Zarzadzanie dla bystrzakow Wydanie III zazby3, Septem
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->Tytuł oryginału: Managing For Dummies®, 3rd EditionTłumaczenie: Bartosz Sałbut z wykorzystaniem fragmentów książki „Zarządzanie dla bystrzaków.Wydanie II” w tłumaczeniu Magdy Witkowskiej, Anny Kanclerz i Julii SzajkowskiejISBN: 978-83-283-1900-4Original English language edition Copyright © 2010 by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana.All rights reserved including the right of reproduction in whole or in part any form. This translationpublished by arrangement with John Wiley & Sons, Inc.Oryginalne angielskie wydanie Copyright © 2010 by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana.Wszelkie prawa, włączając prawo do reprodukcji całości lub części w jakiejkolwiek formie,zarezerwowane. Tłumaczenie opublikowane na mocy porozumienia z John Wiley & Sons, Inc.Translation copyright © 2016 by Helion S.A.Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzaków the Dummies Man logo, A Reference forthe Rest of Us!, The Dummies Way, Dummies Daily, The Fun and Easy Way, Dummies.com, MakingEverything Easier, and related trade dress are trademarks or registered trademarks of John Wiley and Sons,Inc. and/or its affiliates in the United States and/or the other countries. Used by permission.Wiley, the Wiley Publishing logo, For Dummies, Dla Bystrzyków, the Dummies Man logo, A Reference forthe Rest of Us!, The Dummies Way, Dummies Daily, The Fun and Easy Way, Dummies.com, MakingEverything Easier, i związana z tym szata graficzna są markami handlowymi John Wiley and Sons, Inc.i/lub firm stowarzyszonych w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Wykorzystywane na podstawielicencji.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniej-szejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficz-ną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powodujenaruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje byłykompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związanez tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nieponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacjizawartych w książce.Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwicetel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail:dlabystrzakow@dlabystrzakow.plWWW:Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSpis tre ciO autorach ....................................................................................................................13Podzi kowania od autorów ...........................................................................................15Wprowadzenie ...............................................................................................................17O ksi ce .........................................................................................................................................18Konwencje zastosowane w ksi ce ......................................................................................................18Czego nie czyta ...............................................................................................................................19Naiwne za o enia ..............................................................................................................................19Jak podzielona jest ksi ka .................................................................................................................19Cz I: Pocz tki w roli mened era ................................................................................................19Cz II: Najwa niejsze obowi zki mened era ................................................................................19Cz III: Narz dzia mened era i sposoby zarz dzania ...................................................................20Cz IV: Ci kie czasy dla twardych mened erów .........................................................................20Cz V: Dekalogi ........................................................................................................................20Ikony wykorzystane w ksi ce .............................................................................................................20Co dalej ...........................................................................................................................................21CzI: Pocz tki w roli mened era .......................... 23Rozdzia 1: Zosta e mened erem. I co dalej? ..............................................................25Ró ne style kierowania ......................................................................................................................25Mened er twardziel ......................................................................................................................26Mened er kumpel .........................................................................................................................27Odpowiednie zarz dzanie .............................................................................................................27Zarz dzanie jest wyzwaniem, które trzeba podj ................................................................................28Proste i szybkie rozwi zania nie s trwa e .......................................................................................29Partnerstwo mened era i pracowników ...........................................................................................31Otwarto na nowe pomys y i procedury .........................................................................................32Zaufanie w obie strony ..................................................................................................................33Nowe funkcje kadry zarz dzaj cej ......................................................................................................34Motywowanie do pracy .................................................................................................................34Upe nomocnianie .........................................................................................................................35Wspieranie ...................................................................................................................................36Komunikowanie si .......................................................................................................................37Pierwsze kroki na drodze do stanowiska mened erskiego ......................................................................38Obserwuj i s uchaj ........................................................................................................................38Dzia aj i ucz si ............................................................................................................................39Kup książkęPoleć książkę6Zarz dzanie dla bystrzakówRozdzia 2: Wskazuj kierunek, kontroluj i zejd z drogi ................................................ 41Zarz dzanie a przywództwo ..............................................................................................................42Co naprawd robi liderzy? ...............................................................................................................43Inspiruj do dzia ania ....................................................................................................................43Komunikuj si ............................................................................................................................44Wspieraj i tworz dogodne warunki ..............................................................................................45Analiza najwa niejszych cech przywódczych .......................................................................................46Optymizm ....................................................................................................................................46Pewno siebie .............................................................................................................................47Moralno ....................................................................................................................................47Umiej tno podejmowania decyzji ................................................................................................48Dzielenie zada przywódczych z pracownikami ...................................................................................48Rozdzia 3: Docenianie i nagradzanie dobrych wyników .............................................. 