Zakochaj się w Objektach inteligentnych, Artykuły Computer Arts
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 52 20. urodziny Photoshopa Photoshop CS4 Zakochaj się w Objektach inteligentnych Z okazji dwudziestych urodzin Photoshopa rozpoczynamy cykl artykułów pokazujący różne techniki, które pomogą Wam w pracy z fotografią cyfrową i nie tylko... Wraz z wersją Adobe Photoshop CS2 światło dzienne ujrzał nowy typ warstwy - Obiekt inteligentny (Smart Object). To plik graficzny zapisany w roboczym dokumencie Photoshopa. W każdej kolejnej wersji Photo- shopa Obiekty Inteligentne były coraz lepiej dopracowa- ne. Dzięki użyciu warstw typu Smart Object możemy za- chować oryginalną wersję warstwy, grafiki wektorowej czy nawet całej pracy, a następnie wielokrotnie przekształcać ją bez utraty jakości. Każde przekształcenie jest wyko- nywane zawsze na podstawie oryginału – nie jest sumą kolejnych modyfikacji obrazu, jak to bywa podczas pracy z tradycyjną warstwą. Ponadto możemy nadawać filtry, maski, style warstw w sposób całkowicie bezinwazyjny. Każde przekształcenie z łatwością zmodyfikujemy lub nawet całkowicie usuniemy w każdej chwili bez wpływu na oryginalną grafikę, która zapisana jest jako osobny element wewnątrz pliku PSD Photoshopa. W tym tutorialu poznamy techniki tworzenia oraz użycia Obiektów Inteligentnych pod kątem różnych zastosowań. Skupimy się nie tylko na pracy z grafiką bitmapową, ale wykorzystamy także elementy wek- torowe. W elementach typu Smart Object drzemie prawdziwa moc! 01 Aby utworzyć Obiekt inteligentny (Smart Object), otwieramy plik graficzny, zazna- czamy dowolną warstwę w palecie Warstwy (Layers), a następnie za pomocą polecenia Warstwy>Obiekt Inteligentny>Konwertuj na obiekt inteligentny (Layer>Smart Object> Convert To Smart Object) przekształcamy w obiekt inteligentny. W ten oto sposób w pliku PSD zapisana zosta- je oryginalna postać wybranej warstwy. Możemy również kliknąć prawym klawiszem myszki w nazwę warstwy w palecie Warstwy (Layers) i wybrać z menu kontekstowe- go polecenie Konwertuj na obiekt inteligentny (Convert To Smart Object). 02 Obiekty inteligentne (Smart Object) to nie tylko pojedyncza warstwa obrazu. Możemy w nim zaznaczyć dowolną ilość warstw Photoshopa. Metoda ta pozwala szybko „złączyć” kilka odrębnych warstw z zachowaniem ich możliwości edycyjnych. Każdy Obiekt Inteligentny może zawierać inne utworzone wcześniej Obiekty Inteligentne. Zaznaczamy kilka/kilkanaście warstw by je „zgrupować” jako pojedynczy obiekt inteligentny, wywołujemy polecenie Konwertuj na obiekt inteligentny (Convert To Smart Object) z menu Warstwy (Layers). Dzięki zgrupowaniu różnych warstw w pojedynczy Obiekt inteligentny (Smart Object) możemy łatwiej zarządzać całym projektem, a w razie potrzeby w każdej chwili przejść do edycji poszczególnych warstw. Paweł Zakrzewski Od wielu lat jako freelancer oraz instruktor związany z grafiką komputerową, tworzeniem stron www i prezentacji multimedialnych. Posiada certyfikaty Adobe Community Expert, Adobe Certified Expert oraz Adobe Certified Instructor. Założyciel i manager Adobe Creative Suite User Group In Poland (ACSUG). Więcej informacji o autorze pod adresem www. pawelzakrzewski.pl Potrzebny czas 15 minut Umiejętności Praca z obiektami typu Obiekt inteligentny (Smart