zabawa kolory teczy-1, zadania matematyczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Miary Zabawy Kolory tęczy Maja Winter Cele ogólne rozwijanie umiejętności określania ilości płynu Cele operacyjne dziecko: potrai ustalić, w którym z dwóch takich samych naczyń jest więcej/mniej płynu wie, że po odlaniu płynu jest go w naczyniu mniej, a po dolaniu więcej Forma zajęć zajęcia zespołowe Miejsce stoliki lub miejsce do zabaw z wodą Pomoce dla każdego zespołu: siedem przezroczystych naczyń tej samej wielkości, np. słoików naczynie z wodą miarka lub kubek bibuła marszczona w kolorach tęczy (czerwona, pomarańczowa, żółta, zielo- na, niebieska, granatowa, ioletowa) obrazek przedstawiający kolory tęczy Uwagi dzieci wielokrotnie w tej zabawie używają nazw kolorów poznają też pojęcie tęczy; nauczyciel powinien być przygotowany na wiele pytań dzieci dotyczących tego zjawiska; warto porozmawiać z dziećmi – za- pytać, czy widziały kiedyś tęczę, kiedy powstaje tęcza, jak nazywają się kolo- ry tęczy Przygotowanie Dzieci pracują w zespołach. Każdy zespół siedzi przy stoliku lub w miejscu przeznaczonym do zabawy wodą. Na stoliku znajduje się siedem naczyń tej samej wielkości, pojemnik z miarką lub kubek, miska z wodą, bibuła marszczona w kolorach tęczy (czerwona, pomarańczowa, żółta, zielona, niebieska, granato- wa, ioletowa) oraz obrazek przedstawiający kolory tęczy. Przebieg Nauczyciel prosi dzieci, by za pomocą kubeczka przelały wodę do słoików tak, by w każdym słoiku zna- lazło się tyle samo wody. Następnie nauczyciel proponuje, aby dzieci zafarbowały wodę bibułą – w każdym słoiczku na inny kolor. Nauczyciel wiesza na tablicy obrazek tęczy. Pokazuje, w jakiej kolejności w tęczy występują kolory, nazy- wa każdy kolor. Dzieci ustawiają słoiczki z kolorową wodą w takiej kolejności, w jakiej występują kolory tęczy. Nauczyciel prosi, by dzieci odlały troszkę wody tak, by najwięcej zostało jej w słoiku z czerwoną wodą, a najmniej z ioletową. Na koniec dzieci mogą bawić się kolorową wodą, mieszając ją ze sobą i tworząc nowe kolory. Każdy kolor starają się nazwać. 38 Rozwój myślenia logicznego i matematycznego u przedszkolaków
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZadanie z Zarządzania Transportem Miejskim i Regionalnym, PG, PG sem. II mgr, Zarządzanie transportem miejskim i regionalnym, GrulkowskiZadania wypracowań - Historia Sztuki(1), Historia sztukiZadania Algebra, AlgebraZadania-Gothic I, Gothic IZadania wantuch + rozw, Elektrotechnika AGH, Semestr III zimowy 2013-2014, semestr III, semestr III, Teoria obwodów 2zadanie7a, MAMA, Praca dyplomowa, Nowy folder, Nowy folderZadania-teoria-sprezystosci-1, Studia, IMIR- MIBM, V rok, Teoria sprezystosciZadania (zestawy I-VI), Download Gry & Pomoce Naukowe, WIP (mgr) pomoce naukowe, KIDMUZadania z mechaniki 1, Politechnika, MechanikaZadania chemia, studia, Chemia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzjiwho.xlx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|