zabawa kolory teczy-1
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

zabawa kolory teczy-1, zadania matematyczne
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Miary
Zabawy
Kolory tęczy
Maja Winter
Cele ogólne
rozwijanie umiejętności określania ilości płynu
Cele operacyjne
dziecko:

potrai ustalić, w którym z dwóch takich samych naczyń jest więcej/mniej
płynu

wie, że po odlaniu płynu jest go w naczyniu mniej, a po dolaniu więcej
Forma zajęć
zajęcia zespołowe
Miejsce
stoliki lub miejsce do zabaw z wodą
Pomoce
dla każdego zespołu:

siedem przezroczystych naczyń tej samej wielkości, np. słoików

naczynie z wodą

miarka lub kubek

bibuła marszczona w kolorach tęczy (czerwona, pomarańczowa, żółta, zielo-
na, niebieska, granatowa, ioletowa)

obrazek przedstawiający kolory tęczy
Uwagi

dzieci wielokrotnie w tej zabawie używają nazw kolorów

poznają też pojęcie tęczy; nauczyciel powinien być przygotowany na wiele
pytań dzieci dotyczących tego zjawiska; warto porozmawiać z dziećmi – za-
pytać, czy widziały kiedyś tęczę, kiedy powstaje tęcza, jak nazywają się kolo-
ry tęczy
Przygotowanie
Dzieci pracują w zespołach. Każdy zespół siedzi przy stoliku lub w miejscu przeznaczonym do zabawy
wodą. Na stoliku znajduje się siedem naczyń tej samej wielkości, pojemnik z miarką lub kubek, miska
z wodą, bibuła marszczona w kolorach tęczy (czerwona, pomarańczowa, żółta, zielona, niebieska, granato-
wa, ioletowa) oraz obrazek przedstawiający kolory tęczy.
Przebieg

Nauczyciel prosi dzieci, by za pomocą kubeczka przelały wodę do słoików tak, by w każdym słoiku zna-
lazło się tyle samo wody.

Następnie nauczyciel proponuje, aby dzieci zafarbowały wodę bibułą – w każdym słoiczku na inny kolor.

Nauczyciel wiesza na tablicy obrazek tęczy. Pokazuje, w jakiej kolejności w tęczy występują kolory, nazy-
wa każdy kolor.

Dzieci ustawiają słoiczki z kolorową wodą w takiej kolejności, w jakiej występują kolory tęczy.

Nauczyciel prosi, by dzieci odlały troszkę wody tak, by najwięcej zostało jej w słoiku z czerwoną wodą,
a najmniej z ioletową.

Na koniec dzieci mogą bawić się kolorową wodą, mieszając ją ze sobą i tworząc nowe kolory. Każdy kolor
starają się nazwać.
38
Rozwój myślenia logicznego i matematycznego u przedszkolaków
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZadanie z Zarządzania Transportem Miejskim i Regionalnym, PG, PG sem. II mgr, Zarządzanie transportem miejskim i regionalnym, GrulkowskiZadania wypracowań - Historia Sztuki(1), Historia sztukiZadania Algebra, AlgebraZadania-Gothic I, Gothic IZadania wantuch + rozw, Elektrotechnika AGH, Semestr III zimowy 2013-2014, semestr III, semestr III, Teoria obwodów 2zadanie7a, MAMA, Praca dyplomowa, Nowy folder, Nowy folderZadania-teoria-sprezystosci-1, Studia, IMIR- MIBM, V rok, Teoria sprezystosciZadania (zestawy I-VI), Download Gry & Pomoce Naukowe, WIP (mgr) pomoce naukowe, KIDMUZadania z mechaniki 1, Politechnika, MechanikaZadania chemia, studia, Chemia
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zjiwho.xlx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com