Zaprawa ogólnorozwojowa o charakterze zwinnościowo – akrobatycznym, konspekty, konspekty, Gimnastyka
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Krystyna Kelner Nauczycielka SP Gołkowice KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TEMAT: Zaprawa ogólnorozwojowa o charakterze zwinno ś ciowo – akrobatycznym. Kasa: VI Cele operacyjne w zakresie: umiej ę tno ś ci: pokonywanie przeszkód sposobem naturalnym, psychomotoryki: kształtowanie zwinno ś ci z zastosowaniem toru przeszkód, wiadomo ś ci: zainteresowanie uczniów wpływem ruchu na postaw ę ciała, wychowawcze: ś wiadome uczestnictwo w doskonaleniu swoich umiej ę tno ś ci. Metody: zabawowo – klasyczna, zabawowo – na ś ladowcza, problemowa, zadaniowo – ś cisła. Miejsce: sala gimnastyczna. Czas: 45 min. Pomoce: szarfy- 16, skakanki- 16, płotki la- 3, materace- 6, ławeczki- 3, hula – hop- 3, kozioł- 1,kosz na ś Tok lekcji Forma ustawienia Przebieg lekcji Czas trwania il.powt. Uwagi org. - met. Cz ęść Dwuszereg. 1. Czynno ś ci org. – porz ą dkowe: 2 min. wst ę pna. - zbiórka, - powitanie grupy, - sprawdzenie obecno 15 min. ś ci, - podanie zada ń lekcji. Nale ż y zwróci ć uwag ę na prawidło- w ą postaw ę ciała. 2. Rozgrzewka. a) zabawa orientacyjno – porz Rozsypka. ą dkowa 2 razy cych (oznaczony szarf ą ) biegnie za ucieka- j ć wicz ą „Lawina”. ą cymi, staraj ą c si ę które ś dziecko dotkn ąć r ę k ą . Ka ż de złapane dziecko otrzymuje szarf ę i pomaga łapa ć cych. Zabawa trwa do ą mieci- 3, woreczki- 9, skrzynia- 1, piłka do siatkówki- 3, gwizdek. Jeden z uciekaj momentu, a ż liczba cych, przekroczy liczb ę uciekaj ą ą cych. Koło. b) trucht dookoła sali – pobieranie skakanek. - Pw. – stanie rozkroczne; skakanka zło ż ona na pół w wyprostowanych RR; skłony T w przód. - Pw. - j.w., opad T w przód; skr Uczniowie podczas truchtu otrzymuj ą od 8 x n – ela skakanki. 8 x ę toskłony T z dotkni ę ciem PR LN i odwrotnie. - Pw. – przysiad; skakanka w wyprosto- wanych RR w górze; marsz dookoła sali z jednoczesnym przechodzeniem przez opuszczona skakank 8 x ę . k rozkroczny, RR wyprostowane w górze; skłony boczne T w lewo i w prawo. - Pw. – podpór przodem, skakanka rozło ę 8 x 8 x ona na parkiecie; marsz w miejscu w podporze przodem, dłonie ustawiane na przemian na le żą cej skakance. - Pw. – le ż ż enie przodem, RR w gór ę ze 8 x zło ż on ą skakank ą na pół; skłon T w tył eniem skakanki pod stopy; kołyska. - Pw. – le ż ż enie tyłem, RR w gór ę ze 8 x zło ż on ą na pół skakank ą ; z le ż enia siad eniem skakanki za stopy, przeci ą gni ę cie skakanki pod tułowiem do le ż enia tyłem. - Pw. – postawa zasadnicza, RR w przód ze skakank ż 8 x na pół; wolne przysiady na jednej nodze (zmiana nogi). - Dowolne podskoki z u ą zło ż on ą ż yciem skakanki 10 x w miejscu. - Trucht z jednoczesnym przeskokiem przez skakank Rozsypka. max 1 min. ę w dowolnym kierunku na sali. - Próba skoków z u Rozsypka w parach. ż yciem skakanek max 1 min. Ć wicz ą ce dobieraj ą jednocze ś nie przez dwie ć wicz ą ce. si ę parami. główna. ęść 3. Tory przeszkód zwinno ś ciowo – akrobatyczne: - podziałobowi Rozsypka – siad skrzy zków, omówienie i budowa pierwszego toru przeszkód. ą 3 min. Przygotowanie przyborów i przyrz 26 min. ż ny. dów do poszczególnych zada ń . N – el zwraca uwag ą ę dzieci goni - Pw. – kl z zało prosty z przeło Cz na prawidłowe i dokładne wykony- wanie zada ń oraz przestrzeganie bhp. d przy starcie. ą I stanowisko: - start z le ż enia przodem – czworakowanie slalomem mi około 9 