMS-K--budowa TMS – 5 serii po 12 zadań o progresywnym (z założenia, w praktyce różnie)stopniu trudności;wyniki TMS korelują z wiekiem – rosną do około 14 r.ż., potem stabilizują się do 25-30r.ż. i następnie ulegają obniżeniu (w wersji TMS-K – po 34 r.ż., w wersji TMS-Plus jużpo 21 r.ż.). Około 65 r.ż. następuje stabilizacja;płeć praktycznie nie różnicuje wyników;wyniki różnicuje wykształcenie (rodzica albo osoby badanej);miejsce zamieszkania też różnicuje, ale nieco słabiej;rzetelność – bardzo wysoka (około 0,9), niższa (0,7-0,8) w skrajnych grupachwiekowych;stabilność od 0,6 do 0,9 (mierzona odstępem czterotygodniowym);trafność – zadowalające korelacje z WISC, WAIS, APIS-Z, WCST, oraz z ocenami------szkolnymi (zwłaszcza matematyką);-procedura badania grupowa lub indywidualna, jednak procedura indywidualna jestmniej zalecana (więc najlepiej stosować procedurę grupową nawet w badaniuindywidualnym); czas nieograniczony – test mocy (odrzuca się wyniki z 5 lub więcejopuszczeniami);Konstrukcja TMZ----budowa TMZ – dwa zeszyty z zadaniami (Seria I i II);Seria I ma 12 zadań i ograniczenie czasowe wynoszące 5 minut; ma charaktertreningowy - jej wynik nie wlicza się do końcowego wyniku testowego;Seria II ma 36 zadań o charakterze jednej serii z rosnącym poziomem trudności,ograniczenie czasowe wynosi 30 minut;ze względu na ograniczenie czasowe TMZ nie może być traktowany jako test mocy, niejest on jednak "klasycznym" testem szybkości (trudność zadań nie jest jednorodna); [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZachowania Organizacyjne, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR I Stopień, III Semestr, Zachowania organizacyjneZastosowanie analiz geochemicznych w petrologii skal magmowych, Geologia, UNIWERSYTET WARSZAWSKI, SEMESTR I, METODY BADAŃ MINERAŁÓW I SKAŁ, Metody badan mineralow, Metody badanZaliczenie z techniki swietlnej, Polibuda, III semestr, Technika świetlna, w, technika świetlnaZagadnienie2- PrognozaWstep handout, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 1 WykładZagadnienia do egzaminu- opracowanie, Biotechnologia PWR, Semestr 3, Inżynieria Chemiczna - wykład (Noworyta), egzamin - zagadnienia i opracowanieZadania do analizy, Studia, [xxx] Rok II, [xxx]Semestr 4, TMM [x], MiBM studenci, Zadanie analizy mechanizmuZagadnienie3Handout - Dekompozycja, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 2 WykładZasady i plan laboratorium dla kierunku BIOTECHNOLOGIA, Technologia INZ PWR, Semestr 3, Chemia Fizyczna, Chemia fizyczna - LaboratoriumZadania 5 bilans masowy b.ftalowy, Akademia Górniczo - Hutnicza, Technologia Chemiczna, Studia stacjonarne I stopnia, SEMESTR 6, ELEMNTY TECHNOLOGII CHEMICZNEJ, PROJEKT, Zadaniazawory, PWR [w9], W9, 5 semestr, aaaOrganizacja SEM5, Od sebka, PKM I W,P, PKM I W, PKM-ZaworGrzybkowy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zjiwho.xlx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com