Zarządzanie firmą Wymagania stawiane przez otoczenie organizacjom gospodarczym, prowadzenie firmy
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Wymagania stawiane przez otoczenie organizacjom gospodarczym I. Wymagania od strony klienta 1. Ludzie korzystający z produktów (wyrobów i usług) oczekują, że funkcje dla jakich są one przeznaczone będą spełniane zgodnie z ich oczekiwaniami (produkty będą wysokiej jakości). 2. Klienci pragną mieć wybór produktów aby dokonać oceny i podjąć decyzje o ich zakupie. 3. Wymagania klientów zmuszają organizacje do doskonalenia swoich wyrobów. 4. Doskonalenie wyrobów jest domeną techniki ale łączy się nierozerwalnie ze sposobem realizacji procesów dotyczących zakupu surowca, produkcji i sprzedaży. 5. Współcześnie, klienci zostali poprzez producentów przyzwyczajeni do zmieniających się ofert nie tylko produktów ale także dostawy, finansowania zakupu, serwisu a nawet dalszej współpracy z dostawcą -producentem. II. Wymagania od strony techniki i technologii 1. Postęp techniczny rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Osiągnięcia naukowe są bardzo szybko wdrażane do praktyki i organizacje funkcjonujące na rynku ciągle są zapoznawanie z tymi nowościami. 2. Rozwój w naukach technicznych prowadzi poprzez wyrób maszyn, technologie, procesy do coraz doskonalszych produktów zapewniając wyższą wydajność, mniejsze zużycie energii, większą niezawodność produkcji, dostawy i serwisu. III. Wymagania stawiane przez konkurencje 1. Oferowanie szerokiego asortymentu wyrobów i usług 2. Wysokiej jakości produkty i usługi, 3. Niskie ceny, 4. Coraz sprawniejszą dystrybucje, 5. Rozwój sposobów finansowania zakupów, 6. Wprowadzania zmian w strukturze, procesie, organizacji i zarządzaniu. IV. Wymagania stawiane przez rozwój teleinformatyki a szczególnie internet 1. Łatwość dostępu do informacji z poziomu indywidualnej osoby -pracownika, 2. Łatwość masowej tanio i szybko przesyłanej oferty, 3. Taniość i szybkość prowadzenia rozliczeń finansowych, 4. Możliwość optymalizowania wszelkich procesów bez znajomości algorytmów rozwiązujących postawione problemy Sposób działań organizacji gospodarczych mogący sprostać wymaganiom z otoczenia 1. Organizacje muszą działać efektywne tzn. uzyskiwać nadwyżkę ze swojej działalności nad ponoszonymi nakładami energii, kosztów i finansów w dłuższym horyzoncie czasu. 2. Działać energicznie zgodnie z zasadami dobrej roboty poprzez wdrażanie wszelkich pozytywnych osiągnięć jakie można informacyjnie pozyskać, 3. Być elastyczne tj. zmieniać się zależnie od zaistniałych warunków otoczenia w zakresie produkcji, asortymentu, struktury, wielkości, udziału, finansów zatrudnienia, organizacji, zarządzania, komputeryzacji. 4. Wyprzedzać a co najmniej nadążać za liderami rynku w danej branży w jakości oferowanych produktów. 5. Ciągle wprowadzać zmiany w swojej firmie. Co robić wewnątrz firm aby sprostać wyzwaniom? 1. Wprowadzać zmiany w zasobach, strukturach, systemach procesach i technologii a w mniejszym stopniu w usprawnianie realizowanych funkcji kierowniczych : • wprowadzać system zarządzania personelem, • wprowadzać nowoczesne systemy informatyczne dla wspomagania procesów decyzyjnych • podnosić jakość działania w procesie zarządzania firmą. 2. Organizować pracę według procesów (reenginieering) 3. Wykorzystywać szeroko beczmarking (benchmarking) 4. Wykorzystywać możliwości tkwiące w logistyce 5. Wykorzystywać możliwości tkwiące w autsorcingu (outsourcing) 6. Wprowadzać struktury wirtualne, 7. Odchudzać naczelne kierownictwo, 8. Wprowadzać zarządzanie poprzez jakość (TQM), 9. Zdobywać certyfikaty serii ISO 9000, Płaszczyzny i funkcje zarządzania i organizacji Przedmiotem zarządzania są wyodrębnione z otoczenia zespoły ludzkie wyposażone w zasoby rzeczowe, informacyjne i finansowe, umiejące tworzyć struktury i systemy, produkujące i dostarczające produkty (wyroby i usługi) według przyjętej technologii. Zarządzanie sprowadza się do: • realizacji funkcji: planowania, organizowania, motywowania i kontroli, • podejmowania decyzji, • realizacji kierowania poprzez określony styl, • zachowanie się grup formalnych i nieformalnych, • łagodzenie powstałych konfliktów w procesie sprawowania władzy, • układanie związków pomiędzy przełożonym i podwładnymi. LIDER i drużyna STYL KIEROWANIA • delegowanie-uprawnianie, • komunikacja PLANOWANIE ORGANIZOWANIE MOTYWOWANIE KONTROLOWANIE Cechy charakteryzujące zarządzanie • Zarządzanie dotyczy przede wszystkim ludzi, • Zarządzanie głęboko jest osadzone w