Zagadnienia do egzaminu WKiSE 2010,
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zagadnienia do egzaminu WKiSE, lato 2009/2010, dr Paweł Rudnicki Temat Zagadnienia Literatura Edukacja i system społeczny · system społeczny, a edukacja · system polityczny, a edukacja · ideologie, a edukacja (konserwatyzm, liberalizm, marksizm, totalitaryzm) · role społeczne, a socjalizacja · role społeczne, a edukacja · reprodukcja kulturowa i edukacja · demokracja i edukacja · edukacja utowarowiona · rynek i edukacja (relacje) · totalitaryzm i pedagogika (edukacja i wychowanie – relacje) · szkoła jako miejsce indoktrynacji · szkoła jako instytucja utrwalania systemu · Gutek G., Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, GWP, Gdask 2003 (r. 9, 11, 12, 14, 15, 21). · Kwanica R., Dwie racjonalnoci. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, WN DSW, Wrocław 2007. · Kwieciski Z., Witkowski L. [red.], Spory o edukacj. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, IBE, Warszawa 1993. · Meighan R., Socjologia edukacji, Wyd. UMK, Toru 1993, s. 191-250. · Mczkowska A., Podmiot i pedagogika. Od owieceniowej utopii ku podkrytycznej dekonstrukcji, Wyd. naukowe DSWE TWP, Wrocław 2006. · liwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Impuls, Kraków 2005. Ponowoczesno i pedagogika · koncepcja Margaret Mead · trzecia Fala Alvina Tofflera · nowoczesno i: społeczestwo, edukacja, ideologia, kultura, rola jednostki, role kulturowe. · nowoczesno – Holocaust – ponowoczesno · wychowanie po Owicimiu · edukacja, wychowanie, socjalizacja w nowoczesnoci · Adorno T.W., Wychowanie po Owięcimiu, „Znak” 285/1978. · Bauman Z. Ponowoczesne wzory osobowe . [w:] Bauman Z., Dwa szkice o moralnoci ponowoczesnej , Instytut kultury, Warszawa 1994, s. 7 – 41. · Bauman Z., Edukacja: wobec, wbrew i na rzecz ponowoczesnoci , [w:] Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. [red.], Wychowanie. Pojęcia - procesy - konteksty t.1, GWP, Gdask 2007. · Bauman Z., Nowoczesno i Zagłada, Wyd. Literackie, Kraków 2009, dowolny rozdział i przedmowa. · edukacja, wychowanie, socjalizacja w ponowoczesnoci · ponowoczesno i: człowiek refleksyjny, konsument · ponowoczesne koncepcje osobowe (gracz, turysta, wdrowiec, spacerowicz) · żródła wiedzy w ponowoczesno (odkłamanie szkoły i nauczycieli) · dekonstrukcja, demistyfikacja i demitologizacja w ponowoczesnoci · antypedagogika Alice Miller: krytyka wychowania, Czarna Pedagogika, dramat udanego dziecka, wychowanie i ideologia, rola dorosłego, rola dziecka, rola wspierającego wiadka, krytyka systemu społecznego · antypedagogika H. Schoenebecka: krytyka wychowania, wspieranie zamiast wychowywania, relacje doroli-dzieci, założenia Amication, szkoła z ludzką twarzą, rola dialogu · pedagogiki niedyrektywna, antyautorytarna, nieautorytarna: rola dorosłego, rola dziecka, opis relacji, rola dialogu i dowiadczenia, propozycje edukacyjne, C. Rogers, A. Neill, T. Gordon · emancypacja jako kategoria pedagogiczna: wyzwolenie i: szkoła, role społeczne, ideologia, władza, system społeczny · pedagogika P. Freire: pedagogia ucinionych, rola dialogu, edukacja bankowa, kurs alfabetyzacji · pedagogika I. Illicha: krytyka USA, krytyka · Bernstein B., Odtwarzanie kultury , PIW, Warszawa 1990. · Czerepaniak-Walczak M., Pedagogika emancypacyjna , GWP, Gdask 2006. · Gordon T., Wychowanie bez porażek, PAX, Warszawa 2007. · Illich I., Społeczestwo bez szkoły, PIW, Warszawa 1976. · Jacyno M., Kultura indywidualizmu, PWN, Warszawa 2007. · Kuro J., Działanie, Wyd. Dolnoląskie, Wrocław 2004. · Kwieciski Z., [red.], Nieobecne dyskursy, cz. V, Studia kulturowe i edukacyjne, Toru 1997 (i inne czci) à teksty o pedagogice krytycznej i emancypacyjnej. · Kwieciski Z., liwerski B., [red.], Pedagogika tom 1 , PWN, Warszawa 2003. · Mead M., Kultura i tożsamo, PWN, Warszawa 2000. · Meighan