Zakochaj się w Objektach ...
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zakochaj się w Objektach inteligentnych, Artykuły Computer Arts
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
52
20. urodziny Photoshopa
Photoshop CS4
Zakochaj
się w Objektach
inteligentnych
Z okazji dwudziestych
urodzin Photoshopa
rozpoczynamy cykl
artykułów pokazujący różne
techniki, które pomogą Wam
w pracy z fotografią cyfrową
i nie tylko...
Wraz z wersją Adobe Photoshop CS2 światło
dzienne ujrzał nowy typ warstwy - Obiekt inteligentny
(Smart Object).
To plik graficzny zapisany w roboczym
dokumencie Photoshopa. W każdej kolejnej wersji Photo-
shopa Obiekty Inteligentne były coraz lepiej dopracowa-
ne. Dzięki użyciu warstw typu Smart Object możemy za-
chować oryginalną wersję warstwy, grafiki wektorowej czy
nawet całej pracy, a następnie wielokrotnie przekształcać
ją bez utraty jakości. Każde przekształcenie jest wyko-
nywane zawsze na podstawie oryginału – nie jest sumą
kolejnych modyfikacji obrazu, jak to bywa podczas pracy
z tradycyjną warstwą. Ponadto możemy nadawać filtry,
maski, style warstw w sposób całkowicie bezinwazyjny.
Każde przekształcenie z łatwością zmodyfikujemy lub
nawet całkowicie usuniemy w każdej chwili bez wpływu
na oryginalną grafikę, która zapisana jest jako osobny
element wewnątrz pliku PSD Photoshopa.
W tym tutorialu poznamy techniki tworzenia
oraz użycia Obiektów Inteligentnych pod kątem różnych
zastosowań. Skupimy się nie tylko
na pracy z grafiką bitmapową, ale
wykorzystamy także elementy wek-
torowe. W elementach typu Smart
Object drzemie prawdziwa moc!
01
Aby utworzyć
Obiekt inteligentny
(Smart Object), otwieramy
plik graficzny, zazna-
czamy dowolną warstwę
w palecie Warstwy
(Layers), a następnie
za pomocą polecenia
Warstwy>Obiekt
Inteligentny>Konwertuj
na obiekt inteligentny
(Layer>Smart Object>
Convert To Smart Object)
przekształcamy w obiekt inteligentny. W ten oto sposób w pliku PSD zapisana zosta-
je oryginalna postać wybranej warstwy. Możemy również kliknąć prawym klawiszem
myszki w nazwę warstwy w palecie Warstwy (Layers) i wybrać z menu kontekstowe-
go polecenie Konwertuj na obiekt inteligentny (Convert To Smart Object).
02
Obiekty
inteligentne (Smart
Object) to nie tylko
pojedyncza warstwa
obrazu. Możemy
w nim zaznaczyć
dowolną ilość warstw
Photoshopa. Metoda
ta pozwala szybko
„złączyć” kilka odrębnych warstw z zachowaniem ich możliwości edycyjnych.
Każdy Obiekt Inteligentny może zawierać inne utworzone wcześniej Obiekty
Inteligentne. Zaznaczamy kilka/kilkanaście warstw by je „zgrupować” jako
pojedynczy obiekt inteligentny, wywołujemy polecenie Konwertuj na obiekt
inteligentny (Convert To Smart Object) z menu Warstwy (Layers). Dzięki
zgrupowaniu różnych warstw w pojedynczy Obiekt inteligentny (Smart Object)
możemy łatwiej zarządzać całym projektem, a w razie potrzeby w każdej chwili
przejść do edycji poszczególnych warstw.
Paweł
Zakrzewski
Od wielu lat
jako freelancer
oraz instruktor
związany z grafiką
komputerową,
tworzeniem stron
www i prezentacji
multimedialnych.
Posiada
certyfikaty Adobe
Community
Expert, Adobe
Certified
Expert oraz
Adobe Certified
Instructor.
Założyciel
i manager Adobe
Creative Suite
User Group In
Poland (ACSUG).
