Zarzadzanie logistyka
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Definicja logistyki
3 znaczenia:
·
logistyka jako przepþywy rzeczowe, pieniħŇne i informacyjne w firmie i miħdzy
firmami
logistyka w znaczeniu zarzĢdzania tymi przepþywami
·
jako wiedza o tym zarzĢdzaniu
LOGISTYKA jest to zwiĢzana z czasem alokacja zasobw
Podstawowa kategoria áKOMPRESJA CZASUÑ
Podstawowe hasþo Î áREDUKUJ CZS NIE ZWIġZANY Z DODAWANIEM
WARTOĺCIÑ
LOGISTYKA to zarzĢdzanie þaıcuchem dostaw
Podstawowe kategorie:
PODEJĺCIE SYSTEMOWE
PODEJĺCIE PROCESOWE
Podstawowe Hasþo áIntegruj funkcje i procesyÑ
C
ECHY LOGISTYKI
·
Diagram problemu typu trade-off
warunki wst
ħ
pne
Postulaty
małe przesyłki
b
obni
Ň
ka kosztów zapasów
a
najni
Ň
sze k. transportu
du
Ň
e przesyłki
b
obni
Ň
ka kosztów transportu
·
zasada Paretto 80/20
o
zasada standaryzacji Î coraz wiħcej modeli samochodw a tyle samo modeli
akumulatorw
o
reguþa opŅniania Î opŅniaj dostawħ jak tylko to moŇliwe
·
reguþa analizy ABC
o
sporzĢdzię listħ zapasw w firmie okreĻlajĢc wartoĻę i iloĻę
o
tworzenie skumulowanych szeregw wg malejĢcej wartoĻci
o
przeglĢdanie listy i wyszukiwanie sytuacji, Ňeby znaleŅę niewielkĢ iloĻę
zapasw, ktra ma duŇĢ wartoĻę (grupa A)
1
Mh[kZgh s
ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie
·
·
o
szukamy takiej grupy, w ktrej bħdzie relacja odwrotna (duŇa iloĻę, maþo
warta) (grupa C)
o
to, co pozostaþo, to grupa B
Podziaþ ten wskaŇe grupy, w ktre warto inwestowaę, a w ktre nie
Najbardziej efektywne jest poþĢczenie tej analizy z innymi analizami, np. XYZ
(przewidywanie zuŇycia Î X - umiemy przewidzieę zuŇycie, Z - nie potrafimy
tego zrobię, Y - wartoĻę poĻrednia)
X Y Z
A
B
C
M
ODELE
STEROWANIA
ZAPASAMI
przeciħtny zapas w firmie = B + Q/2
przeciħtny zapas w drodze = Q * t/T
B Î zapas bezpieczeıstwa
Q Î zapas cykliczny
t Î czas realizacji zamwienia
T Î dþugoĻę cyklu zamwienia
Q
q/2
Zapasy bezpieczeıstwa tworzy siħ z 2 powodw:
·
przyspieszenia zuŇycia
·
opŅnienia dostaw
Model staþego punktu zamawiania
Polega na tym, Ňe ustala siħ poziom zapasw, przy ktrym nastħpuje zamwienie, tak, aby
dostawa dotarþa przed zuŇyciem zapasu cyklicznego
·
·
Model staþego odstħpu miħdzy zamwieniami
S = Q + M + B
Jaki jest horyzont planowania przy podejmowaniu decyzji o zamwieniu?
P Î okres miħdzy zamwieniami
M Î wielkoĻę zapasw, przy ktrej dokonujemy zamwienia
L Î lead time Î czas realizacji zamwienia
2
Mh[kZgh s
ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie
L
OGISTYCZNA OBSýUGA KLIENTA
Marketingowa i logistyczna obsþuga klienta
Marketingowa
:
·
element systemu dystrybucji odpowiedzialnego za dostarczenie produktu w miejscu,
czasie i warunkach dostosowanych do wymagaı klientw
Logistyczna
:
·
jakoĻę funkcjonowania systemu logistycznego, ktry odpowiada za dotarcie towaru
do odbiorcy w odpowiednim czasie i miejscu przy moŇliwie najniŇszych kosztach.
