Zachowania społeczne, BHP, Inżynier BHP, semestr I, socjologia
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE Proces komunikowania się KOMUNIKACJA SPO KOMUNIKACJA SPOŁ ECZNA ECZNA Komunikowanie się to wzajemne przekazywanie Komunikowanie si to wzajemne przekazywanie informacji, umieję tno tnoś ci, poj ci, poj ęć ęć , idei, uczu , idei, uczuć , itp. , itp. za pomocą symboli tworzonych przez symboli tworzonych przez s ł ł owa, d owa, dź wi wię ki, obrazy czy dotyk ki, obrazy czy dotyk Komunikowanie Proces komunikacji • Co Coś co zosta co został o o ź le przedstawione le przedstawione , , najcz ęś ęś ciej zostaje ciej zostaje ź le przyj le przyję te te - niezależ nie od swojej warto nie od swojej wartoś ci czy tre ci czy treś ci. ci. Źródło Wiadomo ść Wiadomo ść • Celem nie jest to co chcesz powiedzie Celem nie jest to co chcesz powiedzieć (przekaza Kodowanie (przekazać ), ), lecz to co dzię ki ki Kanał Dekodowanie wypowiedzi chcesz osi chcesz osią gn gn ąć ąć . Dekodowanie Odbiorca PatrickForsyth Odbiorca 3 Proces komunikacji Kana ł ł y komunikowania y komunikowania n ŹRÓDŁO - to jednostka, kt to jednostka, któ ra chce przekaza ra chce przekazać swoj swoją Przekazywanie i wymiana informacji zachodzi poprzez nast myś l. l. poprzez nastę puj pują ce drogi ce drogi - kana kanał y: y: l, poczucie lub emocja którą pragniemy zakomunikowa ŚĆ – idea, my idea, myś l, poczucie lub emocja kt wizualny wzrok pragniemy zakomunikować werbalny kinestetyczny werbalny uch dotyk KODOWANIE – proces polegaj proces polegają cy na prze cy na przełoż eniu eniu myś li na pewien rodzaj kodu, kt li na pewien rodzaj kodu, któ rym operuje zar rym operuje zaró wno wno kinestetyczny dotyk nadawca jak i odbiorca. wę chowy zapach KANAŁ – forma przekazu komunikatu forma przekazu komunikatu smakowy smak ODBIORCA – cel przekazu cel przekazu Czynniki okreś laj lają ce ce Zak ł łó cenia w komunikacji cenia w komunikacji efektywne dział ania ania Inicjatywa i kreatywno ść ść wykorzystywane 20 % Zdolno ść Zdolno ść podejmowania decyzji podejmowania decyzji zapamię tane tane zapami 40 % Planowanie pracy sobie i innym 100 % 40 % zrozumiane zagubione Zdolno ść ść komunikowania si komunikowania się (oddzia pomyś lane lane (oddział ywania) ywania) Wraż liwo liwo ść ekonomiczna Znajomo 60 % Znajomo ść ść ję zyk zyków usł yszane yszane Wiedza fachowa 80 % powiedziane Proces komunikowania si informacji, umiej za pomoc najcz niezale lecz to co dzi Kana wypowiedzi Kana Przekazywanie i wymiana informacji zachodzi my n WIADOMO WIADOMO ŚĆ sł uch n KODOWANIE my chowy n KANA smakowy smak n ODBIORCA Czynniki okre Zak efektywne dzia Inicjatywa i kreatywno pomy Zdolno 60 % Wra ść ekonomiczna us 80 % Przeszkody w skutecznej komunikacji komunikacji FILTROWANIE