51Zarz dzanie wzmocnieniem pozytywnym ............................................................................................51Co motywuje do pracy wspó czesnego pracownika? .............................................................................54Stosowanie ró nych bod ców motywacyjnych ..................................................................................54Przyjazne rodowisko pracy ...........................................................................................................56Poziom motywacji Twoich pracowników zale y od Twoich dzia a ..................................................57Pieni dz nie zawsze bywa najlepszym motywatorem ........................................................................58Tworzenie systemu wyra ania uznania i nagradzania ...........................................................................61Pochwa y i uznanie jako ród o korzy ci dla wszystkich ........................................................................62Cztery rodzaje pochwa .................................................................................................................62Umiej tne stosowanie pochwa ......................................................................................................63Kluczowe aspekty skutecznego chwalenia .......................................................................................64Zwyk e „dzi kuj ” znaczy tak wiele ...............................................................................................66Czy nale y robi z ig y wid y? ........................................................................................................67Uznanie w gronie wspó pracowników .............................................................................................68Nagradzanie pracowników bez generowania wielkich kosztów ..............................................................69Rozdzia 4: Anga owanie pracowników ........................................................................ 73Si a zaanga owanych pracowników ....................................................................................................73Wyznaczanie jasnego i atrakcyjnego kierunku ......................................................................................74Ocena znajomo ci przez pracowników misji i celów organizacji ........................................................75Modyfikacje strategii pod k tem osi gania celów .............................................................................76Otwieranie kana ów komunikacji ........................................................................................................76Bezpo rednia, dwukierunkowa komunikacja ...................................................................................77Analiza metod komunikacji ...........................................................................................................77Przekazywanie z ych wie ci i radzenie sobie z plotkami ....................................................................78Anga owanie pracowników i zach canie ich do wykazywania inicjatywy ...............................................79Kierowanie koncentracj pracowników ...........................................................................................79Pytaj pracowników o opinie i pomys y ............................................................................................80W czanie pracowników do procesu podejmowania decyzji ..............................................................82Wi ksza autonomia pracowników, elastyczny czas pracy, wsparcie ........................................................83Prawo g osu w kwestii pracy, któr wykonuje pracownik ..................................................................84Elastyczne godziny pracy ..............................................................................................................84Wykorzystanie technologii w ramach telepracy ................................................................................85Dost pno mened era i wsparcie z jego strony ...............................................................................86Kup książkęPoleć książkęSpis tre ci7CzII: Najwa niejsze obowi zki mened era .......... 89Rozdzia 5: Zatrudnianie pracowników, czyli najwa niejsza decyzja ............................91Najpierw opis stanowiska, potem rekrutacja ........................................................................................92Definiowanie cech idealnego kandydata ..............................................................................................93Poszukiwanie odpowiednich ludzi ......................................................................................................94Tradycyjne metody rekrutacyjne .....................................................................................................95Wykorzystaj si internetu ..............................................................................................................96Jak przeprowadzi idealn rozmow kwalifikacyjn ? ............................................................................98Wybór odpowiednich pyta ...........................................................................................................98Idealna rozmowa ..........................................................................................................................99O co nie nale y pyta ? ................................................................................................................101Ocenianie kandydatów ....................................................................................................................102Weryfikacja referencji ..................................................................................................................102Analiza w asnych notatek ............................................................................................................103Druga (i trzecia) runda pyta ......................................................................................................104Ostateczny wybór ............................................................................................................................105Zachowaj obiektywizm ................................................................................................................105Zaufaj swoim przeczuciom ..........................................................................................................106Weryfikacja oczekiwa ................................................................................................................106Rozdzia 6: Wyznaczanie celów bez wysi ku ...............................................................109Wiedz, dok d zmierzasz ..................................................................................................................110Okre lenie celów SMART .............................................................................................................112Wyznaczanie celów: mniej znaczy wi cej ...........................................................................................114Przedstawienie celów zespo owi .......................................................................................................116onglowanie priorytetami: trzymanie r ki na pulsie ...........................................................................118Pozytywne wykorzystywanie swojej pozycji i wp ywów: realizacja celów ...............................................120Rozdzia 7: Czuwanie nad rozwojem pracowników .....................................................123Dlaczego pracownikom warto pomaga w rozwoju? ...........................................................................124Pomaganie pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji .........................................................................126Metoda krok po kroku .................................................................................................................126Tworzenie planu rozwoju zawodowego ........................................................................................128Zrównowa enie rozwoju i redukcji zatrudnienia ............................................................................129Wsparcie coachingowe w zakresie rozwoju kariery i odnoszenia sukcesów ............................................131Podwójna rola mened era i trenera ..............................................................................................132Narz dzia trenera .......................................................................................................................133Coaching metod show-and-tell ...................................................................................................135Od punktu zwrotnego do wielkiego sukcesu ..................................................................................135Coaching jako element Twoich codziennych kontaktów .................................................................136Znajd mentora, sta si mentorem ..................................................................................................137Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, Administracja
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljausten.xlx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|