Zarządzanie Innowacjami - slajdy 2 - 2013-04-07, UG - wzr, IV semestr Zarządzanie rok akademicki 12 13 spec. ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 2012-04-16 11. áByę najpierwszym i najsilniejszymÑ. áByę najpierwszym i najsilniejszymÑ. 2. áUderzaę w nich tam gdzie ich nie maÑ. 3. Wyszukanie i zajħcie wyspecjalizowanej niszy 3. Wyszukanie i zajħcie wyspecjalizowanej niszy ekologicznej ekologicznej 4. Zmienianie ekonomicznych wþaĻciwoĻci 4. Zmienianie ekonomicznych wþaĻciwoĻci produktu, rynku, przemysþu produktu, rynku, przemysþu ńrdþo: Drucker P., Innowacja i przedsiħbiorczoĻę-praktyka i zasadyÑ, PWE, Warszawa 1992 Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Cechy strategii: áByę najpierwszym i Cechy strategii: áByę najpierwszym i najsilniejszymÑ (1) Cechy strategii: áByę najpierwszym i Cechy strategii: áByę najpierwszym i najsilniejszymÑ (2) najsilniejszymÑ (1) najsilniejszymÑ (2) 11. Precyzyjne ukierunkowanie na Precyzyjne ukierunkowanie na osiĢgniħcie celu 11. áNowator, gdy juŇ osiĢgnie przywdztwo, áNowator, gdy juŇ osiĢgnie przywdztwo, musi biec szybciej niŇ dotychczas i osiĢgniħcie celu-- Strategia, ktra nie trafi Strategia, ktra nie trafi prosto w cel bħdzie w 100% chybiona; musi biec szybciej niŇ dotychczas i kontynuowaę wysiþki innowacyjne na prosto w cel bħdzie w 100% chybiona; kontynuowaę wysiþki innowacyjne na duŇĢ skalħÑ duŇĢ skalħÑ 22. áĺrodki finansowe na B+R musza byę 22. Wysokie ryzyko strategii Wysokie ryzyko strategii áĺrodki finansowe na B+R musza byę wiħksze po skutecznym zrealizowaniu wiħksze po skutecznym zrealizowaniu innowacji niŇ przedÑ !!!! (Du Pont) 11. Istotne znaczenie czynnika áokazjiÑ Istotne znaczenie czynnika áokazjiÑ (nylon i Du Pont lata 30 innowacji niŇ przedÑ !!!! (Du Pont) (nylon i Du Pont lata 30--te) te) Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Cechy strategii: áByę najpierwszym i Cechy strategii: áByę najpierwszym i najsilniejszymÑ (3) 2. áUderzaę w nich tam gdzie ich nie maÑ. najsilniejszymÑ (3) ¡ áTwrcze naĻladownictwoÑ áTwrcze naĻladownictwoÑ ¡ áPrzedsiħbiorcze judoÑ 11. Wysokie ryzyko strategii powoduje, iŇ: Wysokie ryzyko strategii powoduje, iŇ: áPrzedsiħbiorcze judoÑ a) Nadaje siħ ona do nielicznych innowacji; Nadaje siħ ona do nielicznych innowacji; a) b) Wymaga starannej i dogþħbnej analizy; Wymaga starannej i dogþħbnej analizy; cc) Wymaga najwyŇszej koncentracji wysiþku b) Wymaga najwyŇszej koncentracji wysiþku oraz wysokich nakþadw finansowych. oraz wysokich nakþadw finansowych. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 1 2012-04-16 Cechy strategii Cechy strategii cd. ¡ twrcze naĻladownictwo zaczyna siħ raczej twrcze naĻladownictwo zaczyna siħ raczej od rynkw niŇ od produktw; raczej od ¡ Twrczy naĻladowcy nie osiĢgajĢ Twrczy naĻladowcy nie osiĢgajĢ powodzenia przez odebrania rynku od rynkw niŇ od produktw; raczej od klientw niŇ od producentw powodzenia przez odebrania rynku pionierom klientw niŇ od producentw ¡ Potrzeba szybko rosnĢcego rynku (zegarki pionierom-- obsþugujĢ oni rynek stworzony obsþugujĢ oni rynek stworzony przez pionierw, ale jest to rynek, ktrego przez pionierw, ale jest to rynek, ktrego pionierzy juŇ nie zaspokajajĢÑ Potrzeba szybko rosnĢcego rynku (zegarki kwarcowe); pionierzy juŇ nie zaspokajajĢÑ ¡ twrcze naĻladownictwo raczej zaspokaja kwarcowe); ¡ Ryzyko niŇsze niŇ w przypadku strategii twrcze naĻladownictwo raczej zaspokaja popyt niŇ go tworzy Ryzyko niŇsze niŇ w przypadku strategii lidera popyt niŇ go tworzy lidera Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Jak pozwalamy innym przedsiħbiorstwom Jak pozwalamy innym przedsiħbiorstwom stosowaę áprzedsiħbiorcze judoÑ? Jak pozwalamy innym przedsiħbiorstwom Jak pozwalamy innym przedsiħbiorstwom stosowaę áprzedsiħbiorcze judoÑ? cd