kulturze, • Zarządzanie wymaga prostych i zrozumiałych wartości, celów działania i zadań jednoczących wszystkich uczestników • Zarządzanie powinno prowadzić do tego by organizacja była zdolna do uczenia się, • Zarządzanie wymaga komunikowania się, • Zarządzanie wymaga szerokiego rozbudowania wskaźników, • Zarządzanie musi być jednoznacznie zorientowane na podstawowy i najważniejszy rezultat jakim jest zadowolony klient PRZEDMIOTEM ORGANIZACJI SĄ • proces pracy, • dobór narzędzi i urządzeń oraz majątku do wykonywanej pracy, • techniki działania, • cykl działań, • metody i mierzenie pracy, • struktury organizacyjne • technika przetwarzanie informacji. • pomaganie, nauczanie, Celem jaki stawia sobie organizacja i zarządzanie jest uzyskanie odpowiedzi na pytanie? Co należy robić aby zespoły ludzkie sprawnie osiągały cele zadane w różnych horyzontach czasu. Kierownik, przywódca, menadżer, lider 1 Powszechnie przyjmuje się kilka nazw dla zatrudnionych pracowników sprawujących władzę w procesie zarządzania i organizacji. Najczęściej nazywa się takich pracowników; kierownik, dyrektor, prezes menadżer a sporadycznie; przywódca, lider. O ile nie ma ścisłej definicji tych nazw to jednak nazwę kierownik przypisuje się tym, którzy na niskich szczeblach władzy kierują podwładnymi. Menadżer jest natomiast osobą sprawującą funkcje kierownicze o znacznie szerszym zasięgu na wyższych szczeblach struktury organizacyjnej firmy. Czym się powinna współcześnie charakteryzować osoba kierująca innymi pracownikami: • Posiadać rozległą wiedze z wielu dyscyplin naukowych, • Umieć wykorzystać wiedze w podejmowaniu decyzji i oddziaływaniu na podwładnych. • Tworzyć kulturę organizacyjną i budować komunikacje społeczną, Złożoność pracy kierującego (kierownika, menadżera) coraz bardziej wzrasta w miarę jak pojawiają się nowe metody i techniki kierowania. Nie tak dawano kierownik nie korzystał z internetu i poczty elektronicznej, znał względnie stały zestaw narzędzi niezbędnych do poprawnego wypełniania swoje roli. Obecnie techniki, sposoby, metody organizacji i zarządzania, przesyłania informacji, podejmowania decyzji, tworzenia kultury organizacyjnej, ulegają ciągłej zmianie. To wszystko sprawia, że praca na stanowisku kierowniczym staje się coraz bardziej złożona i odpowiedzialna. Przywództwo Jest to zdolność realizowania potencjału tkwiącego w innych ludziach oraz kierowania talentów, wiedzy i zdolności grupy w stronę ustalonych wcześniej zadań. Można tego dokonać kierując uwagę grupy ku środkom pozwalającym zaspokajać jej potrzeby, które są tożsame lub spójne ze znanymi celami. Poza kwalifikacjami przywódca powinien: • być otwartym na doświadczenia i gotowym wyciągać nauki z dnia dzisiejszego- nie wolno żyć historią • polegać na sobie w sytuacjach wymagających osądu i oceny; nie uzależniać się od aprobaty innych. • stale mieć pełną wiedzę o wydarzeniach, 1 J. Stone, R. Freeman, D. Gilbert. Kierowanie. PWN. Warszawa 1997 • wyznaczać zespołowi jasny i jednoznaczny kierunek i dbać o to, by zespół utrzymywał się na tym kursie, • dawać wsparcie, otwierać drzwi, oczyszczać drogę bez przejmowania obowiązków od pracowników, którym zostały one przekazane, • podejmuje decyzje, których inni z braku czasu nie mogą podjąć, • informacji lub wiedzy nie są w stanie podjąć, • stale oceniać wyniki, nagradzać postępy oraz wspierać rozwój jednostek i zespołu, • tworzyć atmosferę zaufania, dzieląc się sukcesami oraz gdy to tylko możliwe informacjami i wiedzą. Zakres pracy menedżerów obejmuje 5 zazębiających się rodzajów działań 1 Praca menedżera ma specyficzne cechy różniące od innych pracowników w administracji. Nie pracują bezpośrednio ale zarządzają i organizują , stwarzają warunki do pracy i rozwijają umiejętności pozostałym pracownikom. 2 Zarządzają pracownikami ale także ponoszą za tą prace odpowiedzialność. Realizują proces zarządzania poprzez wykonywanie czterech funkcji: • planowania • organizowania • motywowania • kontroli Podejmują skuteczne decyzje 3. Pełnią określone role i posiadają umiejętności ich realizacji Umiejętności • Koncepcyjne • Komunikowania zachowania w stosunkach międzyludzkich • Techniczne 4. Podlega ocenie uzyskanych wyników z posiadanych zasobów Produkt Nakłady i zasoby Jakość Wyniki Koszt Rentowność (zysk)
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, AdministracjaZarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistyka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkatafel.pev.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|