Zarządzanie Strategiczne !!!, Finanse i rachunkowość
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Komitet Redakcyjny Andrzej Matysiak (przewodniczący), Tadeusz Borys , Jan Lichtarski , Adam Nowicki , Zdzisław Pisz , Waldemar Podgórski , Wanda Ronka-Chmielowiec , Jan Skalik , Stanisław Urban Recenzenci Marian Hopej , Andrzej Kaleta , Kazimierz Krzakiewicz , Halina Piekarz , Krystyna Poznańska , Adam Stabryła , Łukasz Sułkowski Redaktor Wydawnictwa Anna Grzybowska Redaktor techniczny Barbara Łopusiewicz Korektor Barbara Cibis Projekt okładki Beata Dębska Kopiowanie i powielanie w jakiejkolwiek formie wymaga pisemnej zgody Wydawcy © Copyright by Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wrocław 2008 PL ISSN 1899-3192 Spis treści Wstęp ............................................................................................................... 11 Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło , Hanna Kruk , Katarzyna Skrzeszewska : Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle wymagań rozwoju trwałego i zrównoważonego ..................................................................................... 13 Piotr Banaszyk : Rozszerzanie i kurczenie zakresu działalności przedsię- biorstwa jako podstawowe etapy ewolucji jego strategii ........................... 21 Bogusław Bembenek : Zarządzanie konkurencyjnością w przedsiębior- stwach Doliny Lotniczej – w świetle badań empirycznych ....................... 30 Leszek Bohdanowicz , Jan Jeżak , Zbigniew Matyjas : Strategie międzyna- rodowej dywersyfikacji geograficznej a struktury własności polskich spółek publicznych .................................................................................... 39 Joanna Cygler : Ekosystem biznesu jako platforma relacji kooperencyjnych przedsiębiorstw .......................................................................................... 47 Wojciech Czakon : Istota i przejawy kompetencji relacyjnej ......................... 58 Sylwia Dziedzic : Zakres oddziaływania interesariuszy na rozwój przedsię- biorstwa rolnego z sektora bezpośredniej sprzedaży produktów rolni- czych .......................................................................................................... 66 Waldemar Glabiszewski : Działalność proinnowacyjna jako czynnik sukce- su przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczno-empiryczne ............................... 75 Patryk Guliński , Witold Studziński : Zarządzanie przez szanse na przykła- dzie firmy „Wagony Świdnica SA” ........................................................... 84 Jarosław Ignacy , Tomasz Kopyściański : Istota i charakter gminnych pro- blemów rozwojowych – diagnoza stanu obecnego w świetle badań empi- rycznych ..................................................................................................... 97 Jarosław Ignacy , Tomasz Kopyściański : Rola strategii rozwoju lokalnego w zarządzaniu gminą – studium przypadku gminy Lubań ........................ 106 Leon Jakubów : Strategia społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw ..... 117 Marzena Jankowska-Mihułowicz : Decyzje strategiczne jako podstawa transgresji w przedsiębiorstwie .................................................................. 122 Andrzej Kaleta : Sposoby skutecznej realizacji strategii ................................ 128 Adam Kałowski : Zachowania konkurencyjne polskich przedsiębiorstw w warunkach ekspansji inwestorów zagranicznych na rynku polskim ......... 139 Stanisław Kiełczewski : Prawdziwy sukces firmy jest dzieckiem wiedzy i informacji, ale przede wszystkim talentu jej twórcy i realizatora .............. 150 Rafał Krupski : Okazje jako przedmiot badań w zakresie zarządzania strate- gicznego ..................................................................................................... 156 6 Kazimierz Krzakiewicz , Szymon Cyfert : Strategie w systemie zarządzania antykryzysowego ....................................................................................... 163 Monika Kwiecińska : Zarządzanie strategiczne w organizacjach niedocho- dowych – wyniki badań ............................................................................. 171 Leszek Kwieciński : Zarządzanie publiczne a wyzwania polityki innowacyj- nej w Polsce ............................................................................................... 177 Robert Lasak : Strategie konkurencyjne na rynku towarzystw ubezpieczeń na życie ...................................................................................................... 185 Grażyna Leśniak-Łebkowska : Strategie przedsiębiorstw a środowisko naturalne .................................................................................................... 195 Krzysztof Łobos , Aleksandra Sus-Januchowska : Zarządzanie strategicz- ne: małe versus duże przedsiębiorstwa ...................................................... 209 Zbigniew Malara : Strategie wygrywające w teorii i praktyce..brak zgody autora 216 Kamila Malewska : Perspektywy zastosowania podejścia zasobowego w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstw ............................................... 227 Lech Miklaszewski : Patologiczne kultury organizacyjne jako bariera rozwo- ju przedsiębiorstw ...................................................................................... 234 Krystyna Moszkowicz , Bogusław Bembenek : Zastosowanie metody SWOT w diagnozie uwarunkowań rozwoju partnerstwa w Dolinie Lotni- czej ............................................................................................................. 246 Bogdan Nogalski , Grzegorz Butkiewicz : Czynniki strategicznego sukcesu instytucji edukacyjnej MBA w Polsce. Identyfikacja i ocena empiryczna 256 Bogdan Nogalski , Agnieszka Szpitter , Anna Wójcik-Karpacz , Jarosław Karpacz : Wiedza o zasobach wewnętrznych a zachowania konkuren- cyjne małego przedsiębiorstwa transportowego ........................................ 