R., Socjologia edukacji, Wyd. UMK, Toru 1993, s. 71-191. · Melosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji , „Edytor”, Toru – Pozna 1995. · Miller A., Dramat udanego dziecka. Studia nad powrotem do prawdziwego Ja, Santorski & Co., Warszawa 1995. · Miller A., Gry runą mury milczenia, Media Rodzina, Pozna 2006. · Miller A., Zniewolone dziecistwo. Ukryte ródła tyranii, Media Rodzina, Pozna 1999. · Neill A. S., Nowa Summerhill, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Pozna 2000. · Rogers C. R., Tworzenie klimatu wolnoci, [w:] Blusz K., Edukacja i wyzwolenie, Impuls, Kraków 2000. · Schoenebeck von H., Antypedagogika w dialogu. Wprowadzenie w rozmylanie antypedagogiczne, Impuls, Kraków 2009. · Schoenebeck von H., Postpedagogika. Od antypedagogiki do Amication, Impuls, Kraków 2009. · liwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania , Impuls, Kraków 2005 . Kocioła, społeczestwo bez szkoły, opresja ze strony kultury dominującej, drogi do wyzwolenia · pedagogika J. Kuronia: koncepcja działania, koncepcja globalnej rewolucji edukacyjnej · ukryty program, przemoc symboliczna, gwałt symboliczny, trening milczenia, ignorowanie różnic (B. Bernstein) Edukacja alternatywna · Edukacja alternatywna – rozumienie pojcia · Szkoły alternatywne vs. system edukacyjny: relacje, różnice, motywacje twórców (Polska: ASSA, WSP, Teremiski, wiat: Summerhill, Sudbury Valley). · Edukacja alternatywna a system społeczny: relacje, działania, efekty. · Edukacja alternatywna w Polsce: wyspy oporu edukacyjnego, wentyl bezpieczestwa. · Edukacja alternatywna: komu jest potrzebna? · Edukacja alternatywna i role: nauczyciela i ucznia. · Wiedza i sposoby jej przekazywania w szkołach alternatywnych: na czym polega alternatywno szkół alternatywnych? J · Figiel M., Szkoły autorskie w Polsce. Realizacje edukacyjnych utopii, Impuls, Kraków 2001. · Gribble D., Edukacja w wolnoci. W poszukiwaniu idealnego systemu kształcenia, Impuls, Kraków 2005 [Sudbury Valley, Summerhill]. · Łukaszewicz R., Studia nad alternatywami w edukacji., Fundacja Wolne Inicjatywy Edukacyjne, Wrocław 2002. · Neill A. S., Nowa Summerhill, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Pozna 2000. · Oko W., Dziesi szkół alternatywnych, WSiP, Warszawa 1997. · Piekarski J., liwerski B. [red.], Edukacja alternatywna. Nowe teorie, modele bada i reformy, Impuls, Kraków 2000. · liwerski B., Edukacja autorska, Impuls, Kraków 1996. · liwerski B., Jak zmienia szkołę? Studia z polityki owiatowej i pedagogiki porównawczej , Impuls, Kraków 2008. · liwerski B., Pedagogika alternatywna. Dylematy teorii, Impuls, Kraków 2008. · liwerski B., Wyspy oporu edukacyjnego , Impuls, Kraków 2008. ·
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZagadnienia w chemii organicznej, Chemia, Organiczna, Chemia organicznaZagadnienia na finanse, GWSH, 2 sem, Podstawy finansów, Podstawy finansówZagadnienie2- PrognozaWstep handout, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 1 WykładZaliczka na poczet wynagrodzenia(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńzagadnienia na laborki z chemii, studia, semestr II, SEMESTR 2 PRZYDATNE (od Klaudii), Od Górskiego, II semestr, Chemia ogólna, Laboratoria, Chemia laborkiZagadnienia filozofii, FilozofiaZasady ustalania hodu podatkowego na podstawie ksiąg rachunkowych(1), Rachunkowość finansowa, Rachunkowosc finansowa, Rachunkowość, Rachunkowość zbiór zagadnieńZagadnienia mechanika gruntów, PODRECZNIKI, Mechanika gruntow i fundamentowanieZagadnienie3Handout - Dekompozycja, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II Semestr, Modelowanie ekonometryczne - prognozowanie, Wykład, 2 WykładZaklinacz deszczu (The Rainmaker) [1997][DVDRip], Dramat sądowy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagafilka.keep.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|