zarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjność
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści Wprowadzenie 9 1. Rodzaje innowacji 19 Kilka rodzajów i wiele frontów Innowacja przyrostowa i radykalna 20 Czynniki wpływające na innowację przyrostową 25 Innowacje w dziedzinie procesów 27 Innowacje w dziedzinie usług 30 Podsumowanie 33 2. Krzywa w kształcie litery S 35 Pojęcie i wnioski Pojęcie krzywej w kształcie litery S 36 Trzy lekcje 40 WjakimpunkciekrzywejSznajdujesięnaszafirma? 49 Ograniczenia stosowalności lekcji 50 Podsumowanie 51 3. Generowanie pomysłów 53 Jak uwolnić zamkniętego geniusza? Nowa wiedza 54 Wykorzystywanie pomysłów klientów 56 Uczenie się od czołowych użytkowników 58 Projektowanie empatyczne 60 „Fabryki wynalazków” i „zespoły skunksów” 63 Innowacje otwartego rynku 68 6 Spis treści Rola przygotowania umysłowego 69 W jaki sposób kierownictwo może zachęcać do generowania pomysłów 71 Dwie techniki generowania pomysłów 78 Podsumowanie 82 4. Rozpoznawanie szans 85 Nie pozwólmy,by się nam wymknęły Metoda rozpoznawania szans 88 Wstępna ocena przydatności dla firmy 91 Podsumowanie 94 5. Wprowadzenie innowacji na rynek 97 Czy się uda? Lejek pomysłów 98 Systemy faz i bramek 101 Przestroga w sprawie systemu faz i bramek 104 Zagadnienia finansowe 105 Szersze wykorzystanie innowacji za pomocą platform 114 Podsumowanie 116 6. Kreatywność i kreatywne grupy 119 Dwa klucze do innowacji Mity na temat kreatywności 120 Trzy komponenty kreatywności jednostki 122 Cechy kreatywnych grup 125 Jak radzić sobie z konfliktami w grupie 135 Presja czasu a kreatywność 137 Sześćsposobów na zwiększeniewłasnej kreatyw- ności 140 Podsumowanie 141 Spis treści 7 7. Zwiększanie kreatywności 145 Wzbogacanie organizacji i miejsca pracy Wzbogacanie organizacji 146 Wzbogacanie fizycznego miejsca pracy 159 Podsumowanie 165 8. Zadania liderów 167 Menedżerowie wiele mogą Kształtowanie kultury sprzyjającej innowacji 168 Wyznaczanie strategicznego kierunku działania 173 Zaangażowanie w innowację 174 Umysł otwarty, ale krytyczny 177 Doskonalenie procesu przejścia od pomysłu do komercyjnego produktu 178 Myślenie portfelowe 179 Wybór odpowiednich ludzi 182 Tworzenie organizacji „oburęcznej” 183 Podsumowanie 185 Dodatek A: Wartość pieniądza w czasie 187 Dodatek B: Przydatne narzędzia 207 Przypisy 217 Słowniczek 221 Lektura uzupełniająca 225 Indeks 231 O konsultancie przedmiotu 239 O autorze 240 Główne tematy poruszane w tym rozdziale Innowacja przyrostowa i radykalna Czynniki sprzyjające innowacji przyrostowej Innowacja w procesach i usługach co znaczy „nowa”. Przezinnowacjęrozumiesięzwyklewprowadzanie czegoś nowego, jakiejś nowej rzeczy czy metody. Profesor MITEdRobertszdefiniowałkiedyśinnowacjęjakowynalazek i jego wykorzystanie. A oto bardziej dopracowana definicja: Innowacjajesttoucieleśnienie,kombinacjalubsyntezawiedzy w postaci oryginalnych, ważnych i cenionych nowych produktów, procesów lub usług. Bez względu na to, jak zdefiniujemy innowację, występuje onawróżnychpostaciach.Wrozdzialeniniejszymzapoznamy się z kilkoma rodzajami innowacji, aby przekonać się, w jaki sposóbmogąonepomócnaszejfirmielubrzucićjejwyzwanie. Innowacja przyrostowa i radykalna Badacze innowacji wskazują na ogół na dwa odmienne rodzaje innowacji: innowację przyrostową i radykalną. Przyjmuje się zwykle, że innowacja przyrostowa polega na nowymwykorzystaniu znanych już formczy technologii. Stanowi ona udoskonalenie czegoś, co już istnieje, albo jest Z naczenie słowa „innowacja” jest ujawniane przez jego łaciński rdzeń nova
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwaZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistykazastosowanie metodyk zarządzania projektami w tworzeniu aplikacji internetowych, E-zine, E-zine - Web.Gov.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plszarlotka.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|