Zasoby ludzkie - planowanie i zarządzanie(1), Zarządzanie zasobami ludzkimi(1)
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Zasoby ludzkie Ð planowanie i zarzĴdzanie Autor: Agnieszka Dejnaka ISBN: 83-7361-058-8 Format: B5, stron: 184 ¤ Jak zatrudniaě wĀaľciwych pracownikw w firmie? ¤ Jak oddziaĀywaě na pracownika, aby staĀ siķ lojalny wobec firmy? ¤ Jak motywowaě pracownika i doskonaliě jego umiejķtnoľci? ¤ Jak zatrzymaě najlepszych a pozbyě siķ nieefektywnych? Pracownicy sĴ najwaŃniejszym kapitaĀem firmy. Od ich profesjonalizmu zaleŃy sukces firmy i jej dalszy rozwj. NaleŃy ich wiķc dobieraě z rozwagĴ. Dziķki tej ksiĴŃce: ¤ Zrozumiesz zaleŃnoľci pomiķdzy rozwojem firmy a potrzebĴ zatrudniania nowych pracownikw. ¤ Poznasz zasady dziaĀania i filozofiķ marketingu wewnķtrznego. ¤ Dowiesz siķ jak funkcjonuje dziaĀu HR. ¤ Odpowiesz sobie na pytanie, czy firma powinna zatrudniaě zewnķtrznĴ firmķ HR? ¤ Zdobedziesz wiedzķ niezbķdnĴ do zatrudniania najlepszych pracownikw. ¤ Poznasz sposoby poszukiwania i selekcji kandydatw na pracownikw. ¤ Nauczysz siķ, jak motywowaě pracownikw do pracy i zatrzymywaě najlepszych z nich. O autorze: Agnieszka Dejnaka Ð pracownik naukowy WyŃszej SzkoĀy ZarzĴdzania i Finansw we WrocĀawiu. WspĀwĀaľciciel firmy Virtual Moon, zajmujĴcej siķ aplikacjami internetowymi oraz marketingiem elektronicznym. Zajmuje siķ wdraŃaniem marketingu wewnķtrznego w firmach oraz strategiami wykorzystania kapitaĀu ludzkiego w budowaniu przewagi konkurencyjnej firm na rynku. Spis treci Rozdział 1. Pracownicy jako kapitał..................................................................5 1.1. Ludzie cenniejsi ni pienidze 5 1.1.1. Personalizacja firma-klient ........................................................ 6 1.1.2. Zarzdzanie oparte na wiedzy i organizacja uczca si"........... 11 1.1.3. Psychologia potrzeb pracownika ............................................. 14 1.1.4. Otoczenie pracownika i jego podej(cie do pracy..................... 19 1.2. Funkcje działu HR 22 1.2.1. Relacje pomi"dzy HR a pracownikami zarzdzajcymi.......... 24 1.2.2. Zasady personalne i procedury ................................................ 27 1.3. Etyczny HR — przepisy prawne i normy 32 1.3.1. Zatrudnianie pracowników. Dyskryminacje ze wzgl"du na ras", płe4, religi" ........................................................................ 32 1.3.2. Mobbing................................................................................... 35 1.3.3. Rola kwalifikacji zawodowych — wykształcenie czy osobowo(4? .............................................................................. 39 Rozdział 2. Pracownicy potrzebni w firmie.......................................................41 2.1. Dlaczego firma potrzebuje pracowników? 41 2.1.1. Prognozowanie zatrudnienia.................................................... 43 2.1.2. Bł"dy w my(leniu w kwestiach pracownik-firma.................... 50 2.2. Alarm — szukamy pracownika 51 2.2.1. Szukanie dobrego kandydata wewntrz firmy......................... 51 2.2.2. Szukamy pracownika na zewntrz firmy................................. 53 2.2.3. Publikowanie ogłosze; ............................................................ 56 2.2.4. Inne formy poszukiwania pracowników.................................. 60 2.2.5. Nieodpowiedni komunikat zniech"ca najlepszych kandydatów................................................................. 63 2.3. Sukces? Mamy duo ch"tnych kandydatów 64 2.3.1. Ocena zgłosze; — selekcja yciorysów (CV) oraz listów motywacyjnych............................................................ 66 2.3.2. Narz"dzia analizy yciorysów ................................................. 70 C:\Andrzej\PDF\Biznes\_Spis treci.doc (03-07-11) 3 4 I Zasoby ludzkie — planowanie i zarz!dzanie 2.4. Rozmowa kwalifikacyjna 73 2.4.1. Procedura rozmowy kwalifikacyjnej ....................................... 73 2.4.2. Wst"pne relacje kandydat-przedstawiciel firmy...................... 83 2.4.3. Prowadzenie interview............................................................. 85 2.4.4. Bł"dy i pułapki rozmów kwalifikacyjnych.............................. 87 2.5. Testowanie kandydatów 89 2.5.1. Testy na inteligencj"................................................................ 91 2.5.2. Testy umiej"tno(ci................................................................... 91 2.5.3. Testy osobowe ......................................................................... 