Więcej informacji
o autorze pod
adresem www.
pawelzakrzewski.pl
Potrzebny czas
15 minut
Umiejętności
Praca
z obiektami
typu Obiekt
inteligentny
(Smart Object)
Twor zenie,
edycja
obiektów
inteligentnych
w programie
Photoshop
Computer Arts
Marzec 2010
www.computerarts.com.pl
Technika
               53
Innym sposobem tworzenia
obiektów inteligentnych jest wybranie
polecenia Plik>Otwórz jako obiekt
inteligentny (File>Open As Smart
Object) zamiast tradycyjnego Otwórz
(Open). Wskazana fotografia lub plik
graficzny od razu jest przekształcony
w element typu Smart Object.
Smart Object powstaje, gdy za pomocą polece-
nia Plik>Umieść (File>Place) zaimportujemy do dokumentu
inny plik graficzny. Pozwala to automatycznie zachować
oryginalną wielkość i jakość nawet podczas dalszej edycji.
Obiekty Inteligentne (Smart Object) możemy
tworzyć z plików wektorowych importowanych lub kopio-
wanych z programu Illustrator. Zaimportowany Plik>Umieść
(File>Place) dokument Illustratora, będzie przekształcony
w obiekt inteligentny. Gdy bezpośrednio kopiujemy lub
przeciągamy obiekt wektorowy Illustratora, Photoshop
pozwali wybrać sposób osadzenia grafiki w dokumencie.
Wybór opcji Smart Object daje nam największe możliwości
edycyjne.
Osadzone Obiekty
Inteligentne (Smart Objects) możemy
łatwo edytować za pomocą polecenia
Warstwa>Obiekty inteligentne>Edytuj
zawartość (Layer>Smart Objects>Edit
Contents) lub szybciej, dwukrotnie
klikając w miniaturkę obiektu
w palecie Warstwy (Layers). Otwarty
zostaje oryginalny dokument,
zachowany w chwili przekształcenia
pracy w Smart Object. Jeśli w obiekcie
inteligentnym zapisane były różne
warstwy, w tej chwili mamy dostęp do
ich swobodnej edycji. Po zachowaniu
zmian wprowadzone modyfikacje
automatycznie są widoczne w doku-
mencie Photoshopa.
W przypadku potrzeby
edycji obiektów wektorowych po
wybraniu polecenia Edytuj zawartość
(Edit Contents) uruchamiany zostanie
Illustrator. Po zachowaniu zmienio-
nego dokumentu Ilustratora wpro-
wadzone poprawki są automatycznie
widoczne w bieżącym dokumencie
Photoshopa.
Obiekty inteligentne możemy wykorzystać do
prac powtarzalnych, np. podczas projektowania kalendarzy,
cyklicznych reklam itp. Jeżeli projektując pierwszą reklamę wy-
korzystamy Obiekt Inteligentny, tworząc kolejne możemy łatwo
podmienić zawartość obiektu. W naszym przykładzie wszystkie
zdjęcia to Obiekty Inteligentne. Poleceniem Warstwa>Obiekty
inteligentne>Zastąp zawartość (Layer>Smart Objects>Replace
Contents) możemy łatwo wczytać inny plik graficzny – zdjęcie,
z zachowaniem oryginalnej wielkości, stylów, poziomu krycia,
położenia a nawet masek. Przygotowanie serii cyklicznych prac
możemy skrócić do minimum.
www.computerarts.com.pl
Computer Arts
Marzec 2010
03
04
05
06
07
08
                                                           54
20. urodziny Photoshopa
Technika
Smart Object sprawdza się
podczas tworzenia fotomontaży. Jeśli
główny motyw ilustracji „zgrupujemy”
jako pojedynczy obiekt inteligentny,
możemy łatwo wykorzystać go do
tworzenia np. cienia czy lustrzanego
odbicia. W tym celu powielamy
oryginalny Smart Object (Ctrl+J /
Cmd+J) i na utworzonej kopii wprowa-
dzamy odpowiednie modyfikacje. Dzięki
przekształceniom (Ctrl+T/ Cmd+T) oraz
stylom warstw szybko możemy przygotować stosowny efekt. Przy użyciu obiektu
inteligentnego każda modyfikacja uaktualnia także cień lub odbicie. Zmiany są
widoczne we wszystkich kopiach warstwy typu Smart Object automatycznie.
