Malarzu, nie jesteś mówcą! Maluj więc i milcz!
pdf > do ÂściÂągnięcia > download > ebook > pobieranie
 
Cytat
Ab igne ignem - z ognia ogień. (Cycero). (Cycero)
Start Zaćmienie, Zajecia 2, zaaowanane,
 
  Witamy

Lista składa się z 2001 haseł
Zakres wiedzy i umiejetnosci oraz wykaz proponowanej bibliografii , Język niemiecki
//-->Zakres wiedzy i umiejętności oraz wykaz proponowanej bibliografiiWojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Niemieckiegodla uczniów gimnazjów woj. śląskiego w roku szkolnym 2012/2013I Etap1. Obszary umiejętnościUczeń posługuje się ...

Zagadnienia do I kolokwium zaliczeniowego wet, biologia, Biologia I rok, od adama, studia, immunologia
Zagadnienia do I kolokwium zaliczeniowego: Pojęcie odporności-immunitis i oporności-resistentia. Rodzaje odporności nabytej, cechy odróżniające. Przykłady nabycia odporności czynnej w sposób naturalny i sztuczny. Przykłady nabycia odporności ...

Zasady Diety - Montignaca, Żywienie
Zasady diety Liczenie kalorii, to mit współczesnej nauki. To nie kalorie są powodem tycia, tylko złe nawyki w jedzeniu. Metoda Montignac'a uczy, co jeść i jak łączyć produkty, aby nie głodować, a utrzymać wspaniałą figurę. Poniżej przedstawiamy ...

Zachary Mia - Potęga magii - Taniec duszy, Ebook, Książki (PL)
Mia ZacharyTaniec duszySpecial - "Potęga magii"ROZDZIAŁ PIERWSZY- Sisi, nie wyglądasz wcale na sukę.- Słucham?Zaskoczona Siobhan Silverhawk zamrugała i spojrzała na sześciolatka, który przyglądał się jej w skupieniu.- Benjaminie Josephie...Ojciec ...

Zasilanie, INSTRUKCJE OBSŁUGI, pavilion dv6000
Zasilanie© Copyright 2006 Hewlett-PackardDevelopment Company, L.P.Microsoft i Windows są zastrzeżonymi wStanach Zjednoczonych znakamitowarowymi firmy Microsoft Corporation.Bluetooth jest znakiem towarowymnależącym do właściciela i używanym ...

Zadania Algebra, Algebra
//-->Algebra liniowa, 2015/16rok 1 – Matematyka, ćw. Marek PtakZadania 11. Czy działanie:R2×R2→R2określone wzorem(x1, x2)jest przemienne?2. Czy następujące działania są (1) łączne, (2) przemienne, (3) mają element neutralny?a) Działanie ...

Zaklady-sportowe-i-bukmacherskie-kontra-multilotek, Bukmacherka
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragmentpełnej wersji pod tytułem:Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,Darmowa publikacjadostarczona przez Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie ...

Zadania 7b, Studia, Stopień 2 Semestr I, Statystyczne systemy informatyczne w AD, Rrrrrr, R Artur, Zadania 7b
# Zadanie 3) Dla danych z pliku test_regresji.csv dopasować krzywš obrazujšcš# zależnoć y od x poprzez model regresji (parametrycznej) wielomianem stopnia 2. Narysować wykres.dane = read.csv2("test_regresji.csv")attach(dane)plot(x,y)reg4 = ...

Załącznik 2 - Przepisy ruchu lotniczego, LOTNICTWO, ICAO
MIĘDZYNARODOWE NORMY Załącznik 2 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym Przepisy ruchu lotniczego Niniejsze wydanie obejmuje wszystkie zmiany przyjęte przez Radę przed dniem 10 marca 2008 r. i z dniem 20 listopada 2008 r. zastępuje ono wszystkie ...

