Zanim będę uczniem - program(1)
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zanim będę uczniem - program(1), pedagogika
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Elżbieta Tokarska
Jolanta Kopała
Z
a
n
i
m
b
ę
d
ę
u
c
z
n
i
e
m
Program
wychowania
przedszkolnego
Spis treści
Wstęp
....................................................................................................................................... 6
Dziecko w wychowaniu przedszkolnym ................................................................................ 7
Założenia programu
.......................................................................................................... 9
Cele programu
................................................................................................................... 11
Praca z programem
....................................................................................................... 13
Etapy osiągania umiejętności i sposoby realizacji
w ramach obszarów edukacyjnych
........................................................................ 19
OBSZAR 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:
porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie
w zabawie i sytuacjach zadaniowych ............................................................. 20
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności ...................................................................................... 26
Propozycje literatury ......................................................................................... 28
OBSZAR 2.
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku ............... 29
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności ...................................................................................... 33
Propozycje literatury ......................................................................................... 34
OBSZAR 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci ............................................................... 35
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................39
Propozycje literatury ..........................................................................................40
OBSZAR 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych,
które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia ............41
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................45
Propozycje literatury ..........................................................................................48
OBSZAR 5.
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci .............49
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................55
Propozycje literatury ..........................................................................................57
OBSZAR 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych ............58
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................63
Propozycje literatury ..........................................................................................65
OBSZAR 7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem ..................................66
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................71
Propozycje literatury ..........................................................................................73
OBSZAR 8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec ............................73
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................79
Propozycje literatury ..........................................................................................80
OBSZAR 9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne ......................................80
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................85
Propozycje literatury ..........................................................................................88
OBSZAR 10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy
konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych ...................................88
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................94
Propozycje literatury ..........................................................................................96
OBSZAR 11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych
i w unikaniu zagrożeń ......................................................................................97
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................101
Propozycje literatury ........................................................................................104
OBSZAR 12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt ..........................................105
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................110
Propozycje literatury ........................................................................................113
OBSZAR 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją
matematyczną ...............................................................................................114
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................120
Propozycje literatury ........................................................................................122
OBSZAR 14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania ...................................123
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................129
Propozycje tworzenia słowników obrazkowo-wyrazowych .................................132
4
OBSZAR 15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne ......................................133
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................138
Propozycje literatury .......................................................................................140
Diagnoza przedszkolna – założenia i uwagi
..................................................... 142
Propozycje działań podejmowanych z dziećmi
w ramach pracy kompensacyjno-korekcyjnej
.................................................. 146
Rozwój fizyczny i motoryczny ............................................................................................146
Samoobsługa .....................................................................................................................147
Sprawność manualna i grafomotoryczna ...........................................................................147
Rozwój społeczny i emocjonalny .......................................................................................149
Zasób wiadomości o otoczeniu społecznym i przyrodniczym ...........................................150
Mowa ..................................................................................................................................151
Percepcja wzrokowa ..........................................................................................................154
Percepcja słuchowa ..........................................................................................................155
Rozwój intelektualny wraz z pojęciami matematycznymi ...................................................157
Rozumienie symboli ...........................................................................................................158
Przykład budowania planu pracy indywidualnej ................................................................159
Propozycje działań podejmowanych z dziećmi zdolnymi
.......................... 162
Ogólne zdolności intelektualne dzieci ...............................................................................162
Zdolności wskazujące na utalentowanie ............................................................................164
Przykład budowania planu pracy indywidualnej ................................................................166
Bibliografia
........................................................................................................................ 168
Załączniki do diagnozy przedszkolnej
................................................................. 171
ZAŁĄCZNIK 1. Zestawienie wyników grupy .........................................................................171
ZAŁĄCZNIK 2. Zestawienie liczby dzieci z trudnościami w konkretnych sprawnościach ...175
ZAŁĄCZNIK 3. Zestawienie wyników dzieci ........................................................................177
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZaawansowane programowanie w systemie Linux, Informatyka, LinuxZałożenia programowe - cel szkolenia, KWP C, Szkolenia instruktorówZałšcznik do uchwały - Program zapobiegania przestępczo-ci cz.I, WSPOL, WSPOL ochrona osób mienia obiektówZadanie roznice kursowe, Programy, RACHUNKOWOŚĆ, PODSTAWY RACHUNKOWOŚCI, MATERIAŁY NA WYKŁADYZadania zaliczenie organizacja-wych. przedsz., pedagogika ogólna, Organizacja wychowania przedszkolnego ( Marta Kotarba-Kańczugowska)Zanim zostaniesz Swiadkiem Jehowy .. przeczytaj - TP, ŚWIADKOWIE JEHOWYZatrudnienie i wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2010 roku - GUS, Dokumenty(eboki programy i inne), RóżnościZawisza, Szkoła i Studia, Studia, PedagogikaZasady dydaktyczne, Pedagogika Specjalna, dydaktykaZasady zaliczen PPR 2011-2012, WIT, Semestr II, Podstawy Programowania C
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kranzfafka.pev.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com