min. Po upływie przeznaczonego czasu n – el sygna- łem gwizdka ko ę dzy płotkami la. II stanowisko: - dwa przewroty w przód do postawy wysokiej. III stanowisko: - skakanki – 20 dowolnych przeskoków. IV stanowisko: - ławeczka gimn. zaczepiona za szczebel drabinki na wysoko ś ci ok. 1m; le ż enie przodem – podci ń czy tor przeszkód i uczniowie siadaj w siadzie skrzy ż nym na ą ś rodku sali. ą ganie na ramionach do drabinek, wej ś cie na drabinki, przej ś cie bokiem przez drabinki; ć w. pomoc: hula – hop – 5 kr ąż e ń tułowia. V stanowisko: - ławeczka gimn. zaczepiona za szczebel drabinki na wysoko ś ci ok. 1m; zjazd po ławeczce na po ś ladkach na materac. VI stanowisko: - przeskok rozkroczny przez kozła do postawy; ć w. pomoc: przej ś cie przez szarf ę – i w dół. VII stanowisko: - przej ę ś cie równowa ż ne przez ławeczk ę ; VIII stanowisko: - stanie na r ę kach przy drabinkach. w. pomoc: 3 rzuty woreczkami do kosza. Rozsypka – siad skrzy zków, omówienie i budowa drugiego toru przeszkód. ą 3 min. Przygotowanie drugiego toru przeszkód. N – el ponownie zwraca uwag ę na prawidłowe i dokładne wykony- wanie zada ż ny. oraz przestrzeganie bhp. ń d przy starcie. ą I stanowisko: - skok kuczny na 3 cz około 9 min Po upływie przeznaczonego czasu n – el sygna- łem gwizdka ko ęś ci skrzyni i zeskok w gł ą b materaca. II stanowisko: - przewrót w tył; ń czy tor przeszkód. Rz w gór ć - podziałobowi Rz ć w. pomoc: skoki obunó ż przez skakank ę – 10 razy. III stanowisko: - dwie ławeczki odwrócone, uło one równolegle do siebie w odl. ok. 40 cm. – przej ż cie na czworakach w podporze. IV stanowisko: - przerzut bokiem na materacu. V stanowisko: - tunel z dwóch materacy – przeczołganie si ś ę przez tunel. VI stanowisko: - skoki zawrotne przez ławeczk ę – 10 razy. VII stanowisko: - stanie na głowie przy drabinkach; ć w. pomoc: piłka do siatkówki – kozłowanie LR i PR po 10 razy; po kozłowaniu piłka do kosza. 4. Sprz ą tanie przyborów i przyrz ą dów. 2 min. Cz ęść Rozsypka. 5. Ć wiczenia uspokajaj ą ce: ko ń cowa. - szarfarozło ona na podłodze – chód na palcach wokół szarfy. ż 3 okr ą - ż enia 4 min. - le te w kolanach, szarfa na brzuchu – unoszenie bioder w gór ż enie tyłem, nogi ugi ę 8 x . - kl ę k podparty, szarfa na ziemi na wysoko ę 8 x ś ci brody – przyci ą ganie brody do podło ż a. 6. Czynno ś ci org. – porz ą dkowe: 2 min. Dwuszereg. - zbiórka, - omówienielekcji, - ocenaaktywno Najcz ęś ciej popełniane bł ę dy. ci, - po ż egnanie. ś
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZastosowanie biochemicznych charakterystyk gleb w diagnostyce typologicznej siedlisk leśnych, !Nauka! Studia i nie tylko, LEŚNICTWOZaczyny i zaprawy budowlane, STUDIA, Polibuda - semestr II, Materiały budowlaneZabawy relaksacyjne(1), gimnastykaZasady sporządzania i oblicznia Świadectwa charakterystyki energetycznej budynkółw, świadectwa energetyczne - charakterystyka energetyczna budynkuZasób ćwiczeń sprawności ogólnej w grach zespołowych, Konspekty(1)Zaburzenia rytmu serca i zatrzymanie krążenia, KSIĄŻKI, EPLSZaoczne 2008 OTŻ W. 1, II rok, OTŻZadanie z Zarządzania Transportem Miejskim i Regionalnym, PG, PG sem. II mgr, Zarządzanie transportem miejskim i regionalnym, GrulkowskiZagrożenie Współczesnego Człowieka-Ruch New Age,Zamek w Grudziądzu w świetle badań archeologiczno-architektonicznych Studia i materiały PEŁNA WERSJA, Inne
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagafilka.keep.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|