Object) Twor zenie, edycja obiektów inteligentnych w programie Photoshop Computer Arts Marzec 2010 www.computerarts.com.pl Technika 53 Innym sposobem tworzenia obiektów inteligentnych jest wybranie polecenia Plik>Otwórz jako obiekt inteligentny (File>Open As Smart Object) zamiast tradycyjnego Otwórz (Open). Wskazana fotografia lub plik graficzny od razu jest przekształcony w element typu Smart Object. Smart Object powstaje, gdy za pomocą polece- nia Plik>Umieść (File>Place) zaimportujemy do dokumentu inny plik graficzny. Pozwala to automatycznie zachować oryginalną wielkość i jakość nawet podczas dalszej edycji. Obiekty Inteligentne (Smart Object) możemy tworzyć z plików wektorowych importowanych lub kopio- wanych z programu Illustrator. Zaimportowany Plik>Umieść (File>Place) dokument Illustratora, będzie przekształcony w obiekt inteligentny. Gdy bezpośrednio kopiujemy lub przeciągamy obiekt wektorowy Illustratora, Photoshop pozwali wybrać sposób osadzenia grafiki w dokumencie. Wybór opcji Smart Object daje nam największe możliwości edycyjne. Osadzone Obiekty Inteligentne (Smart Objects) możemy łatwo edytować za pomocą polecenia Warstwa>Obiekty inteligentne>Edytuj zawartość (Layer>Smart Objects>Edit Contents) lub szybciej, dwukrotnie klikając w miniaturkę obiektu w palecie Warstwy (Layers). Otwarty zostaje oryginalny dokument, zachowany w chwili przekształcenia pracy w Smart Object. Jeśli w obiekcie inteligentnym zapisane były różne warstwy, w tej chwili mamy dostęp do ich swobodnej edycji. Po zachowaniu zmian wprowadzone modyfikacje automatycznie są widoczne w doku- mencie Photoshopa. W przypadku potrzeby edycji obiektów wektorowych po wybraniu polecenia Edytuj zawartość (Edit Contents) uruchamiany zostanie Illustrator. Po zachowaniu zmienio- nego dokumentu Ilustratora wpro- wadzone poprawki są automatycznie widoczne w bieżącym dokumencie Photoshopa. Obiekty inteligentne możemy wykorzystać do prac powtarzalnych, np. podczas projektowania kalendarzy, cyklicznych reklam itp. Jeżeli projektując pierwszą reklamę wy- korzystamy Obiekt Inteligentny, tworząc kolejne możemy łatwo podmienić zawartość obiektu. W naszym przykładzie wszystkie zdjęcia to Obiekty Inteligentne. Poleceniem Warstwa>Obiekty inteligentne>Zastąp zawartość (Layer>Smart Objects>Replace Contents) możemy łatwo wczytać inny plik graficzny – zdjęcie, z zachowaniem oryginalnej wielkości, stylów, poziomu krycia, położenia a nawet masek. Przygotowanie serii cyklicznych prac możemy skrócić do minimum. www.computerarts.com.pl Computer Arts Marzec 2010 03 04 05 06 07 08 54 20. urodziny Photoshopa Technika Smart Object sprawdza się podczas tworzenia fotomontaży. Jeśli główny motyw ilustracji „zgrupujemy” jako pojedynczy obiekt inteligentny, możemy łatwo wykorzystać go do tworzenia np. cienia czy lustrzanego odbicia. W tym celu powielamy oryginalny Smart Object (Ctrl+J / Cmd+J) i na utworzonej kopii wprowa- dzamy odpowiednie modyfikacje. Dzięki przekształceniom (Ctrl+T/ Cmd+T) oraz stylom warstw szybko możemy przygotować stosowny efekt. Przy użyciu obiektu inteligentnego każda modyfikacja uaktualnia także cień lub odbicie. Zmiany są widoczne we wszystkich kopiach warstwy typu Smart Object automatycznie. 