Zarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Definicja logistyki 3 znaczenia: · logistyka jako przepþywy rzeczowe, pieniħŇne i informacyjne w firmie i miħdzy firmami logistyka w znaczeniu zarzĢdzania tymi przepþywami · jako wiedza o tym zarzĢdzaniu LOGISTYKA jest to zwiĢzana z czasem alokacja zasobw Podstawowa kategoria áKOMPRESJA CZASUÑ Podstawowe hasþo Î áREDUKUJ CZS NIE ZWIġZANY Z DODAWANIEM WARTOĺCIÑ LOGISTYKA to zarzĢdzanie þaıcuchem dostaw Podstawowe kategorie: PODEJĺCIE SYSTEMOWE PODEJĺCIE PROCESOWE Podstawowe Hasþo áIntegruj funkcje i procesyÑ C ECHY LOGISTYKI · Diagram problemu typu trade-off warunki wst ħ pne Postulaty małe przesyłki b obni Ň ka kosztów zapasów a najni Ň sze k. transportu du Ň e przesyłki b obni Ň ka kosztów transportu · zasada Paretto 80/20 o zasada standaryzacji Î coraz wiħcej modeli samochodw a tyle samo modeli akumulatorw o reguþa opŅniania Î opŅniaj dostawħ jak tylko to moŇliwe · reguþa analizy ABC o sporzĢdzię listħ zapasw w firmie okreĻlajĢc wartoĻę i iloĻę o tworzenie skumulowanych szeregw wg malejĢcej wartoĻci o przeglĢdanie listy i wyszukiwanie sytuacji, Ňeby znaleŅę niewielkĢ iloĻę zapasw, ktra ma duŇĢ wartoĻę (grupa A) 1 Mh[kZgh s ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie · · o szukamy takiej grupy, w ktrej bħdzie relacja odwrotna (duŇa iloĻę, maþo warta) (grupa C) o to, co pozostaþo, to grupa B Podziaþ ten wskaŇe grupy, w ktre warto inwestowaę, a w ktre nie Najbardziej efektywne jest poþĢczenie tej analizy z innymi analizami, np. XYZ (przewidywanie zuŇycia Î X - umiemy przewidzieę zuŇycie, Z - nie potrafimy tego zrobię, Y - wartoĻę poĻrednia) X Y Z A B C M ODELE STEROWANIA ZAPASAMI przeciħtny zapas w firmie = B + Q/2 przeciħtny zapas w drodze = Q * t/T B Î zapas bezpieczeıstwa Q Î zapas cykliczny t Î czas realizacji zamwienia T Î dþugoĻę cyklu zamwienia Q q/2 Zapasy bezpieczeıstwa tworzy siħ z 2 powodw: · przyspieszenia zuŇycia · opŅnienia dostaw Model staþego punktu zamawiania Polega na tym, Ňe ustala siħ poziom zapasw, przy ktrym nastħpuje zamwienie, tak, aby dostawa dotarþa przed zuŇyciem zapasu cyklicznego · · Model staþego odstħpu miħdzy zamwieniami S = Q + M + B Jaki jest horyzont planowania przy podejmowaniu decyzji o zamwieniu? P Î okres miħdzy zamwieniami M Î wielkoĻę zapasw, przy ktrej dokonujemy zamwienia L Î lead time Î czas realizacji zamwienia 2 Mh[kZgh s ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie L OGISTYCZNA OBSýUGA KLIENTA Marketingowa i logistyczna obsþuga klienta Marketingowa : · element systemu dystrybucji odpowiedzialnego za dostarczenie produktu w miejscu, czasie i warunkach dostosowanych do wymagaı klientw Logistyczna : · jakoĻę funkcjonowania systemu logistycznego, ktry odpowiada za dotarcie towaru do odbiorcy w odpowiednim czasie i miejscu przy moŇliwie najniŇszych kosztach. Przykþadowe elementy marketingowej obsþugi klienta: · atrakcyjna cena · korzystna relacja jakoĻę Î cena peþna i rŇnorodna oferta asortymentowa · ekspozycja towarw · dostħpnoĻę informacji o towarze · godziny otwarcia · dogodne poþoŇenie · czħstotliwoĻę i sposb organizacji akcji promocyjnych dostħpnoĻę iloĻciowa zamawianych towarw · elastycznoĻę dostaw · dokþadnoĻę realizacji zamwienia pod wzglħdem iloĻci i asortymentu · moŇliwie najniŇszy koszt realizacji dostawy przy zachowaniu wszystkich ustalonych warunkw dostawy DziaþalnoĻę logistyczna a wartoĻę sprzedaŇy i liczba skarg klientw Podstawowe zmienne decyzyjne majĢce wpþyw na wybr dostawcy 1. obsþuga klienta 2. produkt 3. czas 4. promocja Polityka obsþugi klienta · rozpoznanie istniejĢcych, rŇnych segmentw rynku · rozpoznanie potrzeb klientw lub popytu wewnĢtrz wyrŇnionych segmentw rynku · przyjħcie jasno sprecyzowanych i mierzalnych standardw obsþugi klienta dla rŇnych segmentw rynku Obsþuga klienta Elementy przedtransakcyjne: 1. wyraŇona pisemnie polityka obsþugi klienta 2. zapoznanie klienta z politykĢ obsþugi 3. odpowiednia struktura organizacyjna 4. elastycznoĻę systemu 5. zapewnienie doradztwa Elementy transakcyjne 1. odpowiedni poziom zapasw 2. zapewnienie informacji o zamwieniach 3. elementy cyklu zamwieniowego 3 Mh[kZgh s ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie · Przykþadowe elementy logistycznej obsþugi klienta: · czas realizacji zamwienia · terminowoĻę dostaw · bezpieczeıstwo dostaw · dostħpnoĻę czasowa dostaw · 4. szybkoĻę ekspedycji towarw 5. przeþadunek 6. dokþadnoĻę wykonania 7. wygoda zamawiania 8. substytucja produktw Elementy potransakcyjne 1. Instalacja, gwarancja, naprawy, czħĻci zamienne 2. obserwacja produktu 3. reklamacje, skargi, zwroty 4. tymczasowe przechowanie produktu identyfikacja waŇnych elementw obsþugi klienta · przeglĢd klientw i ustalanie znaczenia, jakie przypisujĢ oni obsþudze klienta przy podejmowaniu decyzji zakupu i ustalenie wag, jakie przypisujĢ poszczeglnym elementom tej obsþugi · grupowanie klientw o podobnych potrzebach · odniesienie wyrŇnionych segmentw do prostych cech firm, ktre mogþyby peþnię zastħpczo rolħ kryterium segmentacji Zakres miernikw logistycznej obsþugi klienta · dostħpnoĻę produktw, oznaczajĢca zdolnoĻę dostawcy do zrealizowania zamwienia klienta w okreĻlonym czasie; z reguþy jest ona inna dla rŇnych produktw okres dostawy, upþywajĢcy od przyjħcia zamwienia przez dostawcħ do otrzymania zamwionego produktu przez klienta · pewnoĻę, oznaczajĢca zobowiĢzanie dostawcy do przestrzegania obiecanego harmonogramu dostaw · dokþadnoĻę, dotyczĢca zgodnoĻci struktury iloĻciowej i asortymentowej dostaw z zamwieniem Procedura realizacji procesu pomiaru poziomu obsþugi klientw w firmie I etap: · okreĻlenie celu pomiaru · zaprojektowanie struktury procesu pomiaru o przetestowaę program o okreĻlenie kryteriw wyboru klienta okreĻlenie prby klientw przeprowadzenie wywiadu ocena rezultatw modyfikacja programu pomiaru o zaprojektowanie kwestionariusza · wybr metody pomiaru Porwnanie koncepcji dystrybucji Î obecna sytuacja dystrybucji producent / dostawca dystrybutor sprzedawca klient 4 Mh[kZgh s ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie Procedura ustalania poziomu obsþugi w okreĻlonych segmentach · · organizacja produkcji system ECR przepływ informacji producent / dostawca dystrybutor sprzedawca klient przepływ produktów efektywne wprowadzanie nowych towarw 2. Usprawnianie operacji · zsynchronizowanie programu produkcji · integracja Ļrodkw logistyki · ciĢgþe uzupeþnianie towarw · automatyczne generowanie zamwieı Wykorzystanie moŇliwoĻci techniki · administracja kodowaniem pozycji i bazami danych · rozliczenie kosztw na bazie dziaþalnoĻci · elektroniczna wymiana danych EDI · elektroniczny transfer funduszy EFT Schemat rozwoju polityki obsþugi klienta 1. OkreĻlenie kluczowych czynnikw skþadajĢcych siħ na obsþugħ klienta 2. Ustalenie relatywnej waŇnoĻci poszczeglnych czynnikw obsþugi dla klientw 3. OkreĻlenie pozycji przedsiħbiorstwa w zakresie kluczowych czynnikw serwisu w porwnaniu z konkurencjĢ 4. Segmentacja rynku zgodnie z wymogami dotyczĢcymi serwisu 5. Projektowanie pakietu obsþugi klienta 6. Wprowadzanie zarzĢdzania obsþugĢ klienta (serwisem) i procedur kontroli JUST IN TIME Powstaþa podczas I wojny Ļwiatowej w USA. Rozwija siħ po II Wĺ takŇe w USA. PŅniej przejħþa jĢ Toyota. reaktywna strategia ksztaþtowania zapasw, ktra w odrŇnieniu od systemu planowania zapasw polega na ich ssaniu przez system produkcyjno zaopatrzeniowy firmy po wystĢpieniu realnego popytu na wyroby gotowe · filozofia zarzĢdzania przedsiħbiorstwem, polegajĢca na ciĢgþym funkcjonowaniu procesw przepþywu produktw i towarzyszĢcych im informacji 5 Mh[kZgh s ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie Kluczowe procesy poprawiania obsþugi klienta 1. ZarzĢdzanie kategoriĢ towarw · organizacja powierzchni sprzedaŇnej · racjonalny wybr asortymentu · optymalizacja promocji · Istota JIT ·
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćzacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, Administracjazastosowanie metodyk zarządzania projektami w tworzeniu aplikacji internetowych, E-zine, E-zine - Web.Gov.plZarzadzanie finansami firm teoria i praktyka, Finanse przedsiębiorstwZarządzanie Jakością wykład 1, Transport Polsl Katowice, 6 semestr, Studia 6, MOje, ZJ, ZJ
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plagafilka.keep.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|