Zastosowanie całek podwójnych w geometrii, Polibuda
ZASTOSOWANIE CAŁEK PODWÓJNYCH W GEOMETRII1. Pole obszaru regularnegoJeśli funkcja fjest stale równa 1w obszarze regularnym to-pole obszaru D.DR2,dxdyDD2. Objętość bryłyNiech D- obszar regularny -funkcje ciagłe na obszarze DR2,f ...

zawsze w zgodzie z sasiadami-ZASADY MATEMATYCZNE-MNOŻENIE I DZIELENIE(1), Materiały dla klas 1-3 NOWE!!!, Adaś i Jaś na matematycznej wyspie, klasa 3 karty pracy
//-->kacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 102, s.1KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaenamZawsze w zgodzie z ...

Zauważyć przestrzeń, Dokumenty - CIEKAWE!!!
Zauwa»y¢przestrze«AjahnSumedhotłumaczenie:AndrzejOsi«skiSkładwykonanowprogramieLATEX2"Tekstjestdost¦pnypodadresemKrótkanotabiograficznaAjahnSumedhourodziłsi¦wSeattle(USA)w1934roku.Pozako«czeniuczteroletniejsłu»bylekarskiejwMarynarceWojennejStanówZjedno-czonych,uzyskałstopie«naukowywStudiumDalekiegoWschoduorazmagisteriumnaWydzialeStudiównadPołudniow¡Azj¡.W1966r.udałsi¦doTajlandiiabypraktykowa¢medytacj¦wWatMahathatwBang-koku.Wkrótcepotem,ju»jakomnichnowicjusz,wyruszyłwodległ¡północno-wschodni¡cz¦±¢kraju,doNongKhai,gdzieprzezcałyrokkontynuowałpraktyk¦odosobnienia.W1967r.otrzymałpełne±wi¦cenia.Chocia»praktykaodosobnieniabyładlamłodegoSumedhoniezwykleowocna,u±wia-domiłamujednocze±niepiln¡potrzeb¦pod¡»aniazanauczycielem,którymógłbypokie-rowa¢nimwsposóbbardziejaktywny.Przypadkowespotkaniezinnymmnichemzapro-wadziłoSumedhodoprowincjiUbon,gdzierozpocz¡łintensywn¡praktyk¦podokiemCzcigodnegoAjahnaChaha.WklasztorachprowadzonychprzezAjahnaChahapanowałygeneralnietrudnewarun-ki.Najwi¦kszymwyzwaniemdla±wie»oprzybyłegomnichabyłgor¡cy,tropikalnyklimat,aleistaro»ytnaobcakultura,pełnaniezwykłychznacze«,równie»wymagałaprzyswoje-nia.Sumedhoczekałatunaprawd¦trudnalekcja,leczpodporz¡dkowałsi¦bezwahaniaCzcigodnemuChahipozostałpodjego±cisł¡opiek¡iprzewodnictwemprzeznast¦pne10lat.W1974r.Sumedhoopu±ciłnajedensezonTajlandi¦,udaj¡csi¦zpielgrzymk¡do±wi¦tychmiejscbuddyzmu,poło»onychwIndiach,gdzieutrzymywałsi¦wtradycyjny,wypływaj¡cyzWinajisposóbtj.wył¡czniewoparciuojałmu»n¦idaryzestronyludzi±wieckich.Wzwi¡zkuzcorazliczniejszymnapływemdoWatPahPongzachodnichmnichówiwyznawcówbuddyzmu,w1975r.Sumedhozało»yłnapolecenieswojegoNauczycielaWat1PahNanachat—Mi¦dzynarodow¡Sangh¦Le±n¡,gdzienauczanoiwykładanoDhamm¦wj¦zykuangielskim.W1977r.towarzyszyłswojemumistrzowiwpodró»ydoAnglii,gdziepozostałiwrazztrzemainnymimnichamipostanowiłobra¢sobiezasiedzib¦vihar¦wHampstead.Ko-lejnewydarzenianast¦powałybardzoszybkoposobieinaprzestrzenidwóchlatklasztorprzeniesionozLondynudoChithurstwrolniczejsceneriiZachodniegoSussex.OdtamtejporyCzcigodnySumedhowy±wi¦ciłponad100mnichówró»nychnaro-dowo±ciizało»yłtrzydalszeklasztorywAnglii,jakrównie»ichfiliepozaWyspamiBrytyjskimi,m