Filtrowanie n Wybi CELOWE MANIPULOWANIE INFORMACJ rcze postrzeganie INFORMACJĄ PRZEZ NADAWC PRZEZ NADAWCĘ , , postrzeganie n Style wed TAK ABY SIĘ PRZEDSTAWI PRZEDSTAWIĆ W W Style wedł ug p ug pł ci ci LEPSZYM Ś WIETLE. WIETLE. Emocje n Ję zyk zyk n Wskaz IM WIĘ CEJ SZCZEBLI CEJ SZCZEBLI ZARZĄ DZANIA TYM WI DZANIA TYM WIĘ CEJ OKAZJI CEJ OKAZJI DO FILTROWANIA wki niewerbalne DO FILTROWANIA niewerbalne RCZE POSTRZEGANIE WYBIÓ RCZE POSTRZEGANIE STYLE WEDŁ UG P UG PŁ CI CI SELEKTYWNE POSTRZEGANIE KOMUNIKATU. n M ĘŻ CZYŹ NI M NI MÓ WI WIĄ ABY PODKRE ABY PODKREŚ LI LIĆ SWOJ SWOJĄ , n KOBIETY ABY STWORZY KOMUNIKATU. ODBIORCA DEKODUJE TRE KOBIETY ABY STWORZYĆ ZWI ODBIORCA DEKODUJE TREŚ CI CI ZWIĄ ZKI ZKI KOMUNIKATU ZE WZGLĘ DU NA DU NA J PUNKT WIDZENIA, OSOBOWO OSOBOWO ŚĆ ŚĆ , OCZEKIWANIA , OCZEKIWANIA… n M ĘŻ ĘŻ CZY CZYŹ NI NI – JĘ ZYK POZYCJI ZYK POZYCJI I NIEZALEŻ NO NOŚ CI CI STO DOCHODZI DO NADONTERPRETACJI FAKT CZĘ STO DOCHODZI DO n KOBIETY KOBIETY – JĘ ZYK ZWI ZYK ZWIĄ ZK ZKÓW NADONTERPRETACJI FAKTÓW I BLISKO BLISKOŚ CI CI EMOCJE JĘ ZYK ZYK ZNICA W INTERPRETACJI KOMUNIKATU EMOCJE WPŁ YWAJ YWAJĄ NA NA W INTERPRETACJI KOMUNIKATU UWARUNKOWANA: UWARUNKOWANA: INTERRPRETACJĘ KOMUNIKATU I KOMUNIKATU I SPRAWNĄ KOMINIKACJ KOMINIKACJĘ. WIEKIEM - WYKSZTA CENIEM - Ś RODOWISKIEM CIEJ W SKRAJNYCH PRZYPADKACH ZABURZA TO RACJONALN ĘŚ CIEJ W SKRAJNYCH PRZYPADKACH RODOWISKIEM KULTUROWYM ZABURZA TO RACJONALNĄ I OBIEKTYWN I OBIEKTYWNĄ INTERPRETACJĘ KOMUNIKATU KOMUNIKATU KULTUROWYM WKI NIEWERBALNE WSKAZÓ WKI NIEWERBALNE FUNKCJE KOMUNIKACJI Informacyjna n Kontrolna KOMUNIKATU BYWA ZABURZONA POPRZEZ BRAK ŚĆ KOMUNIKATU BYWA Kontrolna n Motywacyjna ZABURZONA POPRZEZ BRAK ZGODNO CI KOMUNIKACJI WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ. Motywacyjna WERBALNEJ I NIEWERBALNEJ. LI POZOSTAJE W ZGODZIE KOMUNIKAT JEST WZMACNIANY . Przeszkody w skutecznej n Filtrowanie n CELOWE MANIPULOWANIE Wybió rcze TAK ABY SI LEPSZYM n Emocje IM WI ZARZ Wskazó wki WYBI STYLE WED ĘŻ CZY n SELEKTYWNE POSTRZEGANIE POZYCJĘ , POZYCJ KOMUNIKATU ZE WZGL SW SWÓ J PUNKT WIDZENIA, I NIEZALE CZ I ISTNIEJE ZNACZNA R Ó ZNICA n ISTNIEJE ZNACZNA R n EMOCJE WP INTERRPRETACJ SPRAWN - WIEKIEM WYKSZTAŁ CENIEM NAJCZ NAJCZ ĘŚ INTERPRETACJ WSKAZ n Informacyjna JASNO ŚĆ n JASNO ZGODNOŚ CI KOMUNIKACJI JEŚ LI POZOSTAJE W ZGODZIE n JE KOMUNIKAT JEST WZMACNIANY . Sposoby komunikowania się Sieci komunikacji Komunikacja werbalna Komunikacja ustna Sieć formalna formalna Typy sieci : Komunikacja ustna - przem przemó wienia , rozmowy, wienia , rozmowy, Koło Kokon dyskusje, sieci plotek i pog ł ł osek osek Łań cuch cuch listy, notatki, telefaksy, poczta elektroniczna, zawiadomienia, itp. poczta elektroniczna, zawiadomienia, itp. n Komunikacja niewerbalna Komunikacja