zarzadzanie marketingowe na rynku uslug transportowych. Rucinska, Ekonomia
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Danuta Rucińska Andrzej Rueiński Olgierd Wyszomirski ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH Danuta Kucińska Andrzej Rueiński Olgierd Wyszomirski ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO GDAŃSK 2005 SPIS TREŚCI PRZEDMOWA — 9 Część pierwsza ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE DZIAŁALNOŚCIĄ TRANSPORTOWĄ 1. ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ 13 1.1. Istota zarządzania działalnością gospodarczą 13 1.2. Działalność gospodarcza na rynka a marketing 18 1.3. Istota marketingowego zarządzania organizacją gospodarczą 23 2. RYNEK USŁUG TRANSPORTOWYCH JAKO STRUKTURA EKONOMICZNA 34 2.1. Identyfikacja pojęcia rynku usług transportowych 34 2.2. Cechy i funkcje tynku usług transportowych 37 23. Systematyzacja rynku usług transportowych 42 2.4. Podmiotowo-przedmiotowa struktura rynku transportowego 47 25. Popyt na usługi transportowe 49 2.6. Podaż usług transportowych 57 27. Ceny usług transportowych 64 25. Konkurencja na rynku usług transportowych 67 . ZACHOWANIA NABYWCZE NA RYNKU USŁUG TRANSPORTOWYCH 81 3 .1. Teoretyczne aspekty podejmowania decyzji konsumenckich. 81 3.2. Zachowania i procesy decyzyjne nabywców usług transportowych 87 3.3. Postulaty przewozowe a zachowania nabywcze na rynku usług transportowych 92 3.4. Zachowania nabywcze użytkowników transportu jako czynnik kształtowania rynku usług transportowych 97 • ę _ Ł BAPAttH BtW& V§WC flMN*t®WOWfCM MMMMMM * it ti 4UUM^#4* mw ^/l«»ii^M*rt4^ii* t> u* jj, ŁUiMi rfliwwff i Mtkrttmś (Itntr * r .. m 44 fttiśmt f tittttłf ***** ttu/lwiipipwytit u * i * * t»n * ttą - 1lMT1llll|irjfiin<[1IWIff<||M||||U^ IAW'I 1 *Ml&śtś4¥wi&,^.,>,^^^ ŚA A IW i •** i 'duj limyiiiiijj j j i£ tnw f jWSS m *fr tunr wit ilu i , yA m Ml 2.5. Popyt na usługi transportowe 49 wodowych), oddziaływanie na inwestycje, rozmiary konsumpcji, przenoszenie na przedsiębiorstwa zadań publicznych i zobowiązań podatkowych, subwen cjonowanie działalności itd. Państwo może również występować jako zwierzch nik w stosunku do państwowych lub gminnych przedsiębiorstw transporto wych . Zadaniem państwa jest wyznaczenie poprzez odpowiednie urzędy i instytu cje kierunków polityki transportowej. Do takich instytucji w Polsce należy Mini sterstwo Infrastruktury oraz odpowiednie organy w urzędach terenowych. 2.5. Popyt na usługi transportowe Popyt na usługi transportowe wyznaczają określone relacje pomiędzy ofero wanymi usługami a usługobiorcami skłonnymi je nabyć w określonym czasie i miejscu oraz na określonych warunkach finansowych. Popyt wyraża zatem ujawnione przez nabywców zamiary zakupu usług, formułowane na podstawie ich potrzeb i realnego funduszu nabywczego i znajdujące odzwierciedlenie w realizacji określonych przemieszczeń za pomocą odpowiednich środków transportu. Jest on bezpośrednią funkcją przestrzennego rozproszenia zapotrze bowania na dobra stanowiące przedmioty przemieszczania. Jego rozmiary są uwarunkowane charakterem i ilością przestrzennych powiązań pomiędzy ofe rentami i nabywcami usług 50 . Z charakterystyki rozmieszczenia potencjalnych miejsc popytu wynikają konkretne potrzeby adresowane do gałęziowych prze woźników w zakresie odległości przemieszczeń, relacji przewozowych, stawek taryfowych i sposobów przemieszczania. Popyt na usługi transportowe jest również bezpośrednią funkcją przestrzen nego zróżnicowania skupisk osadnictwa i zapotrzebowania na przewozy pasa żerskie. Popyt na usługi transportowe wobec zmian dochodu i cen za te usługi prze jawia się w postad trzech rodzajów elastyczności: - dochodowej; - cenowej; - krzyżowej (mieszanej) 51 . Analizując to zagadnienie należy stwierdzić, że oddziaływanie dochodu i ceny na rozmiary popytu na rynku przewozów pasażerskich jest tym większe, im bardziej fakultatywny charakter ma potrzeba transportowa. Oddziaływanie do- J. Kortan: Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 1997, s. 80-81. Funkcjonowanie rynku..., s. 66. Problematyka elastyczności popytu została szeroko omówiona pin. w: D. Kamerschen, D.R. McKenzie, C. Nardinelli: Ekonomia. Fundacja Gospodarcza NSZZ „Solidarność", Gdańsk 1991, s. 464-488; Ekonomika transportu. Pod red. W. Grzywacza. Politechnika Szczecińska, Szczecin 1984, s. 143-146; W. Grzywacz, op. cit., s. 43-51. acza. Politechnika S
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)Zarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, AdministracjaZarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistykazastosowanie metodyk zarządzania projektami w tworzeniu aplikacji internetowych, E-zine, E-zine - Web.Gov.plZarzadzanie finansami firm teoria i praktyka, Finanse przedsiębiorstw
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plamadi.opx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|