.in.wSzwajcarii,naNowejZelandiiiweWłoszech.AktualnierezydujewbuddyjskimklasztorzeAmaravatiwHertfordshireijakomnich-seniorsprawujenadzórnadtymo±rodkiem.NaukiAjahnaSumedhobardzoszybkoznajduj¡drog¦doserciumysłówtych,któ-rzygosłuchaj¡.Niezwykłaprostotawypowiedzi,poł¡czonazespecyficznympoczuciemhumoruigł¦bokimosobistymdo±wiadczeniemwpraktykowaniuDhammy,sprawiaj¡,i»nawettrudniejszeaspektytegonauczanias¡wpełniprzyst¦pneizrozumiałe.GłównymcelemrozległychwysiłkówczcigodnegoSumedho,opróczsamegonaucza-nia,jesttak»estworzeniewewspółczesnymspołecze«stwiejaknajlepszychwarunkówdopraktykowaniaDhammyorazprowadzenia±wi¦tego»yciazarównoprzezludzi±wieckichjakimnichów,pozostaj¡cychwramachtradycyjnejmnisiejWspólnoty.2Zauwa»y¢przestrze«Wtrakciemedytacjipozostajemyczujniiuwa»ni;tojestniczymsłuchanie—przeby-waniezchwil¡tak¡,jakajest—tylkosamosłuchanie.Naszymzadaniemjestprzyj¦ciedo±wiadomo±cirzeczywisto±ci,zwrócenieuwaginaprzestrze«iform¦,Nie-uwarunkowaneorazUwarunkowane.Naprzykładmo»emyzauwa»y¢przestrze«wjakim±pomieszczeniu.Wi¦kszo±¢ludziprzypuszczalnieniezwróciłouwaginaprzestrze«;zauwa»ylionijedynierzeczyizjawiska,któresi¦wniejznajduj¡:ludzi,±ciany,podłog¦,meble.Leczcorobiszabyzauwa»y¢przestrze«?Wycofujeszswoj¡uwag¦zprzedmiotówiprzenosiszj¡naprzestrze«.Nieoznaczatoodrzucaniarzeczylubzaprzeczeniaichprawadoznajdowaniasi¦wła±niewtymmiejscu.Oznaczatojedynie,»eniekoncentrujeszsi¦narzeczach,niezmierzasznieustannieodjednejdodrugiej.Przestrze«wpomieszczeniujestpełnaspokoju.Przedmiotywpomieszczeniumog¡ekscytowa¢,odrzuca¢b¡d¹przyci¡ga¢,aleprzestrze«nieprzejawiawła±ciwo±ci,któreekscytuj¡,odrzucaj¡b¡d¹przyci¡gaj¡.Alechocia»nieprzyci¡gaonanaszejuwagi,mo-»emyby¢jejwpełni±wiadomi,istajemysi¦jejwpełni±wiadomi,kiedyniejeste±myju»dłu»ejzaabsorbowaniprzedmiotami,wypełniaj¡cymipomieszczenie.Kiedyzastanawiamysi¦nadprzestrzeni¡,odczuwamyspokój,poniewa»przestrze«wsz¦dziejestidentyczna;przestrze«wokółciebieiprzestrze«wokółmnienieró»ni¡si¦odsiebie.Onaniejestmo-ja.Niemog¦powiedzie¢:„taprzestrze«nale»ydomnie”,albo„taprzestrze«nale»ydociebie”.Przestrze«jestzawszeobecna.Sprawia,»ejeste±myrazem,w±rodkutegopokoju,wprzestrzeni,któr¡ograniczaj¡wprawdzie±ciany,leczktórarównie»przekraczatopo-mieszczenienazewn¡trz.Przestrze«zawierawsobiecałybudynek,cały±wiat.Niejestograniczonawjakimkolwiekstopniuprzedmiotami;niejestograniczonaczymkolwiek.Oczywi±cieje»elichcemy,mo»emyj¡postrzega¢jakoograniczon¡dojakiego±miejsca,leczwrzeczywisto±ciprzestrze«jestbezkresna.PrzestronnyumysłZwrócenieuwaginaprzestrze«otaczaj¡c¡ludziirzeczyzmieniasposóbichpostrzega-nia,arozwijanietegoposzerzonegospojrzeniaprowadzijednostk¦dootwarciasi¦.Kiedynaszumysłjestprzestronny,mie±cisi¦wnimwszystko.Kiedyumysłjestw¡skiiogra-niczony,jestwnimmiejscetylkonanielicznerzeczy.Wówczaswszystkimmusiszmani-pulowa¢inadwszystkimobj¡¢kontrol¦,takaby±mógłposiada¢tylkoto,cowtwoimprzekonaniujestsłuszne—tylkotoczegopragniesz—wszystkoinnemusiby¢usuni¦teze±wiadomo±ci.yciezograniczonympogl¡demjeststłumioneizaw¦»one;jestzawszezmaganiem.Zawartewnimjestci¡głenapi¦cie,poniewa»utrzymywaniewszystkiegowporz¡dkuprzezcałyczaswymagaogromnegozasobuenergii.Je±litwojespojrzeniena±wiatjestw¡skie3iograniczone,czujeszsi¦zmuszonyabyuporz¡dkowa¢wszelkibałaganiniepokójw»yciu,st¡dte»jeste±nieustanniezabieganyimanipulujeszumysłem,odrzucaj¡crzeczylublgn¡cdonich.Otodukkha,cierpienieignorancjipłyn¡cezbrakuzrozumieniarzeczywisto±ci.Przestronnyumysłmie±ciwsobiewszystko.Jestniczymprzestrze«wpomieszczeniu,którejnienaruszaanito,codoniejwkracza,anito,coj¡opuszcza.Zaiste,mówimy„przestrze«wtympokoju”,jednakwrzeczywisto±citotenpokójjestcz¦±ci¡przestrzeni—całybudynekznajdujesi¦wniej.Kiedybudynekzniknie,przestrze«ci¡gletamb¦dzie.Otaczabudynek,ajednocze±niemo»emyj¡zamkn¡¢wjednympokoju.B¦d¡c±wiadomymtakiegopogl¡du,mo»emyrozwin¡¢zupełnienow¡perspektyw¦.Ujrzymyzjednejstrony,»e±cianytworz¡kształtpomieszczeniaijestonowypełnioneprzestrzeni¡.Patrz¡cwi¦cnatowtensposób,to±cianyograniczaj¡przestrze«.Alezdrugiejstronyzobaczymy,»eprzestrze«jestbezkresna,pozbawionajakichkolwiekgranic.Niemaszzwyczajudostrzega¢przestrzeni,poniewa»nieprzyci¡gaonatwojejuwagi.Niejestanipi¦knymkwiatemaniprzera»aj¡c¡katastrof¡;niejestwogóleczym±oczywi-±ciepi¦knymb¡d¹czym±naprawd¦przera»aj¡cym,naconatychmiastkierujesi¦naszauwaga.Co±ekscytuj¡cego,fascynuj¡cego,przera»aj¡cegolubokropnegomo»ezahipnoty-zowa¢ciebiewokamgnieniu,aleprzestrze«?Abyj¡zauwa»y¢musiszsi¦uspokoi¢;musiszj¡kontemplowa¢.Jesttak,poniewa»onaniema»adnychszczególnychcech;poprostujestprzestronna.Kwiatypotrafi¡by¢niezwyklepi¦kne,jasnoczerwone,pomara«czowelubfioletowe,ocudownychkształtach,któreo±lepiaj¡naszezmysły.Zkolei±miecis¡brzydkieiod-ra»aj¡ce.Przestrze«—przeciwnie—niejestanipi¦knaaniodpychaj¡ca.Jestzaledwiewidocznaajednakbezniejniebyłobyniczegoinnego.Niebyliby±mywstanieczegokolwiekzobaczy¢.Gdyby±wypełniłpokójrzeczamitak,a»stałbysi¦litylubzapełniłgocementem,wtympomieszczeniuniepozostałaby»adnaprzestrze«.Wówczasniemógłby±oczywi±ciemie¢jakichkolwiekkwiatówczyczego±innego;istniałbytylkopot¦»nyblok.Czy»niebyłbyzupełniebezu»yteczny?Takwi¦cpotrzebujemyobojga;musimydoceni¢zarównoform¦jakiprzestrze«.Tworz¡onedoskonał¡par¦,prawdziwyzwi¡zekmał»e«ski,doskonał¡harmoni¦—przestrze«iform¦.Mo»emyjekontemplowa¢,awszerszejperspektywie—którasi¦rozwinie—pojawisi¦m¡dro±¢.D¹wi¦kciszyMo»emyu»y¢tejperspektywywpracyzumysłem,wykorzystuj¡c±wiadomo±¢„ja”,abyspogl¡da¢naprzestrze«jakonaobiekt.Wumy±ledostrzegamymy±liiemocje—warunkimentalne—którepojawiaj¡si¦iustaj¡.Zazwyczajjeste±myprzeznieza±le-pieni,odpychanib¡d¹ograniczeni.Przemykamyodjednejrzeczydonast¦pnej,reaguj¡c,kontroluj¡c,manipuluj¡cb¡d¹te»próbuj¡csi¦ichpozby¢.Itakwnaszym»yciunigdyniezyskujemyszerszejperspektywy.Wobsesyjnysposóbtłumimyb¡d¹pobła»amywa-runkommentalnym;stajemysi¦wi¦¹niamitychdwóchskrajno±ci.4Wrazzmedytacj¡zyskujemyokazj¦dokontemplowaniaumysłu.Ciszaumysłujestniczymprzestrze«wpomieszczeniu.Jesttamzawsze,alejestsubtelna—nierzucasi¦woczy.Nieposiada»adnejekstremalnejcechy,którastymulowałabyb¡d¹przyci¡gałanasz¡uwag¦,takwi¦ctomymusimyby¢uwa»niabyj¡dostrzec.Jedyn¡drog¡prowadz¡c¡doskupieniauwaginaciszyumysłujestusłyszenied¹wi¦kuciszy.D¹wi¦kiemciszy(albod¹wi¦kiemprzyrodzonym,d¹wi¦kiemumysłulubjakkolwiekchciałby±gonazwa¢)mo»naposłu»y¢si¦bardzozr¦cznie,zwracaj¡csi¦doniegoipo-±wi¦caj¡cmupełn¡uwag¦.D¹wi¦ktenodznaczasi¦bardzowysok¡cz¦stotliwo±ci¡,któr¡niezwykletrudnoopisa¢.Nawetje±lizakryjeszuszy,wło»yszwniepalcelubnawetzanu-rzyszwwodzie,usłyszyszgo.Tod¹wi¦kwypełniaj¡cytło,któryjestcałkowicieniezale»nyodzmysłusłuchu.Wiemy,»ejestniezale»ny,poniewa»słyszymytenwibruj¡cyiowysokiejcz¦stotliwo±cid¹wi¦knawetwówczas,kiedynaszeuszys¡zablokowane.Koncentruj¡cprzezchwil¦uwag¦nad¹wi¦kuciszy,zaczynaszgonaprawd¦poznawa¢.Rozwijaszpewientypm¡dro±ci,wktórejmo»eodzwierciedla¢si¦rzeczywisto±¢.Niejesttoskoncentrowanystanumysłu,którymjeste±wpełnipochłoni¦ty;niejesttotakisposóbkoncentracji,któryogniskujesi¦tylkonajednympunkcie,tłumi¡cinnezjawiska.Umysłjesttuskupiony,pozostaj¡craczejwstaniezrównowa»eniaiotwarcia,ani»elimedytacyjnejabsorpcjijednegoobiektu.Tozrównowa»oneipełneotwarto±ciskupieniejestpodstaw¡ujrzeniarzeczyizjawiskwewła±ciwym±wietle;jestdrog¡rozlu¹nianiaipuszczania.Terazprosz¦was,aby±cienaprawd¦rozwin¦liwsobietensposóbpoznaniarzeczy,takaby±ciemoglizrozumie¢jakjefaktyczniepuszcza¢,zamiasttylkoprzejawia¢pogl¡d,»enale»ypozwoli¢rzeczomodej±¢.Mo»ecienawetwysnu¢zbuddyjskichnaukzało»e-nie,»epowinni±ciepuszcza¢rzeczyizjawiska.Apotem,kiedysi¦przekonacie,»eniepotraficietegouczyni¢wtakiprostysposób,pomy±liciepewnie:„Och,niepotrafi¦pu-±ci¢rzeczy!”.Opiniatakajestkolejnymproblemem,jakikreujewasze„ego”.„Tylkoinnipotrafi¡puszcza¢,leczjategoniepotrafi¦.Musz¦puszcza¢rzeczy,poniewa»CzcigodnySumedhopowiedział,i»ka»dypowinientorobi¢!”—tenos¡djestnast¦pn¡manifestacj¡ja¹ni„ja”,nieprawda»?Anadtotylkomy±l¡—stanemmentalnym,któryprzejawiasi¦chwilowowrozległejprzestrzeniumysłu.Przestrze«wokółmy±liWe¹mynaprzykładprostezdanie„jajestem”ispróbujmydostrzec,rozwa»y¢orazzwróci¢uwag¦naprzestrze«wokółtychsłów.Zamiastposzukiwa¢cokolwiekinnego,podtrzymujswoj¡uwag¦naprzestrzeniotaczaj¡cejsłowa.Przyjrzyjsi¦tak»esamemumy±leniu,faktyczniebadaj¡cjeianalizuj¡c.Wówczasnieb¦dzieszju»wstanieobserwo-wa¢swojegonawykowegomy±lenia,poniewa»zaledwiezorientujeszsi¦,»emy±lisz,procesmy±lowyustanie.Mo»esznawetchodzi¢przezcałyczasiwyra»a¢niepokój:„Zastanawiamsi¦czytosi¦wydarzy.Cosi¦stanie,je±litosi¦wydarzy?...”—chodziszimamroczesz:„Och,my±l¦”—imy±leniezatrzymujesi¦.5