267 Grażyna Osbert-Pociecha : Elastyczność strategiczna – jej konceptualizacja i sposoby osiągania w praktyce ................................................................. 278 Paweł Paluchowski : Koncepcja cyklu SAPE, czyli jak znaleźć to coś , czego nie dostrzegają inni .................................................................................... 287 Wiera. W. Pogodina , S.G. Owczinnikowa : Instytucjonalizacja strategicz- nego controllingu jako system zarządzania w przedsiębiorstwie .............. 296 Andrzej Pomykalski : Zmiany strategiczne a konkurencyjność przedsię- biorstw na rynku globalnym ...................................................................... 303 Przemysław Pomykalski : Zmiany strategiczne w kształtowaniu innowacyj- ności przedsiębiorstwa ............................................................................... 309 Krystyna Poznańska , Kamil M. Kraj : Niektóre aspekty outsourcingu prac badawczo-rozwojowych ............................................................................ 319 Dariusz Sobotkiewicz : Rozwój złożonych organizmów gospodarczych ....... 324 Letycja Sołoducho-Pelc : Problemy wdrożeniowe strategii ............................ 332 Adam Stabryła : Koncepcja oceny bezpieczeństwa strategicznego przedsię- biorstwa ...................................................................................................... 340 Ewa Stańczyk-Hugiet : Elastyczność organizacji – perspektywa zdolności dynamicznych ............................................................................................ 349 7 Agata Sudolska : Relacje rynkowe jako element strategicznych zasobów przedsiębiorstwa ........................................................................................ 357 Aleksandra Sus-Januchowska : Opcje realne i możliwości ich aplikacji we współczesnych przedsiębiorstwach ........................................................... 365 Jelena W. Szatrowa : Specyfika procesu opracowania strategii małego przedsiębiorstwa ........................................................................................ 372 Marcin Szymfel : Strategie wejścia na rynek hotelarski .................................. 376 Anna Tańcula : Sektor szkła płaskiego jako sektor globalny – próba analizy 386 Dorota Teneta-Skwiercz : Społeczne zaangażowanie biznesu na przykładzie firmy PricewaterhouseCoopers .................................................................. 396 Joanna Wilk : Portal nasza-klasa.pl jako przykład strategii „błękitnego oceanu” 404 Anna Witek-Crabb : Misja w firmie społecznie odpowiedzialnej ................. 415 Nikołaj W. Wojtołowskij , J.W. Gontarenko : Teoretyczne aspekty plano- wania strategicznego w przedsiębiorstwach przemysłowych w warun- kach współczesnych ................................................................................... 425 Przemysław Wołczek : Ewolucja form strategii przedsiębiorstw branży mięsnej 429 Leszek Woźniak , Sylwia Dziedzic : Charakterystyka profilu ekonomicznego sektora bezpośredniej sprzedaży produktów rolniczych ............................ 438 Jacek Wysocki : Warunki utrzymania i programy konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wspólnym rynku europejskim ..................................... 444 Czesław Zając : Fuzje i przejęcia jako zewnętrzne strategie rozwoju przed- siębiorstwa ................................................................................................. 455 Aneta Zelek : Istota strategii rozwojowych w praktyce polskich przedsię- biorstw – wyniki badań empirycznych ...................................................... 465 Bożydar Ziółkowski : Ekoefektywność w kontekście zarządzania strate- gicznego ...................................................................................................... 490 Summaries Hanna G. Adamkiewicz-Drwiłło , Hanna Kruk , Katarzyna Skrzeszewska : Business Competitiveness in the Light of Sustainable Development ........ 20 Piotr Banaszyk : Expanding and Shrinking the Range of a Company Activi- ty as its Strategy Evolution Basic Stages ................................................... 29 Bogusław Bembenek : Competitiveness Management in Enterprises of Avia- tion Valley – in the Light of Empirical Research ...................................... 38 Leszek Bohdanowicz , Jan Jeżak , Zbigniew Matyjas : International Geo- grafical Diversification Strategies and Ownership Structure of Polish Public Companies ...................................................................................... 46 Joanna Cygler : Business Ecosystem as a Platform for Co-opetitive Rela- tions of Enterprises .................................................................................... 57 Wojciech Czakon : Relational Capability: Nature and Symptoms .................. 65
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plimikimi.opx.pl
|
|
StartZarządzanie logistyczne, Logistyka, logistykaZagadnienia egzaminacyjne z zakresu zarządzania nieruchomościami(1), Wycena nieruchomości, Egzamin, Wycena nieruchomościzarządzanie informacją w przedsiębiorstwach, ekonomia, Systemy informacyjne przedsiębiorstwazarzadzanie kreatywnoscia i innowacja, Do szkoły, innowacyjnośćZarządzanie logistyczne, SZKOŁA, LOGISTYKA, ZAGADNIENIAZarzadzanie logistyka, Logistyka (hasło - log)zacznij od zera jak przy mniejszym budzecie osiagnac lepsze wyniki zaczer, EKONOMIA, MARKETING - reklama, marketing społecznościowy zarządzanie i motywacjaZARZÄ„DZANIE WARTOÅšCIÄ„ PRZEDSIĘBIORSTWA Z DNIA 26 MARZEC 2011 WYKÅ-AD NR 3, Studia Ekonomia, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwaZarzadzanie w administracji publicznej, Materiały do szkoły, AdministracjaZarządzanie 02.12.2007, Logistyka, Logistyka
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plzjiwho.xlx.pl
Cytat
Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz Ex Deo - od Boga. |
|