niewerbalna Mowa cia Mowa ciała- ruchy, intonacja, mimika, ruchy, intonacja, mimika, gesty, akcentowanie, si gesty, akcentowanie, si ł ł a g a gł osu, osu, wyraz twarzy, dystans rozmó wc wców Sieci komunikacji Komunikacja mi mię dzykulturowa dzykulturowa Sieć nieformalna nieformalna Proces kodowania i dekodowania symboli komunikat oski – reakcja na sytuacje ważne, niejednoznaczne, w warunkach niepokoju -Służy jako filtr i sprzężenia zwrotne dla kierowników grup - (75% pogłosek jest informacją dokładną) Plotka z kulturowym pochodzeniem danej jednostki. w wi ąż ąż e si e się z kulturowym pochodzeniem danej jednostki. Im wię ksze s nice pochodzenia nadawcy i odbiorcy, tym wi ksze są róż nice pochodzenia nadawcy i odbiorcy, tym wię ksze s nice w znaczeniach przypisywanych ksze są róż nice Plotka – informacja, komunikat powstający w sieci pogłosek, nadinterpretacjawynikająca z braku dostatecznej informacji na dany temat w znaczeniach przypisywanych poszczeg poszczegó lnym s lnym s ł ł owom lub zachowaniom. owom lub zachowaniom. Wskazó wki dla wki dla feedbacku feedbacku Aktywne sł uchanie uchanie n Mó w w spos w w sposó b jasny i konkretny b jasny i konkretny Nawi ąż ąż kontakt wzrokowy kontakt wzrokowy j komentarz faktami n Rozdziel problem od osoby i przyjmuj odpowiedni wyraz twarzy co skiń gł ow ową i przyjmuj Rozdziel problem od osoby n Spr odpowiedni wyraz twarzy n Unikaj gest Spró buj buj ł ł agodzi agodzić wymow wymowę negatywnych informacji negatywnych informacji Umie ść ść negatywn negatywną uwag uwagę mi mię dzy pochlebnymi dzy pochlebnymi Unikaj gestó w odwracaj w odwracają cych uwag cych uwagę stwierdzeniami n Staraj si Zadawaj pytania n Parafrazuj Staraj się wskazywa wskazywać korzy korzyś ci obu stron ci obu stron Parafrazuj n Unikaj wtr Wybieraj odpowiedni czas n Staraj si Staraj się odpowiednio formu odpowiednio formuł owa ować przekaz. przekaz. Unikaj wtrą ce ceń i przerywania i przerywania n Bądź uprzejmy i pe uprzejmy i pe ł ł en szacunku. Prezentuj en szacunku. Prezentuj Nie mó w jednocze w jednocześ nie z kim nie z kimś innym innym profesjonalizm Zasady perswazji wg R. Zasady perswazji Zasady perswazji wg R. Zasady perswazji wg R. Cialdiniego Cialdiniego wg R. Cialdiniego Cialdiniego v Zasada lubienia Zasada lubienia – podobie podobień stwa, pochwa stwa, pochwał a a Zasada autorytetu Ludzie wierz Ludzie lubią tych, kt tych, któ rzy ich lubi rzy ich lubią. ekspertom. v Zasada niedoboru v Zasada wzajemno Zasada wzajemnoś ci ci - dawaj to, co chcesz otrzyma dawaj to, co chcesz otrzymać Zasada niedoboru Ludzie pragn knym za nadobne. v Zasada dowodu spo Ludzie odpł acaj acają pi pię knym za nadobne. bardziej tego, co jest trudne do pozyskania lub jest w ograniczonej poda Zasada dowodu spo