Przykþadowe elementy marketingowej obsþugi klienta:
·
atrakcyjna cena
·
korzystna relacja jakoĻę Î cena
peþna i rŇnorodna oferta asortymentowa
·
ekspozycja towarw
·
dostħpnoĻę informacji o towarze
·
godziny otwarcia
·
dogodne poþoŇenie
·
czħstotliwoĻę i sposb organizacji akcji promocyjnych
dostħpnoĻę iloĻciowa zamawianych towarw
·
elastycznoĻę dostaw
·
dokþadnoĻę realizacji zamwienia pod wzglħdem iloĻci i asortymentu
·
moŇliwie najniŇszy koszt realizacji dostawy przy zachowaniu wszystkich ustalonych
warunkw dostawy
DziaþalnoĻę logistyczna a wartoĻę sprzedaŇy i liczba skarg klientw
Podstawowe zmienne decyzyjne majĢce wpþyw na wybr dostawcy
1. obsþuga klienta
2. produkt
3. czas
4. promocja
Polityka obsþugi klienta
·
rozpoznanie istniejĢcych, rŇnych segmentw rynku
·
rozpoznanie potrzeb klientw lub popytu wewnĢtrz wyrŇnionych segmentw
rynku
·
przyjħcie jasno sprecyzowanych i mierzalnych standardw obsþugi klienta dla
rŇnych segmentw rynku
Obsþuga klienta
Elementy przedtransakcyjne:
1. wyraŇona pisemnie polityka obsþugi klienta
2. zapoznanie klienta z politykĢ obsþugi
3. odpowiednia struktura organizacyjna
4. elastycznoĻę systemu
5. zapewnienie doradztwa
Elementy transakcyjne
1. odpowiedni poziom zapasw
2. zapewnienie informacji o zamwieniach
3. elementy cyklu zamwieniowego
3
Mh[kZgh s
ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie
·
Przykþadowe elementy logistycznej obsþugi klienta:
·
czas realizacji zamwienia
·
terminowoĻę dostaw
·
bezpieczeıstwo dostaw
·
dostħpnoĻę czasowa dostaw
·
4. szybkoĻę ekspedycji towarw
5. przeþadunek
6. dokþadnoĻę wykonania
7. wygoda zamawiania
8. substytucja produktw
Elementy potransakcyjne
1. Instalacja, gwarancja, naprawy, czħĻci zamienne
2. obserwacja produktu
3. reklamacje, skargi, zwroty
4. tymczasowe przechowanie produktu
identyfikacja waŇnych elementw obsþugi klienta
·
przeglĢd klientw i ustalanie znaczenia, jakie przypisujĢ oni obsþudze klienta przy
podejmowaniu decyzji zakupu i ustalenie wag, jakie przypisujĢ poszczeglnym
elementom tej obsþugi
·
grupowanie klientw o podobnych potrzebach
·
odniesienie wyrŇnionych segmentw do prostych cech firm, ktre mogþyby peþnię
zastħpczo rolħ kryterium segmentacji
Zakres miernikw logistycznej obsþugi klienta
·
dostħpnoĻę produktw, oznaczajĢca zdolnoĻę dostawcy do zrealizowania
zamwienia klienta w okreĻlonym czasie; z reguþy jest ona inna dla rŇnych
produktw
okres dostawy, upþywajĢcy od przyjħcia zamwienia przez dostawcħ do
otrzymania zamwionego produktu przez klienta
·
pewnoĻę, oznaczajĢca zobowiĢzanie dostawcy do przestrzegania obiecanego
harmonogramu dostaw
·
dokþadnoĻę, dotyczĢca zgodnoĻci struktury iloĻciowej i asortymentowej dostaw z
zamwieniem
Procedura realizacji procesu pomiaru poziomu obsþugi klientw w firmie
I etap:
·
okreĻlenie celu pomiaru
·
zaprojektowanie struktury procesu pomiaru
o
przetestowaę program
o
okreĻlenie kryteriw wyboru klienta
  okreĻlenie prby klientw
  przeprowadzenie wywiadu
  ocena rezultatw
  modyfikacja programu pomiaru
o
zaprojektowanie kwestionariusza
·
wybr metody pomiaru
Porwnanie koncepcji dystrybucji Î obecna sytuacja dystrybucji
producent /
dostawca
dystrybutor
sprzedawca
klient
4
Mh[kZgh s
ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie
Procedura ustalania poziomu obsþugi w okreĻlonych segmentach
·
·
organizacja produkcji system ECR
przepływ informacji
producent /
dostawca
dystrybutor
sprzedawca
klient
przepływ produktów
efektywne wprowadzanie nowych towarw
2. Usprawnianie operacji
·
zsynchronizowanie programu produkcji
·
integracja Ļrodkw logistyki
·
ciĢgþe uzupeþnianie towarw
·
automatyczne generowanie zamwieı
Wykorzystanie moŇliwoĻci techniki
·
administracja kodowaniem pozycji i bazami danych
·
rozliczenie kosztw na bazie dziaþalnoĻci
·
elektroniczna wymiana danych EDI
·
elektroniczny transfer funduszy EFT
Schemat rozwoju polityki obsþugi klienta
1. OkreĻlenie kluczowych czynnikw skþadajĢcych siħ na obsþugħ klienta
2. Ustalenie relatywnej waŇnoĻci poszczeglnych czynnikw obsþugi dla klientw
3. OkreĻlenie pozycji przedsiħbiorstwa w zakresie kluczowych czynnikw serwisu w
porwnaniu z konkurencjĢ
4. Segmentacja rynku zgodnie z wymogami dotyczĢcymi serwisu
5. Projektowanie pakietu obsþugi klienta
6. Wprowadzanie zarzĢdzania obsþugĢ klienta (serwisem) i procedur kontroli
JUST
IN
TIME
Powstaþa podczas I wojny Ļwiatowej w USA. Rozwija siħ po II Wĺ takŇe w USA. PŅniej
przejħþa jĢ Toyota.
reaktywna strategia ksztaþtowania zapasw, ktra w odrŇnieniu od systemu
planowania zapasw polega na ich ssaniu przez system produkcyjno
zaopatrzeniowy firmy po wystĢpieniu realnego popytu na wyroby gotowe
·
filozofia zarzĢdzania przedsiħbiorstwem, polegajĢca na ciĢgþym funkcjonowaniu
procesw przepþywu produktw i towarzyszĢcych im informacji
5
Mh[kZgh s
ppp._hklmn]^gml.rhrh.ie
Kluczowe procesy poprawiania obsþugi klienta
1. ZarzĢdzanie kategoriĢ towarw
·
organizacja powierzchni sprzedaŇnej
·
racjonalny wybr asortymentu
·
optymalizacja promocji
·
Istota JIT
·
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćzacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, Administracjazastosowanie metodyk zarządzania projektami w tworzeniu aplikacji internetowych, E-zine, E-zine - Web.Gov.plZarzadzanie finansami firm teoria i praktyka, Finanse przedsiębiorstwZarządzanie Jakością wykład 1, Transport Polsl Katowice, 6 semestr, Studia 6, MOje, ZJ, ZJ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agafilka.keep.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com