10
Wszelkie modyfikacje za każdym razem są
wprowadzane na podstawie oryginału zapisanego w chwili
utworzenia obiektu inteligentnego. Pozwala to na zachowa-
nie jakości obrazu podczas wielu przekształceń, koniecz-
nych w czasie projektowania. Po lewej stronie znajduje się
obraz początkowo znacznie pomniejszony (utrata pikseli),
a następnie powiększony. Dzięki użyciu obiektu inteligent-
nego nie nastąpiła utrata jakości. Wszystkie przekształ-
cenia są tworzone na podstawie zachowanego oryginału.
Po prawej stronie te same przekształcenia wykonane na
tradycyjnej warstwie powodują znaczną utratę jakości
obrazu. Warto używać obiektów inteligentnych!
Wszystkie warstwy typu Smart Object możemy z powodzeniem
maskować. Co ważne, nawet po podmianie czy też edycji zawartości warstwa
pozostanie maskowana.
Maskowanie jest także klu-
czem do pracy w trybie Inteligentne
filtry (Smart Filters). Filtry nałożone
na obiekty inteligentne zachowują
możliwości edycji. W praktyce
oznacza to możliwość wprowadzania
efektów filtrowania bez wpływu na
oryginalną grafikę. Dzięki masce
zadany filtr możemy stosować
selektywnie dla wybranych fragmen-
tów obrazu, zmieniać jego atrybuty,
a nawet całkowicie wyłączyć jego
działanie. Jest to przydatne podczas
retuszu np. twarzy. Tutaj oryginalna
fotografia została otwarta w trybie
Smart Object - Otwórz jako obiekt in-
teligentny (Open As Smart Object). Po
użyciu filtra Filtr>Rozmycie>Rozmycie
powierzchni (Filter>Blur>Surface
Blur) selektywnie wymaskowałem
fragmenty obrazu, jakie chciałem
pozostawić bez działania filtra. W tym
wypadku są to przede wszystkim
włosy, oczy, usta. Rozmycie widoczne
jest głównie na twarzy.
Użycie Obiektów Inteligentnych niesie z sobą pewne ograniczenia. Bez przejścia w tryb edycji
zawartości nie mamy możliwości edycji kolorów czy retuszu. Nie jest to jednak problem. Dwukrotne
kliknięcie w miniaturkę obiektu inteligentnego w palecie Warstwy (Layers) otwiera okno edycji obiektu
inteligentnego. Po zapisie zmian będą one widoczne w oryginalnym dokumencie.
Za pomocą polecenia Warstwa>Obiekty inteligentne>Rastruj(Layer>Smart Objects>Rasterize)
możemy w przekształcić obiekt inteligentny w tradycyjną warstwę. Jednak czy jest to konieczne?
Computer Arts
Marzec 2010
www.computerarts.com.pl
09
11
12
13
14
                                                            [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZastosowanie gliny w budownictwie, budownictwo, Budynki z gliny i słomy, ArtykułyZabójcze warzywa Zabójcze warzywa, Zdrowie, Świat konsumenta - artykułyZasady rozprzestrzeniania się dźwięku(1), NAUKA, materialy budowlane, Materiały budowlane - wybrane artykułyZagadnienia akustyczne w projektowaniu(1), NAUKA, materialy budowlane, Materiały budowlane - wybrane artykułyZastosowanie SPME do badań biomedycznych, Artykuły naukowe, SPME i HS-SPMEZarobaczone szpitale, Artykuły z zakresu dezynfekcji, SzpitaleZabezpieczenia różnicowo-prądowe instalacji elektrycznych, Elektryka, ArtykułyZapobieganie zakażeniom w gabinecie stomatologicznym - Higienistki.pl wytyczne, Artykuły z zakresu dezynfekcji, StomatologiaZakres prac normalizacyjnych cz. 1, Artykuły z zakresu dezynfekcji, Normy i metody badania środkówZabawa w teatrzyk cieni, Materiały dla klas 1-3 NOWE!!!, Adaś i Jaś na matematycznej wyspie, klasa 2 karty pracy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rodi314.opx.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com