Zadania na myślenie werbalne - rozgrywki międzygrupowe, Sport i zdrowie
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Opracowanie: Iwona Tuszkiewicz € rozwijanie spostrzegawczoĻci, cierpliwoĻci i pomysþowoĻci uczniw; € rozwijanie wyobraŅni ucznia, umiejħtnoĻci twrczego i logicznego myĻlenia; € trenowanie pamiħci; € pobudzenie i aktywizowanie sfery poznawczej uczniw; € budzenie zamiþowaı do rozgrywek umysþowych, logicznych; € rozwijanie umiejħtnoĻci wspþdziaþania w grupie; € ksztaþtowanie kultury wspþzawodnictwa; € nauka poprzez zabawħ; € integracja grupy. s € poznaje rŇne techniki ęwiczenia intelektu; € rozumie potrzebħ ęwiczenia intelektu; € rozwija wþasne zdolnoĻci i umiejħtnoĻci twrczego myĻlenia; € czyta ze zrozumieniem polecenia zadaı; € potrafi zgodnie i efektywnie wspþpracowaę w grupie, w sposb wþaĻciwy komunikuje siħ z niĢ; € potrafi krytycznie odnieĻę siħ do wþasnego i cudzego rozumowania; € czerpie radoĻę ze wsplnej zabawy. s € edukacja jħzykowa; € edukacja spoþeczno Î moralna; € edukacja interpersonalna. Opracowanie: Iwona Tuszkiewicz € sþowna (objaĻnienie, praca z tekstem); € problemowo Î zadaniowa. € grupowa. € przygotowane zestawy zadaı dla grup; € czyste kartki ksero; € dþugopisy; € klepsydra. s Ļwietlica szkolna. s 80 min. 1. Powitanie uczestnikw grupy Ļwietlicowej. 2. Zaproszenie uczniw do zajmowania miejsc przy stolikach. 3. Zapoznanie uczniw z tematykĢ, formami i celami dzisiejszych zajħę. Zaproponowanie uczniom udziaþu w grach i zabawach sþowno Î logicznych w formie miħdzygrupowych rozgrywek. 4. Praca w grupach Î miħdzygrupowe rozgrywki sþowno Î logiczne. Podziaþ uczestnikw na dwa rwnoliczne zespoþy. Wybr kapitanw obu zespoþw. PrzybliŇenie oglnych zasad rozgrywek, reguþ przyznawania punktw w trakcie turnieju, objaĻnienie zadaı do wykonania. Rozgrywki prowadzone bħdĢ w 5 konkurencjach: Opracowanie: Iwona Tuszkiewicz KaŇda druŇyna otrzymuje ten sam zestaw zadaı do rozwiĢzania. Zadaniem druŇyny jest rozszyfrowaę wyrazy ukryte w kombinacjach literowych i odpowiedzieę na zawarte w treĻci zadania pytanie. Wygrywa ta druŇyna, ktra jako pierwsza poprawnie wykonana zadanie (patrz zaþĢcznik 1). KaŇda druŇyna otrzymuje kartkħ, na ktrej w pozycji pionowej wypisane sĢ litery alfabetu. Do kaŇdej z liter naleŇy dopisaę nazwħ kwiatu. WaŇny jest czas wykonania zadania. DruŇyny majĢ do dyspozycji 7 minut na wykonanie zadania. Za kaŇdĢ prawidþowĢ odpowiedŅ druŇyna otrzymuje 1 punkt (patrz zaþĢcznik 2). s KaŇda druŇyna otrzymuje kartħ pracy do wykonania. Zadaniem druŇyny jest dokoıczyę rozpoczħte przysþowia. WaŇny jest czas wykonania zadania. DruŇyny majĢ do dyspozycji 7 minut na dokoıczenie przysþw. Za kaŇdĢ prawidþowĢ odpowiedŅ druŇyna otrzymuje 1 punkt (patrz zaþĢcznik 3). 1. KaŇda druŇyna otrzymuje kartkħ z napisanym wyrazem ákontrowersjaÑ. Zadaniem grup jest wypisanie jak najwiħkszej liczby sþw, ktra moŇna utworzyę z jego liter. WaŇny jest czas wykonania zadania. DruŇyny majĢ do dyspozycji 5 minut. Liczba punktw przyznawana jest w zaleŇnoĻci od liczby utworzonych sþw (patrz zaþĢcznik 4). Opracowanie: Iwona Tuszkiewicz 2. Zadaniem kaŇdej druŇyny jest napisaę w ciĢgu 5 minut jak najwiħcej sþw zaczynajĢcych siħ od ákraÑ. Liczba punktw przyznawana jest w zaleŇnoĻci od liczby utworzonych sþw (patrz zaþĢcznik 5). 