Zach w organiz
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Zach w organiz, ZiIP, inne kierunki, politechnika, sem I i II, pod zarz, zarzadzanie organizacjami
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KARTA
PRZEDMIOTU
Tytuł
Kod
Zachowania w organizacji
Kierunek:
Rok / Semestr
Zarządzanie/Zarządzanie i inżynieria produkcji
1/1
Specjalność
Przedmiot:
Obligatoryjny
Godziny
Liczba punktów
Wykłady:
Ćwiczenia:
Laboratoria:
Projekty / seminaria:
30/20
Stopień studiów:
pierwszy
Forma zajęć:
Stacjonarne/niestacjonarne
Sposób zaliczenia:
Egzamin/zaliczenie
Prowadzący przedmiot:
dr hab. Edward Niesyty; e-mail:
Edward.Niesyty@put.poznan.pl
kom.: 604 264 282;
www.me.put.poznan.pl
Wymagane wiadomości:
Socjologia, psychologia społeczna, zarządzanie
Cele przedmiotu:
Przekazać wiedzę o mechanizmach rządzących zachowaniami organizacyjnymi
Efekty kształcenia:
a. na poziomie wiedzy:
rozumienie istoty i prawidłowości zachowań organizacyjnych, ich uwarunkowań oraz wpływu na
funkcjonowanie organizacji i zarządzanie
b. na poziomie umiejętności
rozpoznawanie odpowiednich typów zachowań oraz dostosowywanie swoich zachowań do
wymagań sytuacji w tym umiejętność diagnozowania zachowań patologicznych i
dysfunkcjonalnych oraz zapobiegania im
Literatura podstawowa:
[1] S. P. Robbins, „Zachowania w organizacji”, Warszawa; PWE, 1998
[2] Cz. Sikorski, „Zachowania ludzi w organizacji”, Warszawa; PWN, 1999
Literatura uzupełniająca:
[3] E. Aronson, Człowiek – istota społeczna, Warszawa, PWN 1978
[4] B. Grouard, F. Meston, Kierowanie zmianami w przedsiębiorstwie, Warszawa 1997
[5] M. Laszczak, „Patologia w organizacji, mechanizmy powstawania, zwalczanie, zapobieganie”,
Kraków; Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, 1999
[6] J. Mole, W tyglu Europy, Warszawa, Prószyński i Ska 2000
[7] M. Rosenberg, Porozumienie bez przemocy, O języku serca, Wyd. J. Santorski & Co, Warszawa
2003
[8] D. i S. Schultz, Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Warszawa, PWN 2002
[9] E. Wajszczak, „Kształtowanie klimatu organizacyjnego w przedsiębiorstwie”, Bydgoszcz, Oficyna
Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, 2000
Warunki zaliczenia przedmiotu:
Zaliczenie przedmiotu na podstawie obecności na wykładach oraz zdania na ocenę pozytywną
egzaminu lub kolokwium pisemnego na koniec zajęć
1
Program
zajęć
Problematyka ogólna
Zagadnienia szczegółowe
1.
Wprowadzenie do nauk
o zachowaniach
organizacyjnych
Geneza, przedmiot i metodologia badań nauk o zachowaniach
organizacyjnych. Istota oraz zewnętrzne i wewnętrzne
uwarunkowania zachowań organizacyjnych.
2.
Jednostki i grupy w
organizacji
Podział pracy i ról w organizacji. Współpraca i jej warunki. Formy
współpracy. Dynamika i formy zachowań jednostek. Wpływ
zachowań jednostek na efektywność i sprawność organizacji.
3.
Człowiek a pracownik
Analiza ról technicznych i społecznych. Kierownik a podwładny;
współpracownicy. Tożsamość człowieka i członka grupy lub
organizacji. Proces uczenia się ról i form działania oraz
zachowań.
4.
Źródła zachowań
jednostki. Motywacja i
jej podstawy.
Osobowość i postawa oraz proces uczenia się. Motywacja. Teorie
motywacji Masłow, Herzberg... Motywowanie: McGregor... Analiza
motywów działania. Umiejętność współpracy, potrzeba wsparcia,
samodzielność. Zaufanie do siebie. Uczenie się współpracy i we
współpracy.
5.
Indywidualne
podejmowanie decyzji
Jak podejmujesz decyzje. Racjonalność i nieracjonalność działań
jednostki. Dyskurs poznawczy.
6.
Komunikowanie
Model komunikowania: nadawca – komunikat – odbiorca, kanał,
kod, zakłócenia. Komunikaty: stwierdzenie faktu, opinia uczucie.
Komunikaty werbalne i niewerbalne.
7.
Komunikowanie w
grupie
Patologie komunikowania. Komunikowanie bez przemocy. Metody
poznawania stylu i formy komunikowania. Opanuj metody
komunikowania bez przemocy. Analiza struktur komunikowania w
grupie.
8.
Grupa i podstawy
zachowań grupowych.
Grupa: mechanizmy jej funkcjonowania Dynamika grupy. Proces
grupowy. Podział ról w grupie. Zachowania grupowe. Patologie
działań grupowych. Tłum, panika,
9.
Zespoły i praca
zespołowa
Praca w zespole. Analiza ról, metody pracy zespołowej i
zespołowego rozwiązywania problemów. Niebezpieczeństwa
myślenia zespołowego. Myślenie stadne.
10.
Kierowanie i
przywództwo
Kierownik i przywódca. Formy oddziaływania. Style kierowania.
Motywowanie i nagradzanie. Formy komunikowania w organizacji:
polecenia, rozmowy, ocenianie, motywowanie. Metody i warunki
skutecznego kierowania zespołem.
11.
Władza i polityka w
grupie
Władza, polityka, przywództwo. Podstawy władzy i formy jej
realizowania. Komunikowanie w organizacji. Dyskurs społeczny.
Konflikty i negocjowanie. Patologie władzy, nadużycia...
12.
Organizacja
Struktury organizacyjne – typy. Reguły rządzące w organizacji –
instytucje społeczne. Mechanizmy powiązań. Metody poznawanie
reguł działania i współdziałania. Struktury organizacyjne a procesy
i ich sprawność.
13.
Kultura organizacyjna
Wzory kulturowe: techniczne, ekonomiczne i społeczne.
Koncepcje kultury organizacyjnej. Wartości, normy i artefakty.
Wpływ kultury na sprawność działania organizacji. Wpływ kultur
narodowych na organizację
14.
Zmiana i doskonalenie
organizacji
Analiza problemów organizacji. Jak kierować zmianą?
Projektowanie nowych zasad kultury przedsiębiorstwa. Siły
społeczne i ich zaangażowanie. Klimat społeczny. Jego istota.
Wyznaczniki i wpływ na zachowania organizacji.
2
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • comp
    StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, AdministracjaZarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistyka
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • katafel.pev.pl
  • Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com