Zaburzenia rozwoju pęcherzyków, Weterynaria, Rok 4, semestr VIII, Rozród
146Medycyna Wet. 2008, 64 (2)Artyku³ przegl¹dowyReviewZaburzenia rozwoju pêcherzyków, owulacjioraz czynnoci cia³ka ¿ó³tego klaczyROLAND KUSYKatedra i Klinika Rozrodu Zwierz¹t Wydzia³u Medycyny Weterynaryjnej AR, ul. G³êboka 30, 20-612 ...

Zalecenia WHO Porod nie jest choroba, położnictwo, podstawy opieki położniczej, Podstawy opieki położniczej - wykłady
//-->Informujemy, że Fundacja Rodzić po Ludzku propaguje zalecenia ŚwiatowejOrganizacji Zdrowia „Poród nie jest chorobą” i poprzez swoje działaniawywiera nacisk na instytucje odpowiedzialne za wdrażanie odpowiednichpraktyk okołoporodowych. ...

Zarządzanie kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie
Agnieszka SokołowskaZARZĄDZANIE KAPITAŁEM INTELEKTUALNYMW MAŁYM PRZEDSIĘBIORSTWIEPRACA WYRÓŻNIONA W KONKURSIE NA NAJLEPSZE DYSERTACJE DOKTORSKIEWarszawa 2005 © Copyright byFundacja Promocji i AkredytacjiKierunków EkonomicznychPolskie ...