3. Zadaniem kaŇdej druŇyny jest napisaę w ciĢgu 5 minut jak najwiħcej sþw koıczĢcych siħ na á- onÑ. Liczba punktw przyznawana jest w zaleŇnoĻci od liczby utworzonych sþw (patrz zaþĢcznik 6). s KaŇda druŇyna otrzymuje kartħ pracy z rozpoczħtym þaıcuchem sþownym. Zadaniem kaŇdej druŇyny jest znalezienie jak najwiħcej sþw zaczynajĢcych siħ na ostatniĢ literħ poprzedniego sþowa, wyrazu. Wszystkie sþowa muszĢ speþniaę dwa warunki: 1. muszĢ byę rzeczownikami; 2. nie mogĢ siħ powtrzyę tzn. w þaıcuchu sþownym mogĢ wystĢpię tylko raz. DruŇyny majĢ do dyspozycji 5 minut. Liczba punktw przyznawana jest w zaleŇnoĻci od liczby utworzonych wyrazw (patrz zaþĢcznik 7). 5. Podsumowanie zajħę. Podliczenie liczby punktw, wyþonienie zwyciħskiej druŇyny. Nagrodzenie zwyciħzcw brawami. Podziħkowanie uczniom za wsplnie spħdzony czas. Opracowanie: Iwona Tuszkiewicz 1. Ktre ze sþw ukryte w kombinacjach liter nie pasuje do pozostaþych? CELEWID ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.. TýMOEK ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ... KAņYý ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.. LIFIņANKA ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.. ZELATR ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ņìN ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ... ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ... 2. Do ktrej kategorii nie naleŇy sþowo ukryte w kombinacji liter: TAPIĦ? /podkreĻl wþaĻciwĢ odpowiedŅ/ a) noga; b) kolano; c) stopa. 3. Ktry przedmiot, ukryty w jednej kombinacji liter, nie jest potrzebny latem na plaŇy? CZĦRKIN ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ.. KEJOLE ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ. ASPAROL ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ. TUFRO ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ... REMATAC ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ELIPKġìWKI ........................................................................................... ...............................................................................................
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZadanie z Zarządzania Transportem Miejskim i Regionalnym, PG, PG sem. II mgr, Zarządzanie transportem miejskim i regionalnym, GrulkowskiZadania wypracowań - Historia Sztuki(1), Historia sztukiZadania Algebra, AlgebraZadania-Gothic I, Gothic IZadania wantuch + rozw, Elektrotechnika AGH, Semestr III zimowy 2013-2014, semestr III, semestr III, Teoria obwodów 2zadanie7a, MAMA, Praca dyplomowa, Nowy folder, Nowy folderZadania-teoria-sprezystosci-1, Studia, IMIR- MIBM, V rok, Teoria sprezystosciZadania (zestawy I-VI), Download Gry & Pomoce Naukowe, WIP (mgr) pomoce naukowe, KIDMUZadania z mechaniki 1, Politechnika, MechanikaZadania chemia, studia, Chemia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plqup.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|