10 Wszelkie modyfikacje za każdym razem są wprowadzane na podstawie oryginału zapisanego w chwili utworzenia obiektu inteligentnego. Pozwala to na zachowa- nie jakości obrazu podczas wielu przekształceń, koniecz- nych w czasie projektowania. Po lewej stronie znajduje się obraz początkowo znacznie pomniejszony (utrata pikseli), a następnie powiększony. Dzięki użyciu obiektu inteligent- nego nie nastąpiła utrata jakości. Wszystkie przekształ- cenia są tworzone na podstawie zachowanego oryginału. Po prawej stronie te same przekształcenia wykonane na tradycyjnej warstwie powodują znaczną utratę jakości obrazu. Warto używać obiektów inteligentnych! Wszystkie warstwy typu Smart Object możemy z powodzeniem maskować. Co ważne, nawet po podmianie czy też edycji zawartości warstwa pozostanie maskowana. Maskowanie jest także klu- czem do pracy w trybie Inteligentne filtry (Smart Filters). Filtry nałożone na obiekty inteligentne zachowują możliwości edycji. W praktyce oznacza to możliwość wprowadzania efektów filtrowania bez wpływu na oryginalną grafikę. Dzięki masce zadany filtr możemy stosować selektywnie dla wybranych fragmen- tów obrazu, zmieniać jego atrybuty, a nawet całkowicie wyłączyć jego działanie. Jest to przydatne podczas retuszu np. twarzy. Tutaj oryginalna fotografia została otwarta w trybie Smart Object - Otwórz jako obiekt in- teligentny (Open As Smart Object). Po użyciu filtra Filtr>Rozmycie>Rozmycie powierzchni (Filter>Blur>Surface Blur) selektywnie wymaskowałem fragmenty obrazu, jakie chciałem pozostawić bez działania filtra. W tym wypadku są to przede wszystkim włosy, oczy, usta. Rozmycie widoczne jest głównie na twarzy. Użycie Obiektów Inteligentnych niesie z sobą pewne ograniczenia. Bez przejścia w tryb edycji zawartości nie mamy możliwości edycji kolorów czy retuszu. Nie jest to jednak problem. Dwukrotne kliknięcie w miniaturkę obiektu inteligentnego w palecie Warstwy (Layers) otwiera okno edycji obiektu inteligentnego. Po zapisie zmian będą one widoczne w oryginalnym dokumencie. Za pomocą polecenia Warstwa>Obiekty inteligentne>Rastruj(Layer>Smart Objects>Rasterize) możemy w przekształcić obiekt inteligentny w tradycyjną warstwę. Jednak czy jest to konieczne? Computer Arts Marzec 2010 www.computerarts.com.pl 09 11 12 13 14
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZastosowanie gliny w budownictwie, budownictwo, Budynki z gliny i słomy, ArtykułyZabójcze warzywa Zabójcze warzywa, Zdrowie, Świat konsumenta - artykułyZasady rozprzestrzeniania się dźwięku(1), NAUKA, materialy budowlane, Materiały budowlane - wybrane artykułyZagadnienia akustyczne w projektowaniu(1), NAUKA, materialy budowlane, Materiały budowlane - wybrane artykułyZastosowanie SPME do badań biomedycznych, Artykuły naukowe, SPME i HS-SPMEZarobaczone szpitale, Artykuły z zakresu dezynfekcji, SzpitaleZabezpieczenia różnicowo-prądowe instalacji elektrycznych, Elektryka, ArtykułyZapobieganie zakażeniom w gabinecie stomatologicznym - Higienistki.pl wytyczne, Artykuły z zakresu dezynfekcji, StomatologiaZakres prac normalizacyjnych cz. 1, Artykuły z zakresu dezynfekcji, Normy i metody badania środkówZabawa w teatrzyk cieni, Materiały dla klas 1-3 NOWE!!!, Adaś i Jaś na matematycznej wyspie, klasa 2 karty pracy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrodi314.opx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|