założenia planowania przestrzennego, Budownictwo
//-->Justyna JUCHIMIUK34TENDENCJE BUDOWNICTWA EKOLOGICZNEGOW POLSCE. ELEMENTY PRO-EKOLOGICZNEKSZTAŁTOWANIA ARCHITEKTURY, ANALIZA OBSZARUARCHITEKTURY ENERGOOSZCZĘDNEJ NA PRZYKŁADZIENOWYCH WIELORODZINNYCH ZESPOŁÓWMIESZKANIOWYCH W ...

Zadania, Mechanika analityczna
Podstawy mechaniki zderze – zadaniam,lCZadanie 1. Cienki jednorodny prt o masie kgl puszczono piono-wo bez prdkoci pocztkowej z wysokoci m=5i długoci =1mghh (rysunek a) nad gładkpowierzchninachylonpod ktem =2a . Wyznaczyprdkorodka masy Ci prdkoktowprta po ...

Zaświadczenie o niekaralności, Dokumenty prawne
MINISTERSTWO SPRAWIEDLIWOĺCI Nazwa i adres podmiotu kierujĢcego zapytanieKRAJOWY REJESTR KARNYData wpþywuoraz numer urzĢdzenia sþuŇĢcego do automatycznego odbioru informacjiData wystawienia ........................................ znak opþaty ...

Zajęcia 08 - Samokontrola Emocji, Psychologia, Rózżnosci
Samokontrola emocjiEmocje i motywacje rok akademicki 2009/20101mgr Marta Kwaśnik2009-12-16PLAN SPOTKANIA1. Samokontrola w ujęciu M. Kofty2. Techniki samokontroli vs. techniki kontrolowania3. Kontrola pozytywna vs. kontrola negatywna4. Techniki ...

Zanim będę uczniem - program(1), pedagogika
Elżbieta TokarskaJolanta KopałaZanimbędę uczniemProgram wychowaniaprzedszkolnegoSpis ...

zagrożenia kolos, PŁ-Ochrona środowiska, Zagrożenia cywilizacyjne
//-->TEMATY ZALICZENIOWE „ZAGROŻENIA CYWLIZACYJNE ŚRODOWISKA” (15h)II semestr - kier. Ochrona Środowiska1. Środowisko przyrodnicze, podział zasobów przyrody, przykłady.2. Przyczyny zmian klimatu na Ziemi.3. Rodzaje zanieczyszczeń powietrza ...

Zadania ruchu postepowego, Dokumenty rożne
5. Dynamika ruchu postępowego, ruchu punktu materialnego po okręgu i ruchu obrotowego bryły sztywnej Wybór i opracowanie zadań Ryszard Signerski i Małgorzata Obarowska 5.1. Dynamika ruchu postępowego 5.1.1.Balon opada ze stałą prędkością. Jaką masę ...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl
  • Strona 13 / 911 ... 10, 11, 12, 13 , 14, 15, 16 ... 91

    comp
    Cytat

    Filozof sprawdza się w filozofii myśli, poeta w filozofii wzruszenia. Kostis Palamas
    Aby być szczęśliwym w miłości, trzeba być geniuszem. Honore de Balzac
    Fortuna kołem się toczy. Przysłowie polskie
    Forsan et haec olim meminisse iuvabit - być może kiedyś przyjemnie będzie wspominać i to wydarzenie. Wergiliusz
    Ex Deo - od Boga.

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com