stosowaę áprzedsiħbiorcze judoÑ? stosowaę áprzedsiħbiorcze judoÑ? cd ¡ Arogancja (odrzucenie tranzystora) Arogancja (odrzucenie tranzystora) ¡ Tendencja do zbierania Ļmietanki z rynku ¡ Wiara w jakoĻę wyrobu (Amerykaıscy Wiara w jakoĻę wyrobu (Amerykaıscy producenci lamp tranzystorowych w latach producenci lamp tranzystorowych w latach 550--tych); Tendencja do zbierania Ļmietanki z rynku (koncentrowanie siħ na najbardziej tych); ¡ Cena przynoszĢca nadzwyczajny zysk (koncentrowanie siħ na najbardziej rentownym segmencie) rentownym segmencie) Cena przynoszĢca nadzwyczajny zysk-- þatwe zaproszenie dla konkurencji; þatwe zaproszenie dla konkurencji; ¡ Maksymalizacja zamiast optymalizacji Maksymalizacja zamiast optymalizacji (Xerox); (Xerox); Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 3. Wyszukanie i zajħcie wyspecjalizowanej 3. Wyszukanie i zajħcie wyspecjalizowanej niszy ekologicznej niszy ekologicznej ¡ Cele strategii: Cele strategii: -- Zdobycie kontroli Zdobycie kontroli -- Zdobycie monopolu w maþej dziedzinie ¡ Zdobycie monopolu w maþej dziedzinie ¡ ¡ Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 2 2012-04-16 ¡ Zajmowanie znaczĢcych nisz Zajmowanie znaczĢcych nisz ¡ UnikalnoĻę nisz UnikalnoĻę nisz ¡ Wybr wþaĻciwego momentu wejĻcia na Wybr wþaĻciwego momentu wejĻcia na rynek jako kluczowa umiejħtnoĻę rynek jako kluczowa umiejħtnoĻę ¡ Wymg umiejħtnoĻci unikalnej, szczeglnej Wymg umiejħtnoĻci unikalnej, szczeglnej i odmiennej (P. Drucker) i odmiennej ¡ KoniecznoĻę ciĢgþego doskonalenia (P. Drucker) KoniecznoĻę ciĢgþego doskonalenia umiejħtnoĻci (Bendix) umiejħtnoĻci (Bendix) Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Specyfika strategii: ¡ Cel strategii: Cel strategii: przeksztaþcenie wyrobu lub usþugi w Tworzenie klienta poprzez: Tworzenie klienta poprzez: 11. Tworzenie uŇytecznoĻci dla klienta; Tworzenie uŇytecznoĻci dla klienta; 22. Sposb ustalania ceny; przeksztaþcenie wyrobu lub usþugi w coĻ nowego Sposb ustalania ceny; 33. Dostosowanie siħ do spoþecznych i coĻ nowego-- zmiana cech zmiana cech ekonomicznych lub wartoĻci ekonomicznych lub wartoĻci Dostosowanie siħ do spoþecznych i ekonomicznych realiw klienta; ekonomicznych realiw klienta; 44. Dostarczanie klientowi tego, co ma dla Dostarczanie klientowi tego, co ma dla niego rzeczywistĢ wartoĻę; niego rzeczywistĢ wartoĻę; Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. ¡ ¡ ¡ ¡ Wg. B.C. Twiss ¡ ńrdþo: Twiss B.C., ńrdþo: Twiss B.C.,Managing technological innovation Managing technological innovation, Longman 1980 oraz , Longman 1980 oraz Systemy wspierania innowacji i Systemy wspierania innowacji i transferu technologii w krajach UE i w Polsce transferu technologii w krajach UE i w Polsce, Poradnik Przedsiħbiorcy, PARP, Warszawa 2003, s. 75 , Poradnik Przedsiħbiorcy, PARP, Warszawa 2003, s. 75--77. 77. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 3 2012-04-16 ¡ ” ” ¡ ¡ Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. ¡ ¡ ¡ ¡ Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. ¡ ¡ ” ” ¡ Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 4 2012-04-16 ¡ ¡ ¡ ¡ ¡ ¡ Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. ¡ Cel: unowoczeĻnienie gamy produktw Cel: unowoczeĻnienie gamy produktw ¡ LT perspektyw osiĢgania sukcesw LT perspektyw osiĢgania sukcesw Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), Drucker P., Innowacja i przedsiħb.(...), PWE, Wwa 1992, s. 223 PWE, Wwa 1992, s. 223--271. 271. 5
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwaZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, AdministracjaZarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistyka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllo2chrzanow.htw.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|