Zanim będę uczniem program wp
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zanim będę uczniem program wp, Programy. Przewodniki metodyczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Elżbieta Tokarska
Jolanta Kopała
Z
a
n
i
m
b
ę
d
ę
u
c
z
n
i
e
m
Program
wychowania
przedszkolnego
Autorzy:
Elżbieta Tokarska
Jolanta Kopała
Projekt okładki:
Monika Pacewicz
Projekt graiczny:
Mariola Proch
Ilustracje:
Maciej Byczyński
Anna Tomaszek-Walczak
Redakcja:
Agnieszka Kolankowska
Redakcja techniczna:
Mariola Proch
Skład i łamanie:
Studio BELLE-AMI
Druk i oprawa:
Edukacja Polska S.A.
Oddział Poligraii
© Copyright by Wydawnictwo Edukacja Polska Sp. z o.o.
Warszawa 2009
ISBN 978-83-7635-060-8
Wydawnictwo Edukacja Polska Sp. z o.o.
02-231 Warszawa, ul. Jutrzenki 183
tel. 022 781 15 37 w. 152
faks 022 781 15 38 w. 290
Spis treści
Wstęp
....................................................................................................................................... 6
Dziecko w wychowaniu przedszkolnym ................................................................................ 7
Założenia programu
.......................................................................................................... 9
Cele programu
................................................................................................................... 11
Praca z programem
....................................................................................................... 13
Etapy osiągania umiejętności i sposoby realizacji
w ramach obszarów edukacyjnych
........................................................................ 19
OBSZAR 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:
porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie
w zabawie i sytuacjach zadaniowych ............................................................. 20
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności ...................................................................................... 26
Propozycje literatury ......................................................................................... 28
OBSZAR 2.
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych
i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku ............... 29
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności ...................................................................................... 33
Propozycje literatury ......................................................................................... 34
OBSZAR 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci ............................................................... 35
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................39
Propozycje literatury ..........................................................................................40
OBSZAR 4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych,
które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia ............41
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................45
Propozycje literatury ..........................................................................................48
OBSZAR 5.
Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci .............49
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................55
Propozycje literatury ..........................................................................................57
OBSZAR 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych ............58
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................63
Propozycje literatury ..........................................................................................65
OBSZAR 7. Wychowanie przez sztukę – dziecko widzem i aktorem ..................................66
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................71
Propozycje literatury ..........................................................................................73
OBSZAR 8. Wychowanie przez sztukę – muzyka i śpiew, pląsy i taniec ............................73
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................79
Propozycje literatury ..........................................................................................80
OBSZAR 9. Wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne ......................................80
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................85
Propozycje literatury ..........................................................................................88
OBSZAR 10. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy
konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych ...................................88
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .......................................................................................94
Propozycje literatury ..........................................................................................96
OBSZAR 11. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych
i w unikaniu zagrożeń ......................................................................................97
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................101
Propozycje literatury ........................................................................................104
OBSZAR 12. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt ..........................................105
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................110
Propozycje literatury ........................................................................................113
OBSZAR 13. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją
matematyczną ...............................................................................................114
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................120
Propozycje literatury ........................................................................................122
OBSZAR 14. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania ...................................123
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................129
Propozycje tworzenia słowników obrazkowo-wyrazowych .................................132
4
OBSZAR 15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne ......................................133
Przykłady pracy w grupach zróżnicowanych wiekowo / na różnym
poziomie umiejętności .....................................................................................138
Propozycje literatury .......................................................................................140
Diagnoza przedszkolna – założenia i uwagi
..................................................... 142
Propozycje działań podejmowanych z dziećmi
w ramach pracy kompensacyjno-korekcyjnej
.................................................. 146
Rozwój fizyczny i motoryczny ............................................................................................146
Samoobsługa .....................................................................................................................147
Sprawność manualna i grafomotoryczna ...........................................................................147
Rozwój społeczny i emocjonalny .......................................................................................149
Zasób wiadomości o otoczeniu społecznym i przyrodniczym ...........................................150
Mowa ..................................................................................................................................151
Percepcja wzrokowa ..........................................................................................................154
Percepcja słuchowa ..........................................................................................................155
Rozwój intelektualny wraz z pojęciami matematycznymi ...................................................157
Rozumienie symboli ...........................................................................................................158
Przykład budowania planu pracy indywidualnej ................................................................159
Propozycje działań podejmowanych z dziećmi zdolnymi
.......................... 162
Ogólne zdolności intelektualne dzieci ...............................................................................162
Zdolności wskazujące na utalentowanie ............................................................................164
Przykład budowania planu pracy indywidualnej ................................................................166
Bibliografia
........................................................................................................................ 168
Załączniki do diagnozy przedszkolnej
................................................................. 171
ZAŁĄCZNIK 1. Zestawienie wyników grupy .........................................................................171
ZAŁĄCZNIK 2. Zestawienie liczby dzieci z trudnościami w konkretnych sprawnościach ...175
ZAŁĄCZNIK 3. Zestawienie wyników dzieci ........................................................................177
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZadania 3 MMA 2014 rów falowe final, Inżynieria Akustyczna, 4 semestr, MMwA - Metody Matematyczne w Akustyce, MMAZanim zostaniesz Swiadkiem Jehowy .. przeczytaj - TP, ŚWIADKOWIE JEHOWYzastosowanie metodyk zarządzania projektami w tworzeniu aplikacji internetowych, E-zine, E-zine - Web.Gov.plZakres prac normalizacyjnych cz. 1, Artykuły z zakresu dezynfekcji, Normy i metody badania środkówZastosowanie kliniczne metody OMT Kaltenborn-Evjenth(1), Kaltenborn DębskiZasady adaptacji materiałów dydaktycznych do potrzeb osób słabowidzących(1), Metodyka pracy z osobami z uszkodzonym wzrokiemZadania treningowe z MOMP (modelowanie turbulencji), PW MEiL, Metody obliczeniowe mechaniki płynówZanim wyjedziesz do pracy – angielski, Nauka j.angielskiegoZanim wybiła Godzina ''W'', Żolnierze Wyklęci (to tylko na zachętę, więcej u ,,Sarmatian i nie tylko)Zanim zaplacisz za badania kompatybilnosci, Kompatybilność elektromagnetyczna, Zaburzenia wysokoczęstotliwościowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • amadi.opx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com