Zabawy ruchowe dla trzylatka, Zabawy
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Autorki Marzanna Cieśla Monika Słojewska Redakcja Katarzyna Jurkiewicz Redakcja językowa i korekta Dorota Kwiecińska Skład i łamanie Paweł Kowalski Projekt okładki Adam Bardos Warszawa 2009 © Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o. o. ISBN 978-83-7253-666-2 Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. ul. Jutrzenki 118 02-230 Warszawa tel. 022 381 72 07 faks 022 381 72 10 infolinia 0800 650 300 juka@juka.edu.pl www.juka.edu.pl Spis treści I. Zabawy integracyjne ...................................................................................... 5 II. Zabawy kształtujące postawę ..................................................................... 8 III. Zabawy orientacyjno‑porządkowe .........................................................10 IV. Zabawy z elementami równowagi ..........................................................14 V. Zabawy na czworakach ...............................................................................15 VI. Zabawy bieżne i z elementami marszu..................................................17 VII. Zabawy z elementami rzutu, celowania, toczenia, noszenia .........21 VIII. Zabawy z elementami skoku i podskoku ..............................................23 IX. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym .......................................................25 X. Zabawy z ćwiczeniami oddechowymi ...................................................29 XI. Zabawy z ćwiczeniami ortofonicznymi..................................................31 XII. Zabawy utrwalające części ciała ...............................................................35 XIII. Zabawy do opowiadania.............................................................................37 XIV. Zabawy muzyczne do piosenek na płytach cd jukI 3 latki, 4 latki ..................................................................................................................40 XV. Zabawy popularne ........................................................................................57 XVI. Zabawy relaksacyjne.....................................................................................62 XVII. Zestawy ćwiczeń gimnastycznych...........................................................69 I. ZABAWY INTEGRACYJNE „Powiedz swoje imię” Nauczyciel prosi, by wszystkie dzieci razem wymawiały kolejno podane imiona: głośno, cicho, wesoło, powoli – sylabami, z klaskaniem. Na koniec wszystkie dzieci równocześnie wymawiają głośno swoje imię. „Podaj zabawkę koledze” Wszyscy siedzą w kręgu, nauczyciel wybiera sobie jedną zabawkę, np. misia, siada w kręgu i podaje misia dziecku siedzącemu obok niego, mówiąc:„Proszę, oto miś dla ciebie!”. dziec‑ ko odpowiada: „dziękuję!”. Następnie przekazuje misia dalej, używając zwrotu grzeczno‑ ściowego. Zabawa toczy się wraz ze słyszaną w tle dowolną muzyką relaksacyjną. Gdy mu‑ zyka ucichnie, dziecko, u którego zatrzymał się miś, odnosi go na swoje miejsce i wybiera inną zabawkę. Zabawa toczy się dalej. „Podaj mi rączkę” dzieci głośno powtarzają rymowankę, dobierają się w pary, za każdym powtórzeniem zmieniają partnera. Dwie rączki mam – rączki tobie dam. Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło. (B. Szelągowska) ,,Jak masz na imię?” dzieci siedzą w kole; w środku koła znajduje się jedna osoba, np. kasia. Nauczyciel prosi, aby podeszła do dziecka, którego imienia nie pamięta, i zapytała o imię. kiedy wybrane dziecko powie swoje imię, np. „Mam na imię Basia”, dzieci wzajemnie się sobie przedsta‑ wiają i podają ręce, zamieniają się miejscami. Basia zostaje w kole i kontynuuje zabawę. ,,Czy możesz się do mnie uśmiechnąć?” dzieci tańczą swobodnie do utworu muzycznego. kiedy muzyka cichnie, podchodzą do siebie i pytają: „czy możesz się do mnie uśmiechnąć?”. dzieci wymieniają się uśmiechami i tańczą dalej. „Dziuple do wynajęcia” Nauczyciel układa na dywanie tyle krążków gimnastycznych, ile jest dzieci. W trakcie akompaniamentu na tamburynie w wykonaniu nauczyciela, dzieci – wiewiórki podskaku‑ ją z nogi na nogę w rytm muzyki i przekazują sobie piłeczkę – orzeszek z ręki do ręki. kto zostanie z „orzechem” w ręku na moment przerwy w muzyce, ten siada w swojej dziupli i zasypia. „Listonosz listy nosi” dzieci stoją w kole i przekazują sobie kopertę, mówiąc głośno: „Listonosz listy nosi, kogo dzisiaj do koła zaprosi?”. kto na zakończenie rymowanki zostanie z listem w ręku, dostaje torbę i czapkę listonosza. Przekazując list dziecku, stojącemu obok, zaczyna zabawę od nowa. W trakcie rymowanki listonosz chodzi w kole i zajmuje miejsce tej osoby, która zo‑ stała z listem w ręku i przekazuje jej torbę i czapkę. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZakazane zabawy - Beverley Jo, beverley jo(1)Zabawy logopedyczne 2, logopediaZabawy na świeżym powietrzu, LOGOPEDIA, logopedia podyplomowe, logopediaZAJĘCIA MUZYCZNO-RUCHOWE W KLASACH I-III(1), MUZYKA, różne, materialy, PRACEZabawy z alfabetem, WCZESNOSZKOLNA, Edukacja polonistyczna, e.polonistZABAWA OŻYWIAJACA WILK I ZAJĄC , Trening piłka nożna, Gry, Gry i zabawyZABAWA BIEŻNA - LWY I ANTYLOPY, Trening piłka nożna, Gry, Gry i zabawyZABAWA - ORIENTUJ SIĘ, Trening piłka nożna, Gry, Gry i zabawyZABAWA RUCHOME KOSZE , Trening piłka nożna, Gry, Gry i zabawyZABAWA BABA JAGA, Trening piłka nożna, Gry, Gry i zabawy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllicowka.xlx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|