ł ł ecznego ecznego w ograniczonej podaż y. y. Ludzie naś laduj ladują zachowanie podobnych do siebie ludzi. zachowanie podobnych do siebie ludzi. Poprzez ujawnienie swojej wiedzy eksperckiej, jak i dzi v Zasada konsekwencji Zasada konsekwencji jak i dzię ki nawi zaniu porozumienia, podwajasz swoj ki nawią zaniu porozumienia, Ludzie starają si się dzia działać zgodnie z zobowi zgodnie z zobowią zaniami, kt zaniami, któ re sami re sami podwajasz swoją si si łę łę perswazji. perswazji. zadeklarowali. Sposoby komunikowania si n Komunikacja werbalna Typy sieci n Sie Ko dyskusje, sieci plotek i pog Komunikacja pisemna Komunikacja pisemna - listy, notatki, telefaksy, wyraz twarzy, dystans rozm Komunikacja n Sie n Proces kodowania i dekodowania symboli Pog Pogł oski komunikató w wi Im wi Aktywne s Wskaz n Nawi n Poprzyj sw Poprzyj swó j komentarz faktami n Potakuj Potakują co ski n Umie stwierdzeniami n Zadawaj pytania n Wybieraj odpowiedni czas n Nie m v Zasada autorytetu Ludzie lubi Ludzie wierzą ekspertom. Ludzie odp Ludzie pragną bardziej tego, co jest trudne do pozyskania lub jest Ludzie na Poprzez ujawnienie swojej wiedzy eksperckiej, Ludzie staraj zadeklarowali. Opracowanie: a. stosik na podstawie: n C.Oyster C.Oyster n S.Robbins S.Robbins n Materia y szkoleniowe Akademii Prezentacji Akademii Prezentacji Wroc Wrocł aw na podstawie: Materiał y szkoleniowe aw
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZastosowanie analiz geochemicznych w petrologii skal magmowych, Geologia, UNIWERSYTET WARSZAWSKI, SEMESTR I, METODY BADAŃ MINERAŁÓW I SKAŁ, Metody badan mineralow, Metody badanZaliczenie z techniki swietlnej, Polibuda, III semestr, Technika świetlna, w, technika świetlnaZagadnienie2- PrognozaWstep handout, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 1 WykładZadania do analizy, Studia, [xxx] Rok II, [xxx]Semestr 4, TMM [x], MiBM studenci, Zadanie analizy mechanizmuZagadnienie3Handout - Dekompozycja, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 2 WykładZasady i plan laboratorium dla kierunku BIOTECHNOLOGIA, Technologia INZ PWR, Semestr 3, Chemia Fizyczna, Chemia fizyczna - LaboratoriumZadania 5 bilans masowy b.ftalowy, Akademia Górniczo - Hutnicza, Technologia Chemiczna, Studia stacjonarne I stopnia, SEMESTR 6, ELEMNTY TECHNOLOGII CHEMICZNEJ, PROJEKT, Zadaniazawory, PWR [w9], W9, 5 semestr, aaaOrganizacja SEM5, Od sebka, PKM I W,P, PKM I W, PKM-ZaworGrzybkowyZagadnienia zaliczenie Budownictwo drogowe IBN 2015-16, politechnika lubelska, budownictwo, 3 rok, semestr 6, budownictwo drogoweZagadnienia egzaminacyjne IV rok Bo, Weterynaria, Rok 4, semestr VII, Egzaminy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllo2chrzanow.htw.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|