92 2.6. Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu 102 2.6.1. Wprowadzanie nowego pracownika do firmy....................... 102 Rozdział 3. Tworzenie zespołu.......................................................................109 3.1. Pracownik jako cz"(4 firmy. Wytyczanie celów długoterminowych 109 3.2. Szkolenie dla dzisiejszej pracy i jutrzejszego awansu 110 3.2.1. Powody stałego szkolenia pracowników. Zmiany rynkowe.. 110 3.2.2. Rodzaje szkole; tradycyjnych ............................................... 120 3.2.3. Rodzaje szkole; interaktywnych ........................................... 124 3.2.4. Motywacja ............................................................................. 132 3.2.5. Ocena wydajno(ci pracowników ........................................... 138 3.3. Marketing wewn"trzny 143 3.3.1. Pracownik jako klient firmy.................................................. 143 3.4. Gdy współpraca z pracownikiem ko;czy si" fiaskiem 151 3.4.1. Pracownik sam si" zwalnia.................................................... 152 3.4.2. Pracownik jest zwalniany przez firm"................................... 154 3.4.3. Zwolniony pracownik — reklama lub antyreklama firmy .... 157 Zał!cznik Wzory dokumentów.....................................................................159 Bibliografia.......................................................................................................167 Wykaz rysunków i zał!czników......................................................................173 Skorowidz........................................................................................................179 Rozdział 3. Tworzenie zespołu 3.1. Pracownik jako cz firmy. Wytyczanie celów długoterminowych Uwaga Zatrudnianie pracowników w firmie jest pierwszym etapem działa, po którym przychodzi czas na integracj zespołów oraz wdraanie pracowników i motywowanie ich do wspólnej pracy. Kady pracownik w firmie powinien zna swoje cele, cele firmy oraz umie okreli własne miejsce w organizacji. Strategia działa firmy powinna by jasno okrelona i jawna dla wszystkich jej pracowników. Strategia firmy składa si# mi#dzy innymi z: celów firmy, misji, zada, rozpoznawania otoczenia, oceny SWOT. Cele firmy s) okrelane przez zarz)d. Głównym celem kadej firmy jest zysk i utrzymanie si# na rynku. Celami podrzdnymi mog) by: zwi#k- szenie sprzeday, stanie si# liderem na rynku, poprawienie jakoci ob- sługi klienta. Cele takie powinny by jasno sprecyzowane i przedsta- wione pracownikom. C:\Andrzej\PDF\Biznes\03.doc (03-07-11) 109 110 I Rozdział 3. Natomiast misja firmy, zawieraj)ca przesłanie działania organizacji, po- winna by nie tylko jawna: pracownicy powinni si# z ni) identyfikowa. Nie wystarczy bowiem poprzesta na poznaniu misji, naley j) zrozu- mie i sta si# cz#ci) działa firmy. Zadania maj) pomóc w realizacji postawionych przez firm# celów. S) one rozdzielone pomi#dzy poszczególne działy, zespoły pracowników lub pojedyncze jednostki kadrowe. Działania poszczególnego pracowni- ka musz) by w zgodzie z zadaniami, jakie podejmuje cała firma, aby osi)gn) cele strategiczne. Uwaga Pracownik jest trybem w maszynie firmy i powinien w pełni si z ni" identyfikowa#. Ze wzgl#du na potrzeb# zgodnoci celów firmy z celami pracownika wykonuje si# plany zadaniowe, osobno dla kadej osoby zatrudnionej w firmie. Plany s) kompleksowe i zawieraj) list# zada, jakie powinien wykona pracownik w krótkim i dłuszym czasie. Szczególnie wane s) plany długoterminowe, które pozwalaj) na zaprojektowanie działa pracownika w najbliszych 3 – 5 latach. Plany takie zawieraj) cele prio- rytetowe i poboczne. Budowanie strategii zasobów ludzkich opiera si# na takich samych na- rz#dziach, jak budowa strategii firmy. Szczególne znaczenie maj) tutaj: dobór kadr, wdraanie marketingu kadrowego (wewn#trznego), tworzenie kultury pracy z lud5mi. 3.2. Szkolenie dla dzisiejszej pracy i jutrzejszego awansu 3.2.1. Powody stałego szkolenia pracowników. Zmiany rynkowe Uwaga W celu utrzymania si na rynku firma musi zatrudnia# pracowników, którzy sprostaj" oczekiwaniom klientów.
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie strategiczne Strategie organizacji Krupski 2010,